  • 1. Data: 2018-12-28 08:07:51
    Temat: Podwyżka marży na KO w USD w CA
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    Credit Agricole właśnie powiadomił mnie, iż podnosi marżę z -0,1% do
    -1,95% dla konta oszczędnościowego w USD (odliczaną od LIBOR 1M). To nie
    żart - naprawdę blisko 20-krotnie. Pewnie zorientowali się, iż dają
    bezkonkurencyjne oprocentowanie (2,22% na KO w USD) i postanowili "coś"
    z tym zrobić. Podwyżka wchodzi w życie od stycznia, dla starych kont od
    marca.

    Po zmianach w CA wydaje mi się, że najciekawsze będzie Millenium ze
    swoją ofertą KO 1,4% do 50.000 USD. Czy ktoś zna inny bank dający lepszy
    procent?

    Swoją drogą ciekawe, że banki tak chętnie uzależniały kredyty od LIBOR,
    a zupełnie nie idzie im to z depozytami. Mimo podwyżek stóp przez FED
    wiele banków utrzymuje od dawna stałe oprocentowanie (najczęściej dużo
    niższe od PLN, choć stopy w USA są już wyższe).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-12-28 17:49:19
    Temat: Re: Podwyżka marży na KO w USD w CA
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezkonkurencyjne oprocentowanie (2,22% na KO w USD) i postanowili "coś" z
    > tym zrobić. Podwyżka wchodzi w życie od stycznia, dla starych kont od

    Nie ma w CA "sprawiedliwości" :) dają (jeszcze) na KO LIBOR 1M
    + marża z tym, że dla EUR marża +0,3% a dla USD i GBP tylko -0,1%
    A będzie gorzej.
    LIBOR1M USD w 2018 rósł z 1,5% do 2,5%. Dodając wzrost USD/PLN
    od wiosny (6% - 9%) to była ciekawa propozycja.
    Warunki wprawdzie głupawe, np. wymóg "stałych wpływów" na KO
    (20 USD/mies) + płatny(?) rach. walutowy ale to dawało się zrobić.

    > Po zmianach w CA wydaje mi się, że najciekawsze będzie Millenium ze swoją
    > ofertą KO 1,4% do 50.000 USD. Czy ktoś zna inny bank dający lepszy
    > procent?

    Gołe 1,4%*0,81 to szału nie ma. O dalszym wzroście USD/PLN się nie wypowiem.

> [...]
    > banków utrzymuje od dawna stałe oprocentowanie (najczęściej dużo niższe od

    Teraz kredytów w walutach za bardzo nie mogą udzielać a dilerka walut
    nie jest ich głównym zajęciem.

    Arek

  • 3. Data: 2018-12-29 13:28:36
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 17:49, Arek pisze:
    > Nie ma w CA "sprawiedliwości" :)  dają (jeszcze) na KO LIBOR 1M
    > + marża z tym, że dla EUR marża +0,3% a dla USD i GBP tylko -0,1%
    > A będzie gorzej.

    No właśnie zmienili chyba tylko USD od 2 stycznia dla nowych kont i od 3
    marca bodaj dla starych. Zamiast -0,1 dla USD będzie -1,95. O EUR i GBP
    nic nie wiem, ale może dlatego, że akurat takich kont nie posiadam.

    > LIBOR1M USD w 2018 rósł z 1,5% do 2,5%. Dodając wzrost USD/PLN
    > od wiosny (6% - 9%) to była ciekawa propozycja.

    Nawet bardzo. Jednakże wzrost o 1 p.p., a marża 20-krotnie. I tak na
    logikę... Przy 1,5% warto im było mieć marżę 0,1, a przy 2,5 bez marży
    1,95 się nie opłaca?

    > Warunki wprawdzie głupawe, np. wymóg "stałych wpływów" na KO
    > (20 USD/mies) + płatny(?) rach. walutowy ale to dawało się zrobić.

    Nie wiem o jakim koncie mówisz. Ja mam premium. Przy wpływie 10.000zł/mc
    rachunek jest w pełni darmowy - walutowy także. Natomiast rzeczywiście
    jakiś czas temu zmienili ofertę i mój pakiet jest już niedostępny.

    > Gołe 1,4%*0,81 to szału nie ma. O dalszym wzroście USD/PLN się nie
    > wypowiem.

    No wiesz... To w zasadzie tyle samo, co w Millenium dla PLN pow. 200.000
    i też w promocji. Dużo więcej niż w Eurobanku (0,65% dla PLN) czy CA
    (0,40%). No i przede wszystkim - w Millenium jest limit, a w CA nie było.

    > Teraz kredytów w walutach za bardzo nie mogą udzielać a dilerka walut
    > nie jest ich głównym zajęciem.

    Dziwne, prawda? Szczególnie, iż coraz więcej banków właśnie wchodzi w
    wymianę walut pod postacią kantoru. Pierwszy był bodaj Alior, ale już i
    Polbank ma, Idea, PKO BP. Coraz łatwiej wymienić walutę - gdyby do tego
    dołożyć sensownie oprocentowane KO - byłaby alternatywa dla nisko
    oprocentowanych lokat.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-12-30 12:16:11
    Temat: Re: Podwyżka marży na KO w USD
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

> [...]
    >
    > Po zmianach w CA wydaje mi się, że najciekawsze będzie Millenium ze swoją
    > ofertą KO 1,4% do 50.000 USD. Czy ktoś zna inny bank dający lepszy

    Opłata 24 USD rocznie w Millennium za konto USD.

    https://www.bankmillennium.pl/delegate/managedfiles/
    792/latest

  • 5. Data: 2018-12-30 15:46:44
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 12:16, Alik pisze:

    > Opłata 24 USD rocznie w Millennium za  konto USD.
    >
    > https://www.bankmillennium.pl/delegate/managedfiles/
    792/latest

    Nie wyświetla mi się ten link. Do tej pory konto mam za darmo (założone
    poprzez bankowość elektroniczną).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-12-30 17:25:47
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    792/latest

    > Nie wyświetla mi się ten link. Do tej pory konto mam za darmo (założone
> [...]

    Od kiedy masz to konto walutowe USD w Millennium ?

    Otwórz stronę :
    https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/k
    onta-osobiste/konto-walutowe

    Niżej masz DOKUMENTY i tam jest link do Dokument dotyczacy opłat - Konto
    walutowe w USD
    Po kliknięciu otworzy ci się Dokument dotyczacy oplat Konto walutowe USD,
    tam jest warunkowa oplata 24 USD rocznie.

  • 7. Data: 2018-12-30 18:15:08
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 17:25, Alik pisze:

    > Od kiedy masz to konto walutowe USD w Millennium ?

    23.09.2017. To data otwarcia konta 360. Tego samego dnia otworzyłem w
    USD. W zasadzie motywacją pójścia do oddziału było właśnie założenie w
    USD (1,4% to całkiem nieźle).

> [...]
    > Po kliknięciu otworzy ci się Dokument dotyczacy oplat  Konto walutowe USD,
    > tam jest warunkowa oplata 24 USD rocznie.

    Wszystko się zgadza, ale ja zakładałem przez Internet i dlatego nie mam
    żadnych opłat. Tak też stoi w cenniku. Owa opłata jest zatem banalnie
    prosta do uniknięcia.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-12-30 19:20:28
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

> [...]
    >
    > Wszystko się zgadza, ale ja zakładałem przez Internet i dlatego nie mam
    > żadnych opłat. Tak też stoi w cenniku. Owa opłata jest zatem banalnie

    Ten warunek uniknięcia opłaty 24 USD jest bardzo niejasny.

    W cenniku uslug jest inna oplata - 2 USD.
    Z opisu wynika, że oplaty nie ma gdy konto jest założone przez Millenet
    i jest do obsługi pożyczki/kredytu hipotecznego.

  • 9. Data: 2018-12-31 08:58:00
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 19:20, Alik pisze:

    > W cenniku uslug jest inna oplata - 2 USD.
    > Z opisu wynika, że oplaty nie ma gdy konto jest założone przez Millenet
    > i jest do obsługi pożyczki/kredytu hipotecznego.

    Dokładny cytat z TOiP: "Opłaty nie są pobierane, jeżeli Konto Walutowe
    zostało założone przez Millenet i/lub wskazane jest jako rachunek do
    obsługi pożyczki / kredytu hipotecznego indeksowanego do danej waluty."

    "i/lub" to jednak co innego niż "i" jak podajesz.
    Przetestowałem, działa. Konto mam darmowe, założone przez Millenet.

    --
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-12-31 10:37:56
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

> [...]
    > obsługi pożyczki / kredytu hipotecznego indeksowanego do danej waluty."
    >
    > "i/lub" to jednak co innego niż "i" jak podajesz.

    Co to znaczy "i/lub" w tym cytacie z TOiP ?