  • 1. Data: 2010-03-13 16:18:32
    Temat: Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Od dzis Polbank umozliwa autoryzacje przelewow rowniez poprzez kody
    jednorazowe przesylane SMSem ;-)
    Wiecej informacji znajdziemy w dokumencie "Biuletyn Bankowości
    Elektronicznej - 13/03/2010" dostepnym po zalogowaniu.
    Wreszcie koniec problemow z obsluga konta pod GNU/Linuksem...
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2010-03-13 17:15:40
    Temat: Re: Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    W dniu 2010-03-13 17:18, astro pisze:
> [...]
    > Elektronicznej - 13/03/2010" dostepnym po zalogowaniu.
    > Wreszcie koniec problemow z obsluga konta pod GNU/Linuksem...

    No właśnie - "obok" certyfikatów. Trzeba mieć certyfikat, aby skorzystać
    z haseł SMS.

    Co ciekawe sami zachęcają do odwołania certyfikatu po aktywacji haseł
    SMS, a to zostawia furtkę do wygenerowania nowego certyfikatu komuś, kto
    w jakiś sposób pozna login, hasło i hasło2. Aktualnie było to
    niemożliwe, gdyż odwołanie poprzedniego certyfikatu wymagało zgłoszenia
    telefonicznego. Sami przecież specjalnie jakiś czas temu wprowadzili
    takie ograniczenie dla celów bezpieczeństwa.

  • 3. Data: 2010-03-13 18:36:32
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Aby skorzystać z usługi haseł jednorazowych na komputerze, na którym dokonałeś
    rejestracji, musisz najpierw odwołać swój certyfikat cyfrowy.

    W tym celu należy skontaktować się z serwisem telefonicznym Polbank24 pod
    numerami telefonów 0801 822 000 lub 022 3 822 000."

    Jak rozumiem albo jedno albo drugie,

    MichalL

  • 4. Data: 2010-03-13 18:39:05
    Od: "svvr" <ail@WYTNIJ_TOmailinator.com>

    racja, bardzo glupi krok ze strony polbanku.aktywacja smskow winna odbywac sie
    poprzez linie.

    a z innej beczki - nie doczytalem sie nigdzie czy jest jakis koszt jednego smsa z
    kodem, tak jak np. bylo w BPHu. czy napewno usluga jest darmowa?

  • 5. Data: 2010-03-13 20:04:56
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "svvr" <ail@WYTNIJ_TOmailinator.com> napisał w wiadomości

    > tak jak np. bylo w BPHu.

    W BPH jest 5 bezpłatnych, ale jeden obsługuje całą sesję.
    Zaufane nie potrzebują SMS.

    W Pekao SA jest 10 (przynajmniej dla byłych klientów BPH).

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-03-13 20:13:12
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik svvr <ail@WYTNIJ_TOmailinatorcom> napisal w wiadomosci
    > nie doczytalem sie nigdzie czy jest jakis koszt jednego smsa z kodem, tak jak np.
    bylo w BPHu. czy napewno usluga jest darmowa?

    Infolinia twierdzi, ze sa bezplatne i nielimitowane. Oficjalnych dowodow
    jednak nie widzialem.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2010-03-13 20:21:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 13 Mar, 21:13, astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
    wrote:

    > Infolinia twierdzi, ze sa bezplatne i nielimitowane. Oficjalnych dowodow
    > jednak nie widzialem.

    czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
    oszczedzajacego na zwykly?:P
    tak jak teraz jest z certyfikatem....

  • 8. Data: 2010-03-13 20:22:13
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 10-03-13 17:18, astro pisze:
> [...]
    > Elektronicznej - 13/03/2010" dostepnym po zalogowaniu.
    > Wreszcie koniec problemow z obsluga konta pod GNU/Linuksem...

    Teoretycznie - rewelacja. Niemal skok o dwie epoki jeśli chodzi
    o Polbank. Jeśli jednak autoryzacja SMS będzie działała tak
    jak cała bankowość elektroniczna tego greckiego "banku"
    to jestem przekonany, że za chwilę zaczną się opowieści
    że np. SMS dotarł po 3 dniach, albo nie do mnie tylko do sąsiada.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 9. Data: 2010-03-13 20:41:02
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Cubus napisal w wiadomosci <news:hngs5q$lhl$1@inews.gazeta.pl>
    > to jestem przekonany, że za chwilę zaczną się opowieści
    > że np. SMS dotarł po 3 dniach, albo nie do mnie tylko do sąsiada.

    Kod wazny jest tylko przez 2. minuty od wygenerowania. Ciekawe, co na to
    opoznienia w rodzimych sieciach telefonii komorkowej...

    Uzytkownik Krzysiek <kl1@o2pl> napisal w wiadomosci
    qd.googlegroups.com>
    > czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
    > oszczedzajacego na zwykly?:P
    > tak jak teraz jest z certyfikatem....

    Tak. Jednak przy probie przelania pieniedzy miedzy wlasnymi rachunkami
    nadal w tle uruchamia sie Java, nadal pokazuje sie klodka obok przycisku
    "Potwierdzenie". Ciekawe po co...
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2010-03-13 22:36:20
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    W dniu 2010-03-13 19:36, MichalL pisze:

> [...]
    >
    > W tym celu należy skontaktować się z serwisem telefonicznym Polbank24
    > pod numerami telefonów 0801 822 000 lub 022 3 822 000."

    Tłumacząc na polski: najpierw jest sprawdzane istnienie certyfikatu.
    Jeśli jest, to nie ma możliwości wygenerowania hasła sms (trzeba
    potwierdzać jak dotąd, certyfikatem), jeśli nie znaleziono, to system
    proponuje wygenerowanie hasła jednorazowego. Zatem i certyfikat i hasła
    sms. A jeżeli certyfikat - za namową banku - odwołasz, to zostawiasz
    otwartą furtkę wygenerowania nowego.

    Zawsze można jeszcze certyfikat usunąć z przeglądarki, ale nie odwoływać
    go w banku, wtedy nie będzie możliwości wygenerowania nowego bez
    telefonicznego odwoływania starego... no ale żeby user musiał myśleć za
    bank?

    Poza tym w treści SMSów nie ma ani słowa o tym JAKĄ operację
    potwierdzamy, nie ma kwoty, numeru rachunku odbiorcy, ani nawet rodzaju
    operacji.