  • 41. Data: 2021-05-20 13:10:07
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość anulowania transakcji
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 12:41:55 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Mogły, ale Iwan Denisowicz miał pecha i dodatkowy dzień odsiadki.
    > Życie w Ojczyźnie Światowego Proletariatu generalnie nie było łatwe.

    I tak miał szczęście, że te 10 lat miało coś wspólnego z życie - mogło być to takie
    "10 lat bez prawa do korespondencji" jakie dostali ci z Katynia...
    Ale żeby nie było tak smutno, należy rozważyć też przypadek Szwejka i jego "Trzy dni
    verschävft, bydlę skretyniałe" po zakończeniu budziejowickiej anabasis - gdy koniec
    kary wypadał akurat wtedy, gdy jechał pociągiem w wagonie aresztanckim i zdecydowanie
    przekroczył tym zagadnieniem możliwości kaprala - dowódcy eskorty ;>

    > Skarbówka walczyła z problemem prawie 5 lat, czyli jeden dzień stanowi
    > ~0.055% różnicy, zatem to jest znakomita dokładność. Spróbuj z taką
    > dokładnością zmierzyć długość łóżka, na którym śpisz.

    Strachy z przeszłości wyciągasz i "rachunek błędu" z podstaw elektroniki i pomiarów?
    Oj, ciężka to była słotna jesień i zima... 3,5 miałem ;>
    Ale akurat z łóżkiem nie trafiłeś - ma ok. 2000m - a 5 lat to 1825-1827 dni.
    Więc podana dokładność to jednak ~0,11% - a mierząc łóżko nawet szkolną linijką błąd
    masz jako "połowę najmniejszej działki", czyli 0,5 mm - czyli 0,025% ;P

  • 42. Data: 2021-05-20 13:28:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To przekracza także możliwości policji sądowej: gościowi na sali uchylają areszt, a
    jest sprowadzany na dołek nadal w kajdankach i
    bywa do sanatorium po rzeczy nadal w tych kajdankach jedzie.

    -----

  • 43. Data: 2021-05-20 14:02:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 13:28:26 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > To przekracza także możliwości policji sądowej: gościowi na sali uchylają areszt, a
    jest sprowadzany na dołek nadal w kajdankach i
    > bywa do sanatorium po rzeczy nadal w tych kajdankach jedzie.

    No to jeszcze trzeba by się w szczegóły wczytać, od kiedy to uchylenie obowiązuje -
    czy już na sali czy dopiero jak wyjdzie z sądu (bo na bramce liczba wprowadzonych i
    wyprowadzonych kajdaniarzy musi się zgadzać).
    Ale kto wie, sensowny sędzia mógłby to podciągnąć pod obrazę sądu...
    Jednak z jazdą po rzeczy to już insza inszość - ja na wolności darmowego kursu
    policjo-taksówką zamówić sobie nie mogę - a przynajmniej nie bez kajdanek (dawno
    dawno temu, jak jeszcze niepełnoletnim - albo tak ledwo pełnoletnim, więc można było
    oszukać, że się ma 17 - szwędało się nocami po imprezach na różnych krańcach miasta,
    to się nad ranem nie chciała do domu na - zawsze inny - kraniec miasta wracać, a była
    wtedy taka akcja "dzieciak" czy jakoś tak, że policury miały odwozić nielatów do domu
    - no i tak kombinowaliśmy, jakby taką darmową taxi załatwić ;) - więc takiemu
    "uchyleńcowi" też nie przysługuje. W sumie i tak nie ma źle, bo mogliby uznać, że
    więzienne ciuchy też nie przysługują - a swoje może sobie w depozycie odebrać ;>

  • 44. Data: 2021-05-20 14:09:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 20 May 2021 04:10:07 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    błąd masz jako "połowę najmniejszej działki", czyli 0,5 mm - czyli 0,025% ;P

    Napisałem, że "jeden dzień stanowi ~0.055% różnicy", co przy dwóch daje
    ~0,11%, więc sądzę, że się czepiasz.

    Co do łóżka, gratuluję linijki o długości 2 m.
    Skoro miałeś rachunek błędu, to doskonale wiesz, że jednokrotne pomiary
    zostawiamy januszom statystyki. Trzeba zmierzyć łóżko przynajmniej 20 razy
    i policzyć odchylenie standardowe. Ręczę - jeśli tylko nie będziesz
    kantował - że dla dwumetrowego mebla będzie ono większe niż 0.5 mm. Jeśli
    nie masz tyle czasu, trzeba pomnożyć OS przez stosowny współczynnik
    Studenta-Fishera.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 45. Data: 2021-05-20 14:21:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przysługuje, ma wybór - po rzeczy lub do domu.

    -----

  • 46. Data: 2021-05-20 15:06:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 14:21:51 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Przysługuje, ma wybór - po rzeczy lub do domu.

    Ale "zielonym antonem" jeździmy w kajdankach - więc nie rozumiem, czego się czepiasz.
    Czy może wybór jest celu podwózki - albo po rzeczy (i już za bramą więźnia do
    autobusu, ew. taxi za swoje) albo do domu (a co wtedy z rzeczami, kurierem przyślą,
    czy wycieczka do więźnia po rzeczy w innym terminie)?

    A jak jest z tym wyborem "do domu" a propos więziennych ciuchów?
    Czy są to teraz może szmaty jednorazowego - czy raczej "jednowięźniowego" - użytku?
    Czy może teraz siedzi się we własnym ubraniu?
    Albo do sądu przynajmniej we własnym wiozą?

  • 47. Data: 2021-05-20 15:21:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem jak w sanatorium, bo nigdy przecież nie byłem, ale po sądach żadne pasiaste
    uniformy się nie pałętają ;-)

    -----

  • 48. Data: 2021-05-20 15:23:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 14:09:29 UTC+2 Olin napisał(a):

> [...]
    > Napisałem, że "jeden dzień stanowi ~0.055% różnicy", co przy dwóch daje

    Równie dobrze mogłeś napisać, że jedna godzina stanowi ~0.0023% różnicy, więc
    "dokładność jeszcze lepsza" ;P

    > Co do łóżka, gratuluję linijki o długości 2 m.

    W szkole, a nawet w czasach szkolnych takiej nie miałem, to były zachodnie wynalazki.
    Ale teraz w szufladzie mam taką o długości 5m, pięknie zwijaną w ślimaczka - a
    podziałka też milimetrowa.
    Głowy uciąć nie dam, ale majster od kuchni miał taką "sztywną" metrową, a może nawet
> [...]

    > kantował - że dla dwumetrowego mebla będzie ono większe niż 0.5 mm. Jeśli
    > nie masz tyle czasu, trzeba pomnożyć OS przez stosowny współczynnik

    Jakbym rzeczywiście mierzył 20cm linijką, to pewnie OS byłoby znaczące.

    Ale i tak jak zmierzysz więcej niż 13 razy to wyjdzie rozkład Gaussa.
    Na 3. semestrze zachodziłem w głowę, na cholerę uczymy się metod probabilistycznych -
    tym bardziej, że na egzamin trzeba się było nauczyć, że trzeba wybrać odpowiedź
    "większe niż wylosowano kulę czarną" (bo jak na pierwszy termin uczyłem się metod
    probabilistycznych, to dostałem 30/60, a jak na drugi uczyłem się schematów
    odpowiedzi na pytania egzaminacyjne - test wyboru - to dostałem 50/60 - mimo
    wkurzających pilnujących - taka fajna laseczka z zakładu matematyki, co ją ciągle
    zagadywał gościu z tegoż zakładu, o ksywie "doberman" - pamiętał każdego studenta po
    nazwisku, choć się nawet z nim nie rozmawiało - a siedziałem w pierwszej ławce ;) - a
    przekonałem się dopiero na siódmym, że to ma sens - profesor na tym przedmiocie (na
    którym w końcu się dowiedziałem, do czego służy w praktyce rachunek
    prawdopodobieństwa) na pierwszym wykładzie stwierdził, że na pewno na egzaminie
    będziemy mieli krzywą gaussa - i była, mimo że chodzili tam najlepsi studenci... Coś
    mi w tym nie pasowało, ale jako że miałem min. 4,5 to nie wnikałem, czy pomagał
    Opatrzności ;>

  • 49. Data: 2021-05-20 15:57:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > Oczekujesz, że płacąc kartą (albo czymkolwiek innym) będziesz
    > zabezpieczony przed dowolnymi wymysłami rządzących? Odważnie.

    A co to ma do rzeczy? Coś podobnego sugerowałem?

    Dla przypomnienia, moja uwaga dotyczyła:

    > Ale to jest zupełnie inna sytuacja niż z oszustem. Przecież to rządy
    > zabroniły latać więc wina linii jest tu raczej żadna.

    I to ma się dokładnie nijak do winy, natomiast odpowiedzialność
    sprzedawcy za niezrealizowaną usługę nie wymaga stwierdzenia
    czyjejkolwiek winy. Jeśli jednak linia poniosła bezprawną szkodę, to
    może wystąpić z regresem czy co tam chce.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 50. Data: 2021-05-20 16:00:34
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Wiem jak jest, bo sam zgłosiłem oszustwo na OLX.
    > rok trwało ustalanie właściciela rachunku.
    > Kolejny rok próba przesłuchania właściciela.

    To tylko dlatego, że "nie było woli" ustalenia sprawcy.
    --
    Krzysztof Hałasa