  • 1. Data: 2009-04-24 08:18:50
    Temat: Polbank-wypłata transzy a kurs waluty.
    Od: "egon" <x...@w...pl>

    Witam,

    Brałem kredyt hipoteczny na budowane mieszkanie w Polbanku. Kredyt był
    wypłacany w transzach. Jak to jest z tymi transzami, bo miałem narzucone od
    developera wysokości transz i takie kwoty wpisywałem jako zlecenie wypłaty
    transzy. Brałem kretyd we frankach, wiec jesli frank miał kurs wyższy lub
    niższy, to albo bank ma mi dac większą kwotę, albo mniejszą w związku z
    różnicą kursu waluty w momencie wypłaty transzy. Możecie mnie oświecić w
    związku z tym?

  • 2. Data: 2009-04-24 08:25:48
    Temat: Re: Polbank-wypłata transzy a kurs waluty.
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    egon pisze:
> [...]
    > niższy, to albo bank ma mi dac większą kwotę, albo mniejszą w związku z
    > różnicą kursu waluty w momencie wypłaty transzy. Możecie mnie oświecić w

    masz kredyt denominowany (rata w walucie) czy indeksowany (rata w PLN)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-04-24 08:53:30
    Od: "egon" <x...@w...pl>

    > masz kredyt denominowany (rata w walucie) czy indeksowany (rata w PLN)?

    Dostaję zawiadomienie o spłacie raty we frankach czyli np 500 CHF i w
    przeddzień spłaty raty mnoże ratę we frankach przez kwotę kursu sprzedazy w
    złotówkach i mam wysokość raty.

  • 4. Data: 2009-04-24 15:51:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "egon" <x...@w...pl> writes:

> [...]

    Kredyt indeksowany niekoniecznie musi oznaczac raty w zlotowkach. Kredyt
    hipoteczny indeksowany CHF bylby czyms ciekawym, niestety obawiam sie ze
    u nas przynajmniej nie istnieje w praktyce.

    > Dostaję zawiadomienie o spłacie raty we frankach czyli np 500 CHF i w
    > przeddzień spłaty raty mnoże ratę we frankach przez kwotę kursu sprzedazy w
    > złotówkach i mam wysokość raty.

    Natomiast w przypadku transzy to moze dzialac tak lub np. inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-04-25 06:45:15
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    egon pisze:
    > Witam,
    > Bra?em kredyt hipoteczny na budowane mieszkanie w Polbanku. Kredyt by?
    > wyp?acany w transzach. Jak to jest z tymi transzami, bo mia?em narzucone od
    > developera wysoko?ci transz i takie kwoty wpisywa?em jako zlecenie wyp?aty
    > transzy. Bra?em kretyd we frankach, wiec jesli frank mia? kurs wy?szy lub
    > ni?szy, to albo bank ma mi dac wieksz? kwote, albo mniejsz? w zwi?zku z
    > ró?nic? kursu waluty w momencie wyp?aty transzy. Mo?ecie mnie o?wieciae w
    > zwi?zku z tym?
    w Polbanku są kredyty indeksowane do CHF - oznacza to, że jak brałeś
    kredyt na np. 300 000 PLN to 300 000 PLN dostaniesz niezależnie od zmian
    kursów walut. Zmieni się tylko kwota zadłużenia w CHF...