  • 1. Data: 2018-12-24 21:07:39
    Temat: Curve - pytanie
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Z postów wynika, że są tu użytkownicy Curve.
    Czy ktoś z praktycznym doświadczeniem w użytkowaniu jej w Polsce
    mógłby podać parę informacji, w tym uwzględniających polską
    specyfikę? Zwłaszcza, że większość informacji w necie jest sprzed
    około pół roku, albo pochodzi od wydawcy...
    Zwłaszcza interesują mnie sprawy DCC - po przeczytaniu
    https://community.revolut.com/t/option-to-disable-gb
    p-transactions-to-block-dynamic-currency-conversion/
    9069/187
    jakoś zmniejszył się mój entuzjazm dla Revoluta...
    Co prawda do Hiszpanii chwilowo się nie wybieram, ale Polska jest
    wymieniana zaraz na drugim miejscu na liście krajów, gdzie
    oszukańcze praktyki DCC są popularne.

    witrak()

  • 2. Data: 2018-12-24 21:50:29
    Temat: Re: Curve - pytanie
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-24 21:07, witrak() wrote:
> [...]
    > specyfikę? Zwłaszcza, że większość informacji w necie jest sprzed
    > około pół roku, albo pochodzi od wydawcy...

    Korekta: znalazłem coś świeższego (sprzed 3 m-cy):
    https://techcrunch.com/2018/09/20/ahead-of-the-fx-cu
    rve/

    Z limitów bez prowizyjnej wymiany i wysokości prowizji wynika, że
    raczej nie jest to (w wersji Blue) karta dla robiących zakupy za
    granicą - 500 GBP na miesiąc to może być trochę mało, a 2%
    prowizji powyżej - trochę dużo.

    witrak()

  • 3. Data: 2018-12-24 22:14:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Znów pytanie - po co używać curve w PL?
    Można jako klon drugiej karty - np. do wspólnego wyrobienia limitu bezpłatności lub
    moneybacku.
    Można do rozszerzenia listy bankomatów - ale nie działa z euronetem.
    A oprócz tego?

    Curve wcześniej brało 1% przy wymianie, limit miesięczny 5000 funtów. Teraz z tym 2%
    ponad 500 trochę przedobrzyli, może się opamiętają.
    Choć większy zakup raczej zaplanujesz i załatwisz inną kartą.
    Curve zaś nawet na waciki jest marne, bo to 0% to tylko w godzinach pracy forex, poza
    nimi (wieczór/noc, weekendy) zawsze 2%.
    Więc i tak lepszy jest N26 czy IKA albo rewolwer z zakupem waluty z góry.

    DCC w PL wyskakuje, nawet na pikaczu, oraz w bankomatach.
    U nas tak łatwo nie oszukają, bo terminal frontem do klienta to standard - ale uważać
    trzeba.

  • 4. Data: 2018-12-25 11:14:46
    Od: "jakdorobic.com" <j...@g...com>

    Hej jestem autorem artykułu, który dość mocno rozpropagował Curve w Polsce.
    https://jakdorobic.com/analiza-curve/

    Zbliżeniowo do 50 zł nigdy nie pokazało mi DCC. Powyżej 50 zł raz tak, raz nie.
    Klikasz NO i tyle. Z bankomatów nie wypłacam, bo po co. W dodatku Euronet potrafi
    doliczyć surcharge za obcą kartę.

    Jak masz wiele kont bankowych i wiele kart (zbierasz wisienki) to Curve ułatwia
    sprawę. W dodatku możesz zarabiać po 5 funtów za polecenia.