  • 1. Data: 2016-10-18 11:35:03
    Temat: obrazek bezpieczeństwa w IPKO
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Wybrałem obrazek bezpieczeństwa w iPKO
    o co chodzi?
    wie ktoś?

  • 2. Data: 2016-10-18 12:23:25
    Temat: Re: obrazek bezpieczeństwa w IPKO
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bolko pisze tak:

    > Wybrałem obrazek bezpieczeństwa w iPKO
    > o co chodzi? wie ktoś?

    To taki gadżet dla dzieci Androida. Pokemon który pojawia się po każdym
    podaniu numeru klienta. Pokemon jest przypisany do numeru klienta.
    Fałszywa strona banku nie wie jaki to obrazek.

    Taki duży kolorowy ostrzegacz dla tłumoków, żeby pochopnie nie wpisali
    jeszcze złodziejom hasła.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 3. Data: 2016-10-18 12:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Bolko pisze tak:

> [...]
    >Fałszywa strona banku nie wie jaki to obrazek.
    >Taki duży kolorowy ostrzegacz dla tłumoków, żeby pochopnie nie

    I na tlumackich hackerow - co za problem sprawdzic na stronie banku
    jaki jest obrazek dla tego klienta ?

    J.

  • 4. Data: 2016-10-18 13:10:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > I na tlumackich hackerow - co za problem sprawdzic na stronie
    > banku jaki jest obrazek dla tego klienta ?

    No siedzi tam sztab informerów lepszych zapewne niż w Biedronce.
    To pewnie poeta miał coś na myśli.

  • 5. Data: 2016-10-19 17:26:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I na tlumackich hackerow - co za problem sprawdzic na stronie banku
    > jaki jest obrazek dla tego klienta ?

    Nie jest to niemożliwe, ale jest to zawsze jakieś utrudnienie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2016-10-19 17:53:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-10-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >Nie jest to niemożliwe, ale jest to zawsze jakieś utrudnienie.

    Zawsze jakies, ale na oko - na pare godzin roboty hackera ... a potem
    juz nic nie bedzie zabezpieczalo ...

    J.

  • 7. Data: 2016-10-19 18:02:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zawsze jakies, ale na oko - na pare godzin roboty hackera ... a potem
    > juz nic nie bedzie zabezpieczalo ...

    Na oko. :)
    To jest trudniejsze niż wygląda na pierwszy rzut oka.

    No i pamiętaj, że to nie jest jedyne zabezpieczenie. W pewnym momencie
    suma "zabezpieczeń" robi się na tyle duża, że cała operacja przestaje być
    opłacalna.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2016-10-19 18:33:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-10-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Na oko. :)
    >To jest trudniejsze niż wygląda na pierwszy rzut oka.

    Wersja a): od strony serwera polaczyc sie ze strona pko, wpisac
    klienta, sciagnac obrazek i przekazac do udawanej strony.
    Wada - moze zwrocic uwage na duza ilosc polaczen ze strony jednego
    serwera - trzeba by rozrzucic po wielu komputerach.

    Wersja b): zaprogramowac to w javascript strony. Skrypt z przegladarki
    klienta polaczy sie do PKO, wpisze nr klienta, i pokaze otrzymany
    obrazek.
    Nie mowie ze sie uda, ale coz szkodzi sprawdzic.

    J.

  • 9. Data: 2016-10-20 11:50:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Wada - moze zwrocic uwage na duza ilosc polaczen ze strony jednego
    > serwera - trzeba by rozrzucic po wielu komputerach.

    Zablokować połączenia bez sesji/ciacha od klienta, dorzucić kontrolnie
    check nagłówków (user agent, przekierowania z CSRFem, zmieniać randomowo
    kod HTML utrudniają automatyczne parsowanie kodu przez serwer).

    > Wersja b): zaprogramowac to w javascript strony. Skrypt z przegladarki
    > klienta polaczy sie do PKO, wpisze nr klienta, i pokaze otrzymany
    > obrazek.

    Zablokować połączenia AJAX (przeglądarki to wysyłają tak, że da się wykryć).
    A to tylko takie prostsze rzeczy, które stosuje się zawsze. :)

    I co zrobisz? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2016-10-20 12:21:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-10-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zablokować połączenia AJAX (przeglądarki to wysyłają tak, że da się
    >wykryć).
    >A to tylko takie prostsze rzeczy, które stosuje się zawsze. :)

    >I co zrobisz? :)

    Wyswietle komunikat "blad w trakcie odczytu strony", przekieruje
    klienta do prawdziwej strony ... ale sobie zanotuje w bazie ktory
    klient dal sie nabrac.
    Wejde na strone banku recznie, wpisze jego id, zapamietam obrazek, i
    dopisze do bazy falszywego serwera ze temu klientowi nastepny razem
    ten obrazek sie pokaze.

    I postaram sie podeslac mu ponownie falszywa strone. Raz sie nabral,
    to moze i drugi raz sie nabierze.
    Ale wtedy nie bedzie mial powodow nie wpisywac hasla :-)

    Wymaga to troche obslugi recznej ... ale imo z duza szansa powodzenia.

    J.