  • 1. Data: 2004-04-17 07:41:46
    Temat: [Pekao S.A.] historyjka [dlugie]
    Od: "mk" <n...@b...pl>

    Przede wszystkim witam grupe, bo jeszcze nie mialam okazji napisac :-).
    Chce sie podzielic z Wami ciekawa historyjka likwidowania karty Visa
    Concerto w moim najukochanszym (do tej pory) banku pekao sa.
    Otoz - ech.. zachcialo mi sie.. - w styczniu br. postanowilam (coz za gupi
    pomysl.. pluje sobie w twarz ze takie pomysly chodza mi po glowie.. )
    zlikwidowac wspomniana karte, gdyz od ok. 2 lat z niej nie korzystalam.
    Pomyslalam sobie po co mam za nia placic - bodajze 65 zl za rok - skoro i
    tak nie korzystam.
    29 stycznia wybralam sie do oddzialu - zlozylam wniosek o likwidacje, Pani
    przeciela karte, zapisala w notatniku i juz. Poniewaz karta wydana byla w
    lipcu 2003 i waznosc miala do lipca 2004r. a zaplacilam z gory 65 za
    uzytkowanie za caly rok, logicznym jest ze bank powinien mi zwrocic polowe
    kwoty - 32,50 (likwidacja w polowie uzytkowania) - bank (a dokladniej
    Centrum Kart i Czekow ) ma na zwrot kasy 30 dni... Nadmienie ze kilka lat
    temu likwidowalam karte MasterCard - i z nia nie bylo problemow zadnych -
    pieniadze wtedy za nia dostalam po 2 tyg.
    Wracajac do Visy - skoro zlozylam wniosek pod koniec stycznia, wiec
    logicznym dla mnie bylo ze kwote 32,50 powinnam miec na koncie pod koniec
    lutego ew. z poczatkiem marca. Logiczne - to bylo rzeczywiscie ale dla
    mnie.. niestety nie dla banku.. :-(
    Przez caly miesiac marzec - dzwonilam do banku, chodzilam, pytalam, chcialam
    sie tylko dowiedziec dlaczego to tak dlugo trwa. Pani, z ktora namietnie
    przez ten caly marzec dyskutowalam (praktycznie codziennie), chciala nawet
    przelac mi kase od siebie - prywatnie.. bo niestety nikt nic nie wiedzial
    dlaczego jeszcze te pieniadze do mnie nie dotraly, a ona ze swojej strony
    chciala chyba postawic bank w innym (lepszym) swietle...
    Pod koniec marca, nie wiedzac dlaczego po 2 miesiacach jeszcze nie mam kasy,
    z zerowymi informacjami dlaczego tak sie dzieje i dlaczego nikt nic nigdzie
    nie wie, dalam sobie spokoj i sprawe olalam.
    A tu - 1 kwietnia - niespodzianka - ufff... pieniadze jakim cudem trafily na
    konto!!!!!!!!!! , jakiegos 3 kwietnia dostalam pisemko z banku ze moja
    reklamacja zostala uznana i ze pieniadze przeleja jak najszybciej! pisemko
    przeczytalam, a skoro pieniadze mialam juz na koncie, uznalam sprawe za
    zamknieta, pisemko wyrzucilam i zapomniamal o sprawie.
    ech... nic bardziej mylnego!!!
    pekao sa. przelewajac mi pieniadze 1 kwietnia zrobilo sobie prima aprilis,
    bo wczoraj tj. 16.04 - ZNOW MI JE ZABRALO!!!!!!!!!!!!!!!!!
    - w tytule przelewu (-32,50) - uznanie reklamacji... HAHAHAHA
    ???????????????
    oczywiscie telefony i wizyty wczoraj w baku - nic nie pomogly... - bo - nikt
    nic nie wie...

    tak na prawde to mam jedno pytanie do Was szanowni grupowicze - jakim
    sposobem Centrum Kart i Czekow zabiera w kwietniu pieniadze z mojego konta
    bez mojej wiedzy za karte ktorej NIE MAM ?????????????

    pozdrawiam
    mk

  • 2. Data: 2004-04-17 08:31:25
    Temat: Re: [Pekao S.A.] historyjka [dlugie]
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "mk" <n...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:c5qn3p$8o$1@mamut.aster.pl...

