  • 1. Data: 2016-10-14 22:58:47
    Temat: Re: Polskei karty
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2016-10-14 o 12:56, J.F. pisze:
    > Koniec Visy ?
    > Rzad chce polskiej karty
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/koniec-z-vis%C4%85-i-mastercard-powstanie-no
    wa-karta-narodowa/ar-AAiTRbA

    > Dobra zmiana czy "mierz sily na zamiary" nalezy przytoczyc ?
    >
    > A co z BLIK ? To chyba byl pomysl bankow na ominiecie prowizji.

    Blik to pomysl bankow na wieksza prowizje niz ograniczona prawem dla
    kart Visa/MC bo one przynajmniej przez jakis czas nie obejmuja malych
    wystawcow kart np. Amexa.

    Ale ostatnio BLIK podal dane a prnews je przytacza:
    http://prnews.pl/hydepark/blik-po-ii-kwartale-2016-w
    iecej-wypat-z-bankomatow-i-transakcji-internetowych-
    mniej-patnosci-w-pos-ubyo-bankomatow-6553263.html

    Wychodzi ze uzytkownikow jest 2 mln. Wiec teoretycznie super. Ale przez
    caly kwartal wykonali oni 1,1 mln transakcji. Wychodzi 0,55 transakcji
    na osobe/kwartal. Czyli nic. Do tego 700 000 transakcji to sa wyplaty z
    bankomatu. Wyplat z bankomatu jest wiecej niz platnosci stacjonarnych i
    internetowych razem wzietych!
    Wszystkich transakcji zakupowych bylo 363 tysiace (89 tys termianalach i
    274 tys w Internecie). Mysle, ze jak ktos korzysta z platnosci Blikiem
    to mozna przyjac, ze w kwartale srednio jedna transakcje wykonal na
    tydzien czyli mamy 363 tys transakcji / 12 tygodni = 30 250. I IMHO to
    jest mniej wiecej realna liczba uzytkownikow BLIKa uzywajacych tego do
    placenia. Reszta to osoby ktore maja aplikacje banku i teoretycznie maja
    mozliwosc placenia ale albo tego nigdy nie zrobily, albo zrobily raz czy
    dwa z ciekawosci i sobie darowaly.
    Wyplaty z bankomatu pewnie podbijaja promocje darmowosci takich wyplat
    gdy za wyplate z tego samego bankomatu z karty trzeba by zaplacic prowizje.
    Optymizmem nie napawa tez fakt, ze spadla liczba transakcji
    stacjonarnych (w porownaniu z poprzednim kwartalem).
    Moze i BLIK sie kiedys przebije ale raczej nie w najblzszym czasie. A
    moze przejmie polska specyfike platnosci linkiem, te wszystkie
    mTransfery, place z Inteligo itp.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2016-10-15 10:43:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 14 Oct 2016 22:58:47 +0200, Marcin napisał(a):

    > Moze i BLIK sie kiedys przebije ale raczej nie w najblzszym czasie. A
    > moze przejmie polska specyfike platnosci linkiem, te wszystkie
    > mTransfery, place z Inteligo itp.

    To jest i będzie po prostu kolejna pozycja do wyboru na liście metod
    płatności.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2016-10-16 14:15:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-10-16 o 22:58, Marcin pisze:

    > Wychodzi ze uzytkownikow jest 2 mln. Wiec teoretycznie super. Ale przez
    > caly kwartal wykonali oni 1,1 mln transakcji.

    Kilku moich znajomych weszło do tej usługi, by sprawdzić, jak to działa
    i ponieważ nie byli zadowoleni, to już nie korzystają. Pewnie są wśród
    tych 2 milionów. Ciekawe, ile w analizowanym okresie osób korzystało
    faktycznie z tej usługi. Bo podejrzewam,ze jak ktoś korzysta, to kilka
    transakcji robi, a reszta, to tzw.:martwe dusze".

  • 4. Data: 2016-10-16 15:53:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2016 10:43:25 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > To jest i będzie po prostu kolejna pozycja do wyboru na liście metod
    > płatności.

    Tylko, ze jesli Blik sie upowszechni, to sie nie bedzie chcialo
    tworzyc nowych, unikalnych dla jednego banku.
    A z czasem te inne zanikna.

    J.

  • 5. Data: 2016-10-16 21:55:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 16 Oct 2016 15:53:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko, ze jesli Blik sie upowszechni, to sie nie bedzie chcialo
    > tworzyc nowych, unikalnych dla jednego banku.

    Bo ja wiem, czy się upowszechni tak jak pozostałe pay-by-linki... Mimo
    wszystko jest mniej wygodny. Trzeba odpalać aplikację, logować się, zamiast
    po prostu przepisać kod z SMS-a, często widoczny już w centrum powiadomień.

    Cały czas też jest ryzyko, że Blik będzie płatny, przynajmniej w niektórych
    bankach. W ING chyba nadal straszy przy nim gwiazdka, że darmowy jest tylko
    przez określony czas. Takie podejście nie zachęca. Mam go aktywnego w
    BZWBK, choć znając ten bank, to za chwilę też może mnie poczęstować opłatą.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2016-10-17 20:37:56
    Od: W <w...@w...pl>

    Robert Tomasik wystukał, co następuje:

> [...]
    > faktycznie z tej usługi. Bo podejrzewam,ze jak ktoś korzysta, to kilka
    > transakcji robi, a reszta, to tzw.:martwe dusze".

    Ja zalozylem i... uzywam do wyplat z bankomatu (bo glownie uzywam KK a jakos
    czasami od wielkiego dzwonu gotowke trzeba wiec wychodzi taniej niz
    trzymanie karty i wyrabianie limitow)...
    pewnie uzywalbym czesciej gdyby uzycie tez sprowadzaloby sie do machniecia
    telefonem (jak przy paypass)...