  • 61. Data: 2016-01-14 19:38:59
    Temat: Re: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-14 o 13:39, J.F. pisze:
    >> Msz na myśli inny kredyt?

    Tak, np. wzięty wcześniej, ale już spłacony. Wyróżnia się w oświadczeniu
    tylko te w trakcie spłaty.

    Otóż to.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2016-01-17 15:08:29
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ps.com...

    >O Morawieckim pisałeś- niby nie robi biznesow;) ale może rankiem zdecyduje
    >za 3mln
    >frankow kupić bo mu sie przyśniło że wieczorem drożej sprzeda;)
    >Realna sytuacja dla takich ludzi.

    No cóż, obecnie regulację kursu prowadzi się już z MF nie bezpośrednio ale
    pośrednio przez rzucenie na rynek np. EUR z UE czy działania polityczne.
    Tzn. do niedawna, bo teraz będzie trochę bardziej bezpośrednio.

    W praktyce państw bywa utrzymywanie płatnej otwartej linii kredytowej np.
    tak krytykowana dot. Polski w MFW.
    Nie pamiętam gdzie wyczytałem, że na opinię o firmie może wpływać wartość
    zaciągniętych kredytów na rozwój. Im więcej tym lepiej. Bo jest "aktywna".
    Intrygujące... oznaczałoby to, że lepiej dla wizerunku wziąć kredyt niż
    finasować z zysków (opodatkowanych 19% CIT-em).

    Nie odnosę się do zeznania, bo nie podoba mi się się zaglądanie do cudzych
    portfeli. Ale skoro już został wywleczony dług we frankach na dom w którym
    mieszka (właściciel żona, wzięła kredyt w banku w którym minister pracował)
    czy nie ma konfliktu interesów w popieraniu ustawowego łamania umów z
    bankami?
    Polityka prorodzinna?...

    Arek

  • 63. Data: 2016-01-18 21:21:00
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 11:51, Marek pisze:
    > Tak nawiązując do tego:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe
    -mateusza-morawieckiego,609822.html

    > Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.

    Polecam:
    2935,wywiad-z-czlowiekiem-ktory-obcial-polsce-a-anal
    ityk-s-p.html

    W szczególności: "Zgodnie z europejskimi regulacjami, rządy są
    powiadamiane o ocenie ratingowej przed jej oficjalną publikacją i mają
    pełną możliwość komentowania lub odwołania się od decyzji dotyczącej
    ratingu."

    Wydaje się oczywistym dla każdego, że po takim obniżeniu ratingu złoty
    się osłabi. Na foreksie oznacza to krociowe zyski - nawet jeśli ktoś
    weźmie wcześniej kredyt (aby zainwestować lub mieć środki na inwestycje).

    Ktoś tam w wątku wątpił, że pewne ruchy walutowe czy decyzje je
    powodujące są znane wąskiej grupie osób. No to teraz chyba jest już
    wszystko jasne.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2016-01-18 22:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,194
    92935,wywiad-z-czlowiekiem-ktory-obcial-polsce-a-ana
> [...]
    >powiadamiane o ocenie ratingowej przed jej oficjalną publikacją i
    >mają pełną możliwość komentowania lub odwołania się od decyzji

    No tak bylo, ale czy amerykanska firme obowiazuja jakies europejskie
    regulacje ?

> [...]
    >Ktoś tam w wątku wątpił, że pewne ruchy walutowe czy decyzje je
    >powodujące są znane wąskiej grupie osób. No to teraz chyba jest już

    Zaraz zaraz. Jak widzisz najpierw byla propozycja oceny, potem nikt
    nie wiedzial co polski rzad odpowie, a potem nikt nie wiedzial co na
    to agencja powie.
    A jak sie nie zgadnie, to bedzie strata a nie zysk :-)

    Oczywiscie jako uznany czynnik opiniotworczy taka agencja ma wielka
    wladze i mozliwosci.
    No i troche ludzi wiedzialo o ostatecznej decyzji, ale skok nie byl
    znow taki wielki, szczegolnie przed ogloszeniem decyzji.

    http://www.polskieradio.pl/42/1701/Artykul/1571657,R
    ating-SandP-uderzyl-w-GPW-zlotego-i-obligacje

    No, ciekaw jestem jak to bedzie z tym "beda sie musieli wycofac z
    blednej decyzji" :-)

    J.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2016-01-18 23:23:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Napiszę na przykładzie mego kumpla. Firme prowadzi, na dużą dość skalę handluje
    pewnymi rzeczami.
    > Gadał mi kiedyś ze zawsze stara się mieć te pół miliona na koncie.
    > Cos tam większego kupuje a terminy płatności nie gonią za np. 300tys to bierze
    kredyt.

    Na takie rzeczy to są linie kredytowe. Chyba że on ten kredyt bierze
    cały czas.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2016-01-19 22:27:42
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam
    W dniu 2016-01-18 22:49, J.F. pisze:

    > No tak bylo, ale czy amerykanska firme obowiazuja jakies europejskie
    > regulacje ?

    Ale to Poslka (znaczy rzad) jest klientem S&P i placi za ten rating wiec
    jako klient zna wczesniej pewne ustalenia niz sa podawane do publicznej
    wiadomosci.
    Cos podobnego jest w biurach maklerskich, analitycy udostepniaja jakies
    rekomendacje swoim klientom. A pozniej te rekomendacje sa dostepne
    publicznie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 67. Data: 2016-01-20 14:26:35
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 16:32:08 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Mam kredyt hipoteczny ale jakbym miał teraz nagle tyle samo gotówki to nie
    > sądzę abym go spłacał przed terminem.
    > Kredyt mam na 0,99% + WIBOR - niedawno odsetki mi podskoczyły z 2,71% na
    > 2,72%.
    > P.G.

    a jak będzie wariant cypryjski?

  • 68. Data: 2016-01-20 16:22:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > a jak będzie wariant cypryjski?

    Tam chyba był jakiś dolny limit wolny od przejęcia. Ja piszę o kwotach
    poniżej.
    P.G.

  • 69. Data: 2016-01-21 08:17:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 05:26:35 -0800 (PST), r...@g...com wrote:

    > a jak będzie wariant cypryjski?

    Będzie płacz o ratowanie złotówkowych hipoteczniaków (na grupie ta sama
    ekipa się tym zajmie :-)).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 70. Data: 2016-01-21 13:55:14
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 20 stycznia 2016 16:22:46 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Tam chyba był jakiś dolny limit wolny od przejęcia. Ja piszę o kwotach
    > poniżej.
    > P.G.

    A jak będzie wariant cypryjski bez dolnego limitu?