  • 1. Data: 2009-05-02 08:43:21
    Temat: czy DB rąbnął sie przy pobieraniu raty za kredyty mieszkaniowe w maju?
    Od: plusz <p...@g...com>

    na moim rachunku jest już pobrana rata, która powinna iść 4.05 - no
    ale jest z datą 4.05, więc jest OK - i tak przelewy wewnętrzne nie
    działają w tym banku w weekend, więc da się przeżyć

    ale rata jest pobrana wg kursu z 29.04 :)
    a powinna być wg kursu z 2.05 . A jeśli 2.05 nie ma tabeli, to ostatni
    dzień roboczy to 30.04, a nie 29.04

    różnica jest na poziomie 7 groszy, więc to wymierna kwota

    czy gdzieś robię błąd myślowy?

    --
    plusz

  • 2. Data: 2009-05-02 13:20:36
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    plusz pisze:
> [...]
    >
    > ale rata jest pobrana wg kursu z 29.04 :)
    > a powinna być wg kursu z 2.05 . A jeśli 2.05 nie ma tabeli, to ostatni
    DB kolejny miesiąc zawyża raty...

  • 3. Data: 2009-05-02 16:26:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    plusz pisze:
> [...]
    >
    > ale rata jest pobrana wg kursu z 29.04 :)
    > a powinna być wg kursu z 2.05 . A jeśli 2.05 nie ma tabeli, to ostatni

    DB pobiera ratę 4.05 (o ile nie wypada to w dzien wolny) po kursie
    sprzed dwóch dni roboczych czyli w tym wypadku bedzie to 29.04!

    2.05 się nie liczy, bo to dzien wolny i tabeli nie ma,
    30.04 -1 dzień
    29.05 -2 dni 3,1178 zł

    a kurs to juz inna sprawa, podwyzszyli spread dla CHF do 9,97%!!!
    chcialem skorzystac z opcji splaty w walucie to zaproponowali mi, ze
    pojda na to jak zgodze sie na marżę +0,3 pp....poczekam do lipca kiedy
    wejdzie nowa rekomendacja

    i dlaczego pobrali Ci ratę przed dniem jej splaty? ja zawsze robie
    przelew na rachunek w dniu pobrania ww.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-05-02 19:45:54
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 2 Maj, 18:26, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > i dlaczego pobrali Ci ratę przed dniem jej splaty? ja zawsze robie
    > przelew na rachunek w dniu pobrania ww.

    4 lata temu "zostałem zmuszony" do założenia rachunku u nich
    w sumie jeśli nie mają PZ to i tak jest to dla mnie wygodniejsze niż
    pilnowanie przelewów - gdybym miał rachunek techniczny tylko, to w
    razie nadpłaty (nie chciałoby mi się sprawdzać kursu co miesiąc) nie
    mógłbym używać kasy

    a co do spłaty w CHF to mam taką możliwość, ale nie korzystam -
    przelew kosztuje 20-30 zł, no a jeszcze trzeba czas zainwestować, bo
    kupowanie w innym banku wyszłoby podobnie

    ciekawy jestem czy z rekomendacji SII wynika, że muszą spłaty
    gotówkowe przyjmować ?:)

    --
    plusz

  • 5. Data: 2009-05-04 07:53:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > przelew kosztuje 20-30 zł, no a jeszcze trzeba czas zainwestować, bo
    > kupowanie w innym banku wyszłoby podobnie

    masz możliwość? podpisałeś aneks? ja mam zapis w umowie, ze bank moze
    wyrazic na to zgode...

    kurs kantorowy to 2,97 a db liczy prawie 3,12 różnica to 15 gr x 700 CHF
    to 105 zł w moim przypadku miesięcznie! opłaciłoby mi się nawet zapłacić
    30 zł za przelew, 75 zostałoby w kieszeni...jak dla mnie to gra warta
    swieczki

    > ciekawy jestem czy z rekomendacji SII wynika, że muszą spłaty
    > gotówkowe przyjmować ?:)
    zobaczymy co bedzie wynikac, na razie db nie przyjmuje splaty w gotowce CHF

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-05-04 14:35:32
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 4 Maj, 09:53, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > masz możliwość? podpisałeś aneks? ja mam zapis w umowie, ze bank moze
    > wyrazic na to zgode...

    kredyt brałem 4 lata temu i zażądałem takiej opcji

    --
    plusz

  • 7. Data: 2009-05-04 20:57:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > kredyt brałem 4 lata temu i zażądałem takiej opcji
    >
    > --
    > plusz

    a ja prawie 2 lata temu i w umowie mam tylko taką opcję, niestety płatna
    i obecnie nieopłacalna ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS