  • 11. Data: 2017-07-13 16:38:24
    Temat: Re: Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-13 o 15:40, z pisze:

    > Dalej to nic nie wyjaśnia. Trzeba by mnie i małżonkę poszczuć listem a
    > nie tak przy okazji "a może się przyda"

    Może, że tak powiem, Twoja fizjonomia spowodowała, że bank postanowił to
    oświadczenie uzyskać ;)

    --
    Pete

  • 12. Data: 2017-07-13 16:44:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ładna pani w millenium kazała mi dzisiaj podpisać oświadczenie że
    >ajuści płacę tylko w Polsce podatki.
    >Wiedziałem że nie dotyczy mnie obowiązek składania takiego
    >oświadczenia bo mam tam konto ochhoooo albo i jeszcze dłużej.

    A jakby tak zlosl... przez pomylke zaznaczyc, ze sie jest "osoba
    amerykanska" ?

    Grozi tylko przekazywanie stanu konta, czy jeszcze cos ?

    J.

  • 13. Data: 2017-07-13 17:24:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Można domagać się uznania oświadczenia złożonego pod wpływem groźby za niebyłe - tyle
    że musisz się pośpieszyć, bo jest na to chyba tylko pół roku od ustania groźby.
    Grożba była niewątpliwa - niewydanie kasy - ale też już minęła, bo dostałeś ;>
    Z tego, co się doczytałem, to na dwoje babka wróży - jedni piszą, że dla kont
    założonych przed końcem czerwca 2014 bank może chcieć oświadczenia, ale w sytuacji,
    gdy klient go nie złoży, nie ma prawa zablokować rachunku, a jedynie wysłać dane
    skarbówce USA do sprawdzenia. Inni piszą, że pod FATCA posiadacze takich kont
    podpadają tylko wtedy, gdy na 30 czerwca 2014 mieli na nich min. 50k $. I bądź tu
    mądry.
    W db i mB udało się złożyć w ST, VW przysłał list z kopertą zwrotną, citek dla KK nie
    chciał, jedynie alior kazał iść do oddziału - bo mam tylko kantor, a FATCA można
    złożyć jedynie w "dużym" ST.

  • 14. Data: 2017-07-15 20:57:09
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Mam konto w PKO BP od ubiegłego wieku..:)
    Dotychczas nic nie przysyłali do podpisu w w/w sprawie.
    Ale kiedy zmieniałem superkonto na konto za zero, przy zachowaniu
    nr. rachunku, kart debetowych, przeniesieniu automatycznym rok-linii,
    musiałem podpisać w/w oświadczenie.
    Czyli co banko to inne zwyczaje.

    Pozdrowienia Piotr W.

  • 15. Data: 2017-07-17 19:48:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    z napisał(a) w wiadomości: <596718f4$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Się mi się śpieszyło a pani z wyższością i stanowczością (chyba miała
    >ciężki dzień) po raz kolejny udowodniła wyższość nad petentem :-)

    Ja działam podstępnie - przychodzę za 5 osiemnasta (czy o której
    tam zamykają...). Wtedy to im się spieszy :) Kilka trudnych spraw
    tak załatwiłem.
    Nie tylko w banku...

    >PS. Tak mnie korci zrobić tam jednak trochę dymu jak będzie mało ludzi
    >żeby bliźnim nie komplikować życia :-)
    >Tak dla zasady. Żeby szanowali moje ciężko zarobione pieniądze którymi
    >obracają ;-)

    Tu pisałem. Generalnie Europa (i nie tylko) dała d... Amerykanom.
    http://www.grupy.banzaj.pl/FATCA,przypomnienie,i,ost
    rzezenie,9,637182,2016_11.html

    Podejście jest różne: Idea robi w portki i każe podpisywać nawet
    jeżeli się nie spełniało wymogów na konieczność pisania oświadczenia.
    BZWBK zaskoczył mnie twierdzeniem (wg mnie błędnym z punktu widzenia
    przepisów), że sama lokata to nie rachunek, więc nieważne kiedy i ile
    - nie dotyczy. I dopóki będzie stary rachunek, to nie będą chcieć
    oświadczenia, ale nowego bez oświadczenia nie założą.

    Arek

  • 16. Data: 2017-07-18 02:36:59
    Temat: Re: Podatki w USA czy jak to tam si??drze nazywa :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Jul 2017 19:48:23 +0200, Arek napisał(a):
> [...]
    >>
    > Ja działam podstępnie - przychodzę za 5 osiemnasta (czy o której
    > tam zamykają...). Wtedy to im się spieszy :) Kilka trudnych spraw

    Ale za 5 6-ta to pani moze byc rownie podstepna i cie splawic :-)

    Konto wspolne? Prosze przyjsc z zona :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-07-18 08:09:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-17 o 19:48, Arek pisze:
    > Tu pisałem. Generalnie Europa (i nie tylko) dała d... Amerykanom.
    > http://www.grupy.banzaj.pl/FATCA,przypomnienie,i,ost
    rzezenie,9,637182,2016_11.html

    Jak z każdego przelewu grożą zabraniem 30% kwoty dla instytucji nie
    spełniającej wymagań rządu USA to co się dziwisz.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2017-07-18 11:57:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    rzezenie,9,637182,2016_11.html

    >Jak z każdego przelewu grożą zabraniem 30% kwoty dla instytucji nie
    >spełniającej wymagań rządu USA to co się dziwisz.

    Nalozyc taki sam podatek na ich banki :-)

    Tylko ... komu na tym zalezy ?
    Europejskim politykom zalezy, zeby USA raportowaly wplywy europejskich
    obywateli :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-07-20 20:40:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-12 o 20:41, z pisze:
> [...]
    > bo mam tam konto ochhoooo albo i jeszcze dłużej.
    > Ale pani była uparta i bez podpisu nie chciała mi wypłacić kasy.
    > Coś się zmieniło i wszyscy muszą? czy to tylko prywatne widzimisię tego
    > banku?
    > Na pytanie czy małżonka (współwłaścicielka konta) też musi nabrała wody
    > w usta. Powiedziałem że do placówki fatyguję się tylko ja i pewnie przez
    > kilka lat jej na oczy nie zobaczą.
    > No więc czy musi i czy będzie kara za nie podpisanie.
    > Otrzymałem że ona robi co jej karzą :-)
    >
    > To jak to? kolejna kartka A4 bezsensu zmarnowana a tam puszczę wycinają :-)

    To jest robione na żądanie USA.
    Urzędy skarbowe USA walczą z ukrywaniem dochodów.
    Ciekawe jest tylko, czy możliwa by była jakaś wzajemność?
    Śmiech pusty rozległ by się od Atlantyku po Pacyfik.

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 20. Data: 2017-07-21 15:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >To jest robione na żądanie USA.
    >Urzędy skarbowe USA walczą z ukrywaniem dochodów.
    >Ciekawe jest tylko, czy możliwa by była jakaś wzajemność?
    >Śmiech pusty rozległ by się od Atlantyku po Pacyfik.

    www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/3080113/FATCA
    .pdf

    Art 2.

    I trudno powiedziec - maja jakies poczucie niezawislosci panstw i od
    razu tak proponowali, czy ktos na nich wymogl.

    Bo ze nasze rzady sie uciesza z takiej informacji, to nie mam
    watpliwosci - oczywiscie z wyjatkiem prywatnych kont ministrow :-)

    J.