> [...]
    > pomysl.. pluje sobie w twarz ze takie pomysly chodza mi po glowie.. )
    > zlikwidowac wspomniana karte, gdyz od ok. 2 lat z niej nie

    Sam pomysł głupi wcale nie jest. Głupie było jego wykonanie.

    > 29 stycznia wybralam sie do oddzialu - zlozylam wniosek o likwidacje,
    Pani
    > przeciela karte, zapisala w notatniku i juz.

    To było głupie. Przypomnij sobie chwilę, kliedy pobirałaś karte:
    przyszłaś do banku, przedstawiłaś się i sprawę, pani pogrzebała w
    szufladzie, dała Ci kartę i życzyła udanych zakupów? Czy może najpierw
    wyciągnęła płachtę papieru i kazała _pisemnie_potwierdzić_ odbiór karty?
    Podpisywałaś dokument? To dlaczego oddałaś kartę "na gębę"? Gruby błąd!
    Skoro umowa zawierana jest pisemnie, to tylko i wyłącznie pisemnie
    powinna być rozwiązana. Nie wolno "na gębę" oddawać swoich pieniędzy.
    Równie dobrze mogłabyś wyciągnąć w dniu wypłaty zawartość portfela i
    rozdawać na ulicy. Akurat w tym momencie banki udowadniają, że nie
    wszystkie chcą być instytucjami zaufania publicznego.

    >Nadmienie ze kilka lat
    > temu likwidowalam karte MasterCard - i z nia nie bylo problemow
    zadnych -
    > pieniadze wtedy za nia dostalam po 2 tyg.

    Akurat jeśli chodzi o ten bank - czysty przypadek.

    > Przez caly miesiac marzec - dzwonilam do banku, chodzilam, pytalam,
    chcialam
    > sie tylko dowiedziec dlaczego to tak dlugo trwa.

    Kolejny błąd. Skoro popełniłaś już jeden, oddając kartę bez
    pisemnego potwierdzenia, to kiedy nie było zwrotu części prowizji w
    regulaminowym czasie, należało _bezwzględnie_ złożyć _pisemną_
    reklamację.

    >Pani, z ktora namietnie
    > przez ten caly marzec dyskutowalam (praktycznie codziennie), chciala
    nawet
    > przelac mi kase od siebie - prywatnie..

    Tej pani powinno być wstyd, że do tego stopnia nie zna firmy, w
    której pracuje.

    >bo niestety nikt nic nie wiedzial
    > dlaczego jeszcze te pieniadze do mnie nie dotraly, a ona ze swojej
    strony
    > chciala chyba postawic bank w innym (lepszym) swietle...

    Pierwsze i podstawowe, co powinna była zrobić, żeby bank stał w
    dobrym świetle, to wydać pisemne potwierdzenie zwrotu przez Ciebie
    karty, z datą, a nawet godziną tej czynności.

> [...]
    > ???????????????
    > oczywiscie telefony i wizyty wczoraj w baku - nic nie pomogly... -

    Najlepiej zapomnij o pieniądzach i sprawie i natychmiast złóż
    _pisemne_ zastrzeżenie karty i _pisemną_ rezygnację z jej wznawiania, bo
    w czerwcu _NA_PEWNO_ dostaniesz wznowioną kartę, a po drugie (przy
    bardzo nieszczęśliwym obrocie sytuacji, ale jednak) ktoś jeszcze może Ci
    namieszać na konto tej niby-zwróconej karty.
    Chyba, że chcesz się szarpać - wtedy pisemna reklamacja z dokładnym,
    stanowczym opisem sytuacji i żądaniem natychmiastowej realizacji
    złożonej ustnie dyspozycji (ze skutkiem na dzień jej złożenia) oraz
    wyjaśnienim powodów niezrealizowania jej do tej pory. I nie zapomnij:
    reklamację składa się wyłącznie _PISEMNIE_ - albo listem poleconym (w
    Twojej sytuacji najlepiej ZPO), albo w banku za potwierdzeniem na kopii
    przyjęcia oryginału.

