  • 1. Data: 2017-07-12 20:41:32
    Temat: Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
    Od: z <...@...pl>

    Ładna pani w millenium kazała mi dzisiaj podpisać oświadczenie że ajuści
    płacę tylko w Polsce podatki.
    Wiedziałem że nie dotyczy mnie obowiązek składania takiego oświadczenia
    bo mam tam konto ochhoooo albo i jeszcze dłużej.
    Ale pani była uparta i bez podpisu nie chciała mi wypłacić kasy.
    Coś się zmieniło i wszyscy muszą? czy to tylko prywatne widzimisię tego
    banku?
    Na pytanie czy małżonka (współwłaścicielka konta) też musi nabrała wody
    w usta. Powiedziałem że do placówki fatyguję się tylko ja i pewnie przez
    kilka lat jej na oczy nie zobaczą.
    No więc czy musi i czy będzie kara za nie podpisanie.
    Otrzymałem że ona robi co jej karzą :-)

    To jak to? kolejna kartka A4 bezsensu zmarnowana a tam puszczę wycinają :-)

  • 2. Data: 2017-07-12 20:58:23
    Temat: Re: Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lipca 2017 20:41:36 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    > Otrzymałem że ona robi co jej karzą :-)
    >
    > To jak to? kolejna kartka A4 bezsensu zmarnowana a tam puszczę wycinają :-)

    To chyba przy otwieraniu nowego konta taki wymóg.
    Ja w mbanku tego nie wypisywałem i ostatnio nikt tego nie chciał jak byłem w
    oddziale...

  • 3. Data: 2017-07-12 22:15:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-12 o 20:58, s...@g...com pisze:
    > To chyba przy otwieraniu nowego konta taki wymóg.
    > Ja w mbanku tego nie wypisywałem i ostatnio nikt tego nie chciał jak byłem w
    oddziale...

    A ładna pani się upierała że to wymóg urzędowy i nie wyda mi mich
    pieniędzy jeśli tego nie wypełnię.

  • 4. Data: 2017-07-13 08:35:18
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lipca 2017 22:15:24 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > A ładna pani się upierała że to wymóg urzędowy i nie wyda mi mich
    > pieniędzy jeśli tego nie wypełnię.

    Podeszła cie na miękko.
    Trza było wołać kierownika i prosic o punkt z umowy lub regulaminu.
    Tyle dobrze ze podpisanie tego nie szkodzi.

  • 5. Data: 2017-07-13 08:53:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-13 o 08:35, s...@g...com pisze:
    > Podeszła cie na miękko.
    > Trza było wołać kierownika i prosic o punkt z umowy lub regulaminu.
    > Tyle dobrze ze podpisanie tego nie szkodzi.

    Się mi się śpieszyło a pani z wyższością i stanowczością (chyba miała
    ciężki dzień) po raz kolejny udowodniła wyższość nad petentem :-)

    PS. Tak mnie korci zrobić tam jednak trochę dymu jak będzie mało ludzi
    żeby bliźnim nie komplikować życia :-)
    Tak dla zasady. Żeby szanowali moje ciężko zarobione pieniądze którymi
    obracają ;-)

  • 6. Data: 2017-07-13 09:24:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 08:53:43 UTC+2 użytkownik z napisał:

> [...]
    > żeby bliźnim nie komplikować życia :-)
    > Tak dla zasady. Żeby szanowali moje ciężko zarobione pieniądze którymi

    Zawsze możesz złożyć skarge na obsługe.
    Możesz zaczac od jakiejs helplinii.

    Moze byc tez tak ze jej jakis tam system taki warunek wyplul bo sie komus daty gdzies
    źle wpisały i mimo ze nie podpadasz to "system tak twierdzi".
    A kobita sie kłócic nie lubi więc stosuje ton autorytarny :)

  • 7. Data: 2017-07-13 10:29:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Jul 2017 20:41:32 +0200, w <59666d5f$0$640$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

    > Wiedziałem że nie dotyczy mnie obowiązek składania takiego oświadczenia
    > bo mam tam konto ochhoooo albo i jeszcze dłużej.

    Niestety, raczej każdy musi.

  • 8. Data: 2017-07-13 10:36:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-13 o 10:29, r...@k...pl pisze:
    > Niestety, raczej każdy musi.

    Każdy kto zakłada nowe konto i ma konto krócej niż.... (teraz nie
    pamiętam ale mnie to nie dotyczyło)
    Zmieniły się przepisy?

  • 9. Data: 2017-07-13 12:49:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-13 o 10:36, z pisze:

    > Każdy kto zakłada nowe konto i ma konto krócej niż.... (teraz nie
    > pamiętam ale mnie to nie dotyczyło)
    > Zmieniły się przepisy?

    'w przypadku klientów, którzy na dzień 30.06.2014 r. posiadali w banku
    rachunki finansowe to bank dokonuje weryfikacji i ocenia (na podstawie
    posiadanych informacji oraz dokumentów) czy dany klient spełnia bądź nie
    spełnia kryteriów podatnika amerykańskiego. W razie konieczności
    pozyskania oświadczenia od klienta, bank zwraca się z listowną prośbą o
    jego złożenie lub przedstawienie wymaganej dokumentacji lub wyjaśnień.
    Odmowa ze strony klienta oznacza wpisanie na listę podlegającą
    raportowaniu do amerykańskiego fiskusa.'

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-07-13 15:40:18

    W dniu 2017-07-13 o 12:49, Pete pisze:
> [...]
    > Odmowa ze strony klienta oznacza wpisanie na listę podlegającą
    > raportowaniu do amerykańskiego fiskusa.'

    Dalej to nic nie wyjaśnia. Trzeba by mnie i małżonkę poszczuć listem a
    nie tak przy okazji "a może się przyda"