  • 1. Data: 2019-02-14 22:11:40
    Temat: Podatek bankowy został przerzucony na klientów
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    https://superbiz.se.pl/wiadomosci/podatek-bankowy-zo
    stal-przerzucony-na-klientow-raport-aa-fS5z-hCSc-Mqb
    x.html

    Wprowadzenie podatku bankowego zwiększyło ryzyko wpisania banków na
    listę ostrzeżeń Komisji Nadzoru Finansowego i utratę licencji. Eksperci
    ostrzegają przed możliwym osłabieniem sektora bankowego, który
    "uderzyłby we wzrost gospodarczy". Wskazują też, że innym efektem
    wprowadzenia podatku bankowego jest obniżenie rentowności banków - -
    banki zaczęły zarabiać mniej, bo musiały pokryć większe koszty. Niektóre
    z nich starały się przerzucać ten podatek na klientów, np. podwyższając
    wybrane opłaty i prowizje.

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-02-15 18:51:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.02.2019 o 22:11, Animka pisze:
    > https://superbiz.se.pl/wiadomosci/podatek-bankowy-zo
    stal-przerzucony-na-klientow-raport-aa-fS5z-hCSc-Mqb
    x.html
    (...)
    Przekazujesz informacje i co dalej? To dobra informacja czy zła? Dobrze
    że bank który został obciążony kosztami, przenosi te koszty na klientów,
    czy nie wiem... powinien obniżyć zarobki pracowników, zwolnić 10% czy
    splajtować?
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-02-15 19:08:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-14 o 22:11, Animka pisze:
> [...]
    > banki zaczęły zarabiać mniej, bo musiały pokryć większe koszty. Niektóre
    > z nich starały się przerzucać ten podatek na klientów, np. podwyższając

    znaczy rentowność banków w polsce spadnie do poziomu niemieckiego.
    normalnie dramat
    troszczysz się o klientów czy bankowców czy o kogoś jeszcze?

  • 4. Data: 2019-02-15 19:22:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Przecież to Animka, a informacje (i eksperci) wzięte z superexpresu.
    Grupę zaśmieci, cóż, nie poradzisz, nie karm trola ;>

  • 5. Data: 2019-02-15 19:41:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 20:08, z pisze:
> [...]
    > normalnie dramat
    > troszczysz się o klientów czy bankowców czy o kogoś jeszcze?

    Raczej żal mi klientów, w tym siebie.

    --
    animka

  • 6. Data: 2019-02-15 22:09:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Płacisz coś bankom?
    Czy też trzymasz u nich tyle, że tak bardzo % żal?

  • 7. Data: 2019-02-16 12:09:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-15 o 18:51, ToMasz pisze:
> [...]
    > że bank który został obciążony kosztami, przenosi te koszty na klientów,
    > czy nie wiem... powinien obniżyć zarobki pracowników, zwolnić 10% czy

    To powinno iść raczej na *.polityka
    Bo
    a. wg zapowiedzi (p)osłów wprowadzenie podatku miało nie uderzyć w
    klientów :D
    b. nawet jest na to odpowiedni zapis w ustawie.

    A wyszło jak zawsze (miał ktoś jakieś wątpliwości oprócz widzów TVPiS?).

    --
    Pete

  • 8. Data: 2019-02-17 22:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2019 12:09:17 +0100, Pete napisał(a):
> [...]
    > b. nawet jest na to odpowiedni zapis w ustawie.
    >
    > A wyszło jak zawsze (miał ktoś jakieś wątpliwości oprócz widzów TVPiS?).

    Ja tam place tyle samo, czyli nic :-)
    No dobra, gdzies tam BZ podniosl ilosc transakcji do zwolnienia z
    oplat.

    No i weszlo to darmowe konto podstawowe, wiec gdzie te przerzucone
    koszta ?

    J.

  • 9. Data: 2019-02-18 10:06:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-17 o 22:14, J.F. pisze:

> [...]
    > oplat.
    >
    > No i weszlo to darmowe konto podstawowe, wiec gdzie te przerzucone

    Elementarne.
    Wyższa marża na kredycie, niższe % lokat.

    I nie mów, że nie masz, bo w każdej chwili mieć możesz (sprawdzić, czy
    nie prezes) :P

    --
    Pete

  • 10. Data: 2019-02-19 23:08:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    z napisał(a) w wiadomości: <5c670034$0$516$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    stal-przerzucony-na-klientow-raport-aa-f
    S5z-hCSc-Mqbx.html

    >znaczy rentowność banków w polsce spadnie do poziomu niemieckiego.

    Np. Deutsche Bank? To chyba kiepski pomysł równania do kondycji DB.

    Wprawdzie większym kłopotem są regulacje i zmiany polskiego
    prawa a nie podatki. Przykład Getin Banku - jego sytuacja
    to efekt najwyższych w UE wymagań dot. zabezpieczenia ew.
    "trudnych" kredytów.
    Prawdza jest taka, że system bankowy w Polsce jest stosunkowo
    bezpieczny ale cholernie dużo za to płacimy.
    Widać, że ktoś chce płacić jeszcze więcej...

    A w ogóle to gdzie jest wyższa stawka podatku bankowego niż w Polsce?
    Do tego w innych krajach np. Niemcy podatek ten idzie na fundusz
    stabilizacji a nie na przejadanie.

    >troszczysz się o klientów czy bankowców czy o kogoś jeszcze?

    Klient zawsze zapłaci za podwyżkę podatków, miej lub więcej
    Arek