> [...]
    konta
    > bez mojej wiedzy za karte ktorej NIE MAM ?????????????

    Ta karta pewnie jest. To tylko Ty masz nadzieję, że jeje nie ma. Nie
    masz dowodu na to, że złożyłaś dyspozycję, nikt jej należycie nie
    wykonał (sama napisałaś, że dysponentka po prosty w jakimś kajeciku co
    zapisała - jak widać gówno to był wart zapisek), a skoro z karty nie
    zrezygnowałaś, to dlaczego ktoś miałby Ci darować prowizję?

    Sorry za sarkazm - a było czytać grupę. Choćby po miesiącu od
    oddania karty na przechowanie do banku. W ciągu tego półtora miesiąca
    zorientowałabyś się, z jakim bankiem masz do czynienia i co robić, żeby
    całkiem nie przechalpać sytuacji.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 3. Data: 2004-04-17 10:03:13
    Od: "KRZYSZTOF KRAWCZYK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mk <n...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > logicznym dla mnie bylo ze kwote 32,50 powinnam miec na koncie pod koniec
    > lutego ew. z poczatkiem marca. Logiczne - to bylo rzeczywiscie ale dla

    Logiczne jest, ale opłata jest roczna i nie wiem czy inny bank wogóle zwraca
    część opłaty rocznej za niewykorzystany okres.

> [...]
    > sposobem Centrum Kart i Czekow zabiera w kwietniu pieniadze z mojego konta
    > bez mojej wiedzy za karte ktorej NIE MAM ?????????????

    Zawaliło Centrum Kart. Jestem klientem Pekao SA od lat 9 i nidgy nie miałem
    problemów z oddziałem, wręcz przeciwnie. Jeżeli zgrzytałem zębami na ten
    bank to wyłącznie z powodu Centrum Kart.

  • 4. Data: 2004-04-17 14:16:48
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "mk" <n...@b...pl> wrote in message
> [...]

    Zadzwoń do centrum kart i czeków kiedy otrzymali dyspozycję zamknięcia
    karty.
    Założę się, że nigdy. W lipcu pobiorą ci opłatę za kolejny rok.
    Jeśli okaże się, że dostali to zapytaj gdzie są pieniądze (o ile w ogóle
    zwracają)
    Jak nie dostali, to głośny telefon do oddziału, bo to oni wysyłają polecenie
    zamknięcia rachunku karty.
    U mnie zamykali trzy razy i wreszcie zamknęli.

  • 5. Data: 2004-04-17 15:45:12
    Od: "mk" <n...@b...pl>

    > gupi
    > korzystalam.
    >
    > Sam pomysł głupi wcale nie jest. Głupie było jego wykonanie.

    --- nie zgodze sie z tym--- zrobilam wszystko co bylo trzeba. - wyjasnienia
    dalej...

> [...]
    > rozdawać na ulicy. Akurat w tym momencie banki udowadniają, że nie
    > wszystkie chcą być instytucjami zaufania publicznego.

    -- napisalam ze ZLOZYLAM WNIOSEK - wniosek byl pisemny- a oprocz tego
    kobieta zapisala w notatniku ---

    > zadnych -
    >
    > Akurat jeśli chodzi o ten bank - czysty przypadek.

    --byc moze - ja sie nie znam.. ---

> [...]
    > pisemnego potwierdzenia, to kiedy nie było zwrotu części prowizji w
    > regulaminowym czasie, należało _bezwzględnie_ złożyć _pisemną_

    --- tu masz racje -- ale -- reklamacje zlozyl za mnie bank - do Centrum Kart
    i Czekow -- na ktora dostalam odpowiedz ze zostala rozpatrzona pozytywnie..

    > nawet
    >
    > Tej pani powinno być wstyd, że do tego stopnia nie zna firmy, w
    > której pracuje.

    --- to starsza kobieta - mi sie wydaje ze ona doskonale wiedziala ---

    > strony
    >
    > Pierwsze i podstawowe, co powinna była zrobić, żeby bank stał w
    > dobrym świetle, to wydać pisemne potwierdzenie zwrotu przez Ciebie
    > karty, z datą, a nawet godziną tej czynności.

    --- nie musze miec potwierdzenia - bo jak dzwonie do CKC to twierdza ze
    karta zostala zlozona do zamkniecia 29 stycznia. --
    wiec jakgdyby wszystko sie zgadza..

> [...]
    > reklamację składa się wyłącznie _PISEMNIE_ - albo listem poleconym (w
    > Twojej sytuacji najlepiej ZPO), albo w banku za potwierdzeniem na kopii

    --- jak cos to naprawde zapomne o tych 32,50....
    bo jak na razie to pewno wiecej wydam na telefony , wizyty, telefony, a
    jeszcze jakby doszly do tego listy.. to juz w ogole..

> [...]
    > zapisała - jak widać gówno to był wart zapisek), a skoro z karty nie
    > zrezygnowałaś, to dlaczego ktoś miałby Ci darować prowizję?

    mam dowod na to ze jej nie ma. - to mowia mi w kazdym oddziale Pekao S.A.

> [...]
    > oddania karty na przechowanie do banku. W ciągu tego półtora miesiąca
    > zorientowałabyś się, z jakim bankiem masz do czynienia i co robić, żeby

    czytam grupe juz od dawna.. a konto w pekao sa mam juz od 1997r. nigdy nie
    mialam z nimi problemow az do teraz, wiec wszystkie uwagi dot. tego banku
    uwazalam za .... -- niewiarygodne-- lub niedotyczace mnie.. -- niestety...

    dziekuje tak czy siak za porady.. :-)

  • 6. Data: 2004-04-17 15:46:51
    Od: "mk" <n...@b...pl>

    [ciach]

    > Logiczne jest, ale opłata jest roczna i nie wiem czy inny bank wogóle
    zwraca
    > część opłaty rocznej za niewykorzystany okres.

    Zwraca na pewno - bo juz jedna likwidowalam.

    [ciach]

    > Zawaliło Centrum Kart. Jestem klientem Pekao SA od lat 9 i nidgy nie
    miałem
    > problemów z oddziałem, wręcz przeciwnie. Jeżeli zgrzytałem zębami na ten
    > bank to wyłącznie z powodu Centrum Kart.

    byc moze, teraz to i ja sie o tym przekonalam.. :-( niestety..

    dzieki
    mk

  • 7. Data: 2004-04-17 15:48:35
    Od: "mk" <n...@b...pl>

> [...]
    polecenie
    > zamknięcia rachunku karty.
    > U mnie zamykali trzy razy i wreszcie zamknęli.

    otrzymali dyspozycje zamkniecia karty tego samego dnia ktorego to uczynilam
    czyli 29 stycznia.
    i to jest wlasnie dziwne.

    a jak wczoraj dzwonilam do banku - po trzech miesiacach - mimo ze dostalam
    zwrot za karte, ktora zostala mi zabrana - uslyszalam ze -- karta jest w
    trakcie zamykania... --- hehe
    ????????????
    trzy miesiace zamykaja karte????????????

  • 8. Data: 2004-04-17 17:16:43
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "mk" <n...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:c5rjdv$emr$1@mamut.aster.pl...

    > -- napisalam ze ZLOZYLAM WNIOSEK - wniosek byl pisemny- a oprocz tego
    > kobieta zapisala w notatniku ---

    No to przepraszam, musiałem przegapić. W takim razie pisz skargę na
    niewykonanie dyspozycji i narażenie Cię na niewygody finansowe, bo zwrot
    prowizji miałaś wkalkulowany w swoje ruchy finansowe, a tymczasem brak
    zwrotu prowizji naraził Cię na niepotrzebne, niespodziewane zabiegi,
    które musiałaś wykonać, żeby wