  • 11. Data: 2018-08-03 01:27:57
    Temat: Re: Płatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-08-18 o 00:42, witrak() pisze:

    > No nie wiem. Jak kupuję na allegro, to transakcji nie przeprowadzam z
    > Allegro, tylko ze sprzedającym, z osobą (zwykle) fizyczną, prowadzącą
    > działalność gospodarczą.

    Wiesz, ale to argument z kategorii, że jak w sklepie kupujesz, to nie od
    kasy fiskalnej, tylko od przedsiębiorcy, więc niech Ci przedsiębiorca da
    paragon, a nie kasa. ALLEGRO jest platformą transakcyjną.

    > Dowód zapłaty? Jaki dowód zapłaty? Przelew bankowy nie zawiera
    > informacji o tym, co kupiłem, więc w razie sporu nie jest tym co
    > chciałbym mieć.

    Ale w powiazaniu z dokumentem z ALLEGRO już da się do tego dojść.

    > Allegro nie jest stroną transakcji. W historii na Allegro mam wiele
    > informacji (większość zbędna i zaciemniająca sprawę), ale ostatecznie
    > może się zdarzyć, że ona zniknie... I na pewno nie jest to dowód zakupu
    > (choć być może sąd by to mógł tak zinterpretować, co jednak z
    > urzędnikiem skarbowym?).

    To zapisz do pdf-u :-)

    > Jeżeli sprzedającemu nie chce się wystawiać żadnego kwitu i uważa, że
    > nie będzie miał z tym problemu, to ok, ale myślę, że jednak to *on musi
    > mnie poinformować przed zakupem,* że tak jest i że jeśli jednak chcę
    > kwit, to muszę o niego poprosić.

    W ustawie stoi, że potwierdzanie sprzedaży jest na żądanie kupującego.
    Żądałeś?

    > A nie dopiero wtedy, gdy przesyłka doszła i kupujący zauważył, że nie ma
    > żadnego kwitu... (W opisywanym przypadku przysłał paragon, ale nie
    > imienny, jak chciałby kupujący.)

    Tosobie wydrukuj korespondencję z ALLEGRO.

    > Poza tym faktycznie przypominam sobie zasadę, że transakcje płatne
    > przelewem nie wymagają rejestracji w kasie fiskalnej, ale ZTCW dotyczy
    > to transakcji w ramach zawartej umowy. Co prawda umowa ustna to też
    > umowa, ale prawdę mówiąc nie wiem, czy przez Internet można zawrzeć
    > umowę ustną ;-)

    Tu masz umowę za pośrednictwem platformy transakcyjnej.

  • 12. Data: 2018-08-03 09:07:31
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 01 Aug 2018 20:12:35 +0200, użytkownik Marek napisał:

    > Ale na żądanie kupującego sorzedawca musi wystawić fakturę (na os.
    > fiz.), co rozwiązuje problem braku dokumentu sprzedaży w tym przypadku.

    Tak. Musi wystawić. Nie musi dostarczyć. Faktura do odbioru w siedzibie
    sprzedawcy w każdy piątek w godzinach 22.00-22.15.

  • 13. Data: 2018-08-03 10:27:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-08-18 o 09:07, jureq pisze:

    > Tak. Musi wystawić. Nie musi dostarczyć. Faktura do odbioru w siedzibie
    > sprzedawcy w każdy piątek w godzinach 22.00-22.15.

    A gzie jest miejsce wykonania zobowiązania w tym wypadku?

  • 14. Data: 2018-08-03 11:44:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 03 Aug 2018 07:07:31 GMT, jureq <j...@n...no> wrote:
    > Tak. Musi wystawić. Nie musi dostarczyć. Faktura do odbioru w
    > siedzibie
    > sprzedawcy w każdy piątek w godzinach 22.00-22.15.

    Z taką dziecinadą szybko przegrawa się w sądzie.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-08-04 09:53:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nieprawda.
    Trwa to ze dwa i pół roku.
    Najlepiej jak w tym czasie lecą odsetki, to dobra lokata.
    Paru przemaglowałem.
    "Bo Pan nie wypełnił naszego formularza".

    -----

  • 16. Data: 2018-08-07 23:10:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Aug 2018 09:53:04 +0200, ń<?@?.?> wrote:
    > Nieprawda.
    > Trwa to ze dwa i pół roku.
    > Najlepiej jak w tym czasie lecą odsetki, to dobra lokata.
    > Paru przemaglowałem.
    > "Bo Pan nie wypełnił naszego formularza".

    Tak tak. W tej chwili są odpowiednie jednostki w US przyjmujące
    informacje o takich co nie chcą faktury wystawić. Jeden telefon i
    taki jeden z drugim jeszcze sam zębach i biegiem fakturę przynosi.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-08-08 10:32:40
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie żartuj.
    Dostaniesz po 30 dniach pismo "odpie.... się" tzn. cyt. "nie możemy udzielić z
    przyczyny tajemnicy skarbowej"..

    -----

  • 18. Data: 2018-08-09 09:18:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Aug 2018 10:32:40 +0200, ń<?@?.?> wrote:
    > Nie żartuj.
    > Dostaniesz po 30 dniach pismo "odpie.... się" tzn. cyt. "nie
    > możemy udzielić z przyczyny tajemnicy skarbowej"..

    Nie zrozumiałeś. Oni nie są od udzielania informacji ale od
    przyjmowania.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-08-09 10:07:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No to wyślesz dziesięć uprzejmych donosów, a i tak nie będziesz miał z tego żadnej
    faktury.

    -----