  • 11. Data: 2016-10-22 21:02:00
    Temat: Re: Podział BPH - nowe adresy stron
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    WAM wrote:

    > Po zalogowaniu pojawiło się:
    > https://www.bph.pl/sezam/img/bph/docs/sezam_KI_13102
    106.png

    > Po co komu wersja tekstowa? Obrazki są najlepsze ;)
    > Tekstowa ale znacznie szersza na http://www.bph.pl/pl/zmiany-w-banku
    >

    > Pozostaje czekać na wprowadzenie opłat aliorowych i uciekać ;)

    To ja mam dwa pytania:

    1) czy jeszcze można uciec z BPH przed fuzją? mam rachunek bieżący w BHP

    2) teoretycznie - jakbym uciekł przez fuzją z BPH, to czy Alior może
    korzystać z moich danych osobowych? Wiadomo że dostaje te dane ale jako dane
    klienta, który się z bankiem już pożegnał. Tyle że bank trzyma dane jeszcze
    przez kilka lat. Zastanawiam się czy w takim przypadku Alior może do mnie
    jakąś komunikację wysyłać - np. SMSy reklamowe

    --
    Wysłane z pola.

  • 12. Data: 2016-10-22 22:24:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 21.10.2016 o 14:55, Dawid Rutkowski pisze:
    > także alior przejmie numer rozliczeniowy bph.

    A kto jeszcze przejmie numer rozliczeniowy, skoro również Alior ma go
    przejąć?
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 13. Data: 2016-10-24 10:58:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 22 października 2016 22:24:27 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > A kto jeszcze przejmie numer rozliczeniowy, skoro również Alior ma go
    > przejąć?

    Nikt więcej przejmować nie ma - ale chodzi o to, że BPH nie jest likwidowany, a
    jedynie ogranicza działalność do obsługi już udzielonych KH - ale pozostaje bankiem,
    więc jakiś numer rozliczeniowy musi mieć.
    A najważniejsze jest to, że mają się NIE ZMIENIĆ numery rachunków (więc i numery
    rozliczeniowe) ZARÓWNO dla:
    1) rachunków, lokat itp. przenoszonych do aliora,
    jak i dla
    2) rachunków do spłat kredytów pozostających w BPH.

    Podsumowując - obecny numer rozliczeniowy BPH ma zarówno pozostać w BPH, jak i być
    przejętym przez alior.

    Jedyne nasuwające się, po zajrzeniu w http://www.ewib.nbp.pl/ i
    http://www.nbp.pl/banki_w_polsce/ewidencja/dz_bank_j
    org.txt, rozwiązanie - poza taką możliwością, która umożliwi przenoszenie numerów
    rachunków między bankami - jest takie, że bph ma teraz numery 106 oraz 171 (106 to
    pewnie pierwotny BPH, przed podziałem i wykupieniem części przez pekao, 171 to pewnie
    pozostałość po ge money bank) - i że 106 przejdzie do aliora, a dla bph pozostanie
    171.

    A z własnymi hipotekami bph może być tak, że numery rachunków do spłaty KH,
    zawierające numer rozliczeniowy 106, zostały już wcześniej zmienione na zawierające
    numer rozliczeniowy 171 - które to podejrzenie nasuwa cytat: "Numery rachunków do
    spłaty rat kredytu hipotecznego (numery znajdują się w ostatnio przesłanym przez Bank
    harmonogramie bądź zawiadomieniu o spłacie rat) - za wyjątkiem rachunków typu Komfort
    (pozycja nr 6 poniżej)." - szczególnie chodzi tu o ten "ostatnio przesłany
    harmonogram spłat".
    Byłoby to rozsądne - jeden kłopot na czas "fuzji" mniej.

  • 14. Data: 2016-10-24 14:50:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 24.10.2016 o 10:58, Dawid Rutkowski pisze:
    > Nikt więcej przejmować nie ma

    To czemu miała służyć (dez)informacja, że także Alior ma go przejąć?
    Zapytałem, bo mocno mnie zaskoczyło takie stwierdzenie. Wychodziło na
    to, że nie potrafię czytać ze zrozumieniem.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 15. Data: 2016-10-24 15:33:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wyrwałeś cytat z kontekstu, stąd mylne zrozumienie słowa "także" - bo nie chodziło o
    znaczenie "również" - czyli że jakiś jeszcze inny bank i również alior ma przejąć
    cokolwiek - tylko o znaczenie "więc" - czyli że skoro numery rachunków pozostaną bez
    zmian, więc alior musi przejąć numer dotychczasowy rozliczeniowy bph.

  • 16. Data: 2016-10-26 20:49:47
    Temat: [OT] Re: Podział BPH - nowe adresy stron
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 24.10.2016 o 15:33, Dawid Rutkowski pisze:
    > mylne zrozumienie słowa "także" - bo nie chodziło o znaczenie "również"
    > [...] tylko o znaczenie "więc"

    Jeśli sobie wymyślasz jakieś nowe, dziwne znaczenie wyrazu, to
    powinieneś o tym zawiadomić czytających.
    Ale po co takie cyrki? Nie można pisać normalnie, po polsku?

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 17. Data: 2016-10-27 10:19:07
    Temat: Re: [OT] Re: Podział BPH - nowe adresy stron
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    OK, to był po prostu błąd ortograficzny.
    Powinno być napisane "tak że" - takie połącznie wyrazów, a nie pojedynczy wyraz,
    oznaczają "więc".
    Cóż, czasem nie tak łatwo się domyślić, co autor miał na myśli, jeśli tą myśl błędnie
    zapisał, ale jak się tak temu zdaniu przyglądam, to naprawdę bardzo ciężko wbić w
    kontekst treść, jaką mu przypisałeś - ale to pewnie dlatego, że ja wiem, co chciałem
    powiedzieć.