  • 11. Data: 2018-12-31 12:09:37
    Temat: Re: Podwyżka marży na KO w USD.
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 10:37, Alik pisze:

    > Co to znaczy "i/lub"  w tym cytacie z TOiP ?

    Możesz także, ale nie musisz.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-12-31 12:27:15
    Temat: Re: Podwyżka marży na KO w USD w CA
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28-12-2018 o 08:07, Szymon pisze:
    Po zmianach w CA wydaje mi się, że najciekawsze będzie Millenium ze
    swoją ofertą KO 1,4% do 50.000 USD. Czy ktoś zna inny bank dający lepszy
    procent?
    Dzięki za info o ofercie, mam nadzieję że po lutym się nie zmieni;)

  • 13. Data: 2018-12-31 12:28:42
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-12-2018 o 08:58, Szymon pisze:
    W dniu 2018-12-30 o 19:20, Alik pisze:

    > W cenniku uslug jest inna oplata - 2 USD.
    > Z opisu wynika, że oplaty nie ma gdy konto jest założone przez Millenet
    > i jest do obsługi pożyczki/kredytu hipotecznego.

    Dokładny cytat z TOiP: "Opłaty nie są pobierane, jeżeli Konto Walutowe
    zostało założone przez Millenet i/lub wskazane jest jako rachunek do
    obsługi pożyczki / kredytu hipotecznego indeksowanego do danej waluty."

    "i/lub" to jednak co innego niż "i" jak podajesz.
    Przetestowałem, działa. Konto mam darmowe, założone przez Millenet.
    Nie zmienia to faktu że sformułowanie wydaje się nielogiczne pod kątem
    spełniania warunków bezpłatności.

  • 14. Data: 2018-12-31 15:59:35
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 12:28, klaus pisze:

> [...]
    > Przetestowałem, działa. Konto mam darmowe, założone przez Millenet.
    > Nie zmienia to faktu że sformułowanie wydaje się nielogiczne pod kątem

    Nie podzielam Twojej opinii. Gdzie tu brak logiki? Konto darmowe, gdy A
    i/lub B oznacza, że jeśli A to darmowe, jeśli B to darmowe, jeśli A i B
    łącznie to też darmowe. Dla mnie - klarowne.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-12-31 16:03:42
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 12:27, klaus pisze:
> [...]
    > procent?
    > Dzięki za info o ofercie, mam nadzieję że po lutym się nie zmieni;)

    To promocja, a co przyniesie przyszłość - nie wiadomo. Jest tak
    śmiesznie w Polsce, że podwyżka stóp procentowych w USA na jedną ofertę
    nie wpływa (np. w PKO BP 0,75% od ponad roku), w przypadku innej oferta
    staje się gorsza (CA), a czy jakiś bank zdecyduje się podnieść? Nie wiadomo.
    Na pocieszenie dodam, iż od dawna promocja jest przedłużana - podobnie
    jak dla PLN na KO w Millennium. W przypadku złotego czasami zmienia się
    próg (do 100.000 lub do 200.000). W styczniu zobaczymy co zaproponują -
    w lutym dla walut.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-12-31 16:46:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-31 o 15:59, Szymon pisze:

    > Nie podzielam Twojej opinii. Gdzie tu brak logiki? Konto darmowe, gdy A
    > i/lub B oznacza, że jeśli A to darmowe, jeśli B to darmowe, jeśli A i B
    > łącznie to też darmowe. Dla mnie - klarowne.

    Problem w tym, że słowo lub (A lub B) w języku polskim oznacza właśnie:
    A i B
    nie A i B
    A i nie B

    i/lub to chyba jakaś kalka z innego języka, albo z logiki, gdzie możemy
    mieć od czynienia z alternatywą wykluczającą (A i B daje fałsz).

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-12-31 17:18:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-31, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > i/lub to chyba jakaś kalka z innego języka, albo z logiki, gdzie możemy
    > mieć od czynienia z alternatywą wykluczającą (A i B daje fałsz).

    http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/;8351

    "Nie zawsze lub znaczy to samo, co i/lub. Czasem lub odpowiada logicznemu
    spójnikowi dusjunkcji, czyli jest synonimem wyrażenia albo..., albo...
    Niektóre osoby sięgają więc po formułę i/lub, aby nadać swym słowom
    należytą ścisłość."

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2018-12-31 17:22:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > spójnikowi dusjunkcji, czyli jest synonimem wyrażenia albo..., albo...
    > Niektóre osoby sięgają więc po formułę i/lub, aby nadać swym słowom

    https://czasopismo.legeartis.org/2017/03/alternatywa
    -koniunkcja-przepis-prawa.html

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-12-31 17:37:52
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-12-2018 o 15:59, Szymon pisze:
    > Nie podzielam Twojej opinii. Gdzie tu brak logiki? Konto darmowe, gdy A
    > i/lub B oznacza, że jeśli A to darmowe, jeśli B to darmowe, jeśli A i B
    > łącznie to też darmowe. Dla mnie - klarowne.

    W rozpatrywanym przypadku (spełnienie warunków bezpłatności)
    wystarczające (i chyba najbardziej klarowne) byłoby A lub B co oznacza
    że spełnienie jednego z warunków jednoznacznie określa ten stan bez
    względu na wartość drugiego kryterium.

  • 20. Data: 2018-12-31 19:24:08
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz także, ale nie musisz.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Szymon

    A skąd to wiesz ? Tylko nie pisz znów na podstawie swoich wyobrażeń.