  • 21. Data: 2019-01-01 08:57:39
    Temat: Re: Podwyżka marży na KO w USD.
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 19:24, Alik pisze:

    > A skąd to wiesz ? Tylko nie pisz znów na podstawie swoich wyobrażeń.

    Nie umiem Ci tego prościej wytłumaczyć. Mam takie konto. Darmowe.
    Zakładane przez Internet. Spełniam tylko 1 warunek. Wystarczył.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2019-01-01 09:03:37
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 16:46, Liwiusz pisze:
    > Problem w tym, że słowo lub (A lub B) w języku polskim oznacza właśnie:
    > A i B
    > nie A i B
    > A i nie B

    Wydaje mi się, że istotą tego wątku miała być blisko 20-krotna podwyżka
    marży przez CA i szukanie alternatyw. ;-) Jeszcze ciekawsze, że powstał
    problem z interpretacją TOiP, zupełnie sztuczny w kontekście tej grupy,
    bowiem zweryfikowany poprzez praktykę.

    Nie bardzo umiem sobie wyobrazić zdanie, gdzie "lub" oznaczałoby "i". W
    moim przekonaniu "lub" to synonim "albo". A zatem jedynie "nie A i B"
    oraz "A i nie B" jest poprawny.

    > i/lub to chyba jakaś kalka z innego języka, albo z logiki, gdzie możemy
    > mieć od czynienia z alternatywą wykluczającą (A i B daje fałsz).

    Piszesz jak matematyk. A tu trzeba polonisty. ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-01-01 09:10:27
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 17:37, klaus pisze:

    > W rozpatrywanym przypadku (spełnienie warunków bezpłatności)
    > wystarczające (i chyba najbardziej klarowne) byłoby A lub B co oznacza
    > że spełnienie jednego z warunków jednoznacznie określa ten stan bez
    > względu na wartość drugiego kryterium.

    Myślę, że tak. Trudno mi powiedzieć, dlaczego akurat użyli "i/lub" - być
    może taką nomenklaturę stosują w swoich dokumentach (np. "i/lub" zamiast
    "albo", aby podkreślić, iż "i" oraz "lub" to nie to samo co "i/lub").

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2019-01-01 09:11:55
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 17:22, Liwiusz pisze:

    > https://czasopismo.legeartis.org/2017/03/alternatywa
    -koniunkcja-przepis-prawa.html

    Wydaje mi się, że jednak wygrał zdrowy rozsądek. Cóż - "chodzi o to, aby
    język giętki wypowiedział to, co pomyśli głowa". Język jest przecież
    niedoskonały.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-01-01 14:25:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 09:10, Szymon pisze:

    > Myślę, że tak. Trudno mi powiedzieć, dlaczego akurat użyli "i/lub" - być
    > może taką nomenklaturę stosują w swoich dokumentach (np. "i/lub" zamiast
    > "albo", aby podkreślić, iż "i" oraz "lub" to nie to samo co "i/lub").

    Nie bardzo wiem, nad czym tu deliberować?
    Przecież to jasno określa, że spełnianie nawet obu warunków nie
    przekreśla skorzystania z bonusu.
    Dość wyraźnie jest napisane, że nie tylko jeden albo drugi warunek dają
    bonus, ale również oba na raz nie likwidują prawa do promocji.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 26. Data: 2019-01-01 22:26:59
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Akarm
    > http://bykom-stop.cba.pl/
    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

    Ale założenie konta przez Millenet i nie wskazanie do obsługi
    powoduje że opłata 2 USD powinna być pobierana.
    Szymon napisał że od niego nie pobierają.

    Dokładny cytat z TOiP: "Opłaty nie są pobierane, jeżeli Konto Walutowe
    zostało założone przez Millenet i/lub wskazane jest jako rachunek do
    obsługi pożyczki / kredytu hipotecznego indeksowanego do danej waluty."

  • 27. Data: 2019-01-01 22:28:32
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie umiem Ci tego prościej wytłumaczyć. Mam takie konto.
    > --
    > -----------
    > Pozdrawiam
    > Szymon

    Nie chodzi o twoje konto, chodzi o twoje wyjaśnienie, cytat :
    "Możesz także, ale nie musisz."
    Na jakiej podstawie tak napisałeś ?

  • 28. Data: 2019-01-02 00:59:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 22:26, Alik pisze:

> [...]
    > zostało założone przez Millenet i/lub wskazane jest jako rachunek do
    > obsługi pożyczki / kredytu hipotecznego indeksowanego do danej waluty."

    Zacytuję moją wypowiedź, może tym razem pomoże:

  • 29. Data: 2019-01-02 04:50:01
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Alik" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o twoje konto, chodzi o twoje wyjaśnienie, cytat :
    > "Możesz także, ale nie musisz."
    > Na jakiej podstawie tak napisałeś ?

    Kasuję powyższego posta. Proszę uważać, że nie istnieje.

  • 30. Data: 2019-01-02 05:04:19
    Temat: Re: Podwyżka. i/lub
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Wszystko jasne; sam sobie wytłumaczyłem.

    Spełnienie warunku czytanego z spójnikiem " i " zapewnia bezpłatność,
    albo spełnienie warunku czytanego z " lub " zapewnia bezpłatność,
    czyli konto założone przez Millenet jest bezpłatne.

    Przy zakładaniu konta USD przez Millenet pojawia się info, że konto
    jest bezpłatne.