  • 51. Data: 2016-01-13 19:13:45
    Temat: Re: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 12:39, J.F. pisze:

    > Raczej kurs zaczalby rosnac jeszcze przed ogloszeniem decyzji.
    >
    > Nie rosl, wiec dobrze trzymali tajemnice.

    No chyba ;-)
    Niemniej powiedzmy sobie wprost. To nie jest tak, że Yellen rzuca monetą
    na minutę przed konferencją i w zależności od wyniku podejmuje taką czy
    inną decyzję. To chyba oczywiste. A zatem ileś tam osób wie wcześniej.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2016-01-13 20:01:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Mowisz, ze lepiej wplacic te srodki na lokate, np na 3% ?

    Jakby nie belka to nawet czysto rachunkowo byłoby lepiej na 3%, ale nie
    jest.
    Ale jak się uwzględni inne czynniki:
    - dostępność gotówki gdyby nagle była potrzebna,
    - jakbym spłacił to nie będę mógł odsetek odliczać od przychodów z najmu,
    to lepiej/nie lepiej już jakby mniej jednoznaczne.

    > Owszem ... ale przyznasz, ze to troche nienormalna sytuacja :-)

    Trochę nienormalna, bo kredyt akurat z momentu, gdy marże były najniższe,
    ale nie wykluczone, że kredyt o który jest pytanie akurat podobny.
    P.G.

  • 53. Data: 2016-01-13 20:07:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > to nie
    > 2,71% na
    >
    > Nie szkoda tej kasy, którą dołożysz przez te wszystkie lata?

    Rozważamy sytuację, gdy za ten kredyt płacę odsetki, ale mam też tę samą
    kwotę w gotówce i coś z nią robię.
    Rok temu uważałem, że jakbym miał tak to zamiast spłacać bym kupił dolary i
    chyba by nie było szkoda. Ale teraz to gdzieś czytałem, że przez parę
    miesięcy to może złotówka się trochę umocnić a dopiero potem (zależnie od
    tego jak to będzie z budżetem) spadnie. Ale na nieszczęście :) nie mam tego
    problemu decyzyjnego.
    P.G.

  • 54. Data: 2016-01-13 21:17:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >monetą na minutę przed konferencją i w zależności od wyniku podejmuje
    >taką czy inną decyzję. To chyba oczywiste. A zatem ileś tam osób wie

    No wiesz, moze w ramach zachowania tajemnicy/unikniecia spekulacji
    stwierdzili, ze co prawda czas juz uwolnic franka, ale czy akurat
    teraz, to zadecyduje rzut moneta :-)
    Jak wypadnie reszka, to sie oglosi ze decyzja odlozona na trzy
    miesiace :-)

    J.

  • 55. Data: 2016-01-13 21:49:16
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 13.01.2016 o 06:32, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Niby tak, lepsze od warunków rynkowych to nie może być, ale w zgodzie z
    > tym paragrafem będzie udzielenie kredytu na bardzo dobrych warunkach (o
    > ile algorytm udzielania kredytu dla człowieka z ulicy doliczy jakieś
    > dodatkowe "karne" procenty/opłaty/ubezpieczenia za to i tamto, w
    > przypadku osób, które bank chce związać ze sobą, nie musi tak być).

    Nie spotkałem się z czymś takim. Ewentualnie pracownikowi nie są
    wciskane na siłę ubezpieczenia.

    > Wiadomość mam z pierwszej ręki od znajomego pracującego w urzędzie,
    > który remontuje dom, i korzysta z tego typu pomocy.
    >
    > Niektóre firmy również mają tego typu oferty dla swoich pracowników.

    Ale ma ofertę z banku czy ze swojego zakładu pracy (ZFŚP)?

    Darek

  • 56. Data: 2016-01-13 22:40:05
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-01-12 11:51, Marek pisze:
    > Tak nawiązując do tego:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe
    -mateusza-morawieckiego,609822.html

    > Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.
    > Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem, jakie są przekonujące korzyści
    > kredytowania się gdy ma się wystarczające nie pracujące w obrocie
    > środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    > Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze wyjdzie
    > drożej.

    Poniewaz nie mam pojecia dlaczego tak zrobil minister to sie wypowiem.
    Moze brakowalo akurat tyle do wykonania targetu i dostania premii? :)
    Czasami jakies ulgi podatkowe czy doplaty rzadowe sa pod warunkiem ze
    wezmiesz kredyt, np: masz mieszkanie niedawno kupione (chyba do 5 lat) i
    kase na nowe, jezeli kupisz za odlozona kase to od sprzedazy starego
    zaplacisz podatek ale jezeli wezmiesz kredyt a po sprzedazy starego
    splacisz kredyt na nowe z uzyskanych pieniedzy to podatku nie
    zapliacisz. Albo jakies termomodernizacje, jak wezmiesz kredyt to masz
    doplaty.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 57. Data: 2016-01-13 23:00:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 23:08, Darek pisze:

    > Chyba BGŻ takową miał dawno temu i do 2 tys. Ale w tych czasach? Pomijam
    > oferty typu 0%odsetek i trylion% prowizji :)
    >
    > Darek
    o tym właśnie mówię BGZ, RRSO 0%

    te oferty z mega prowizjami to totalna ściema

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 58. Data: 2016-01-14 03:33:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/14/2016 05:49 AM, Darek wrote:

    > Nie spotkałem się z czymś takim. Ewentualnie pracownikowi nie są
    > wciskane na siłę ubezpieczenia.

    Ale z czym tu się nie spotykać?

    Koszt kredytu ma jakieś warunki brzegowe:

    1) mniejszy procent dostanie osoba z większymi zarobkami, lepszym
    zabezpieczeniem i lepszą historią kredytową; w związku z tym jest jakiś
    minimalny procent, na jaki bank jest w stanie udzielić kredytu danego
    rodzaju

    2) większy procent dostanie osoba z mniejszymi zarobkami, gorszym
    zabezpieczeniem i gorszą historią kredytową; w związku z tym jest jakiś
    maksymalny procent, na jaki bank udzieli kredytu danego rodzaju (powyżej
    - za ryzykowny klient i odmowa kredytu)

    Zresztą sam piszesz np. o niewciskaniu ubezpieczenia.

    > Ale ma ofertę z banku czy ze swojego zakładu pracy (ZFŚP)?

    "nieoprocentowana pożyczka z urzędu" (czy kredyt), ale o szczegóły się
    nie dopytywałem.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 59. Data: 2016-01-14 11:23:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jan 2016 19:00:45 +0100, Szymon <a...@w...pl> wrote:
    > Po pierwsze on dziś ma 1 mln kredytu, a ile miał rok temu czy dwa -
    tego
    > nie wiesz.

    Msz na myśli inny kredyt?
    Nie mam teraz dostępu do www, jak to jest sformułowane w oświadczeniu?
    To jest obecna kwota zadłużenia czy pierwotna wysokość udzielonego
    kredytu?

    --
    Marek

  • 60. Data: 2016-01-14 13:39:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

> [...]
    >oświadczeniu?
    >To jest obecna kwota zadłużenia czy pierwotna wysokość udzielonego

    kredyt 1.1 mln z 2013, obecnie jakies 600 tys.

    To raczej nie zostawia watpliwosci, ale mogly byc inne kredyty.

    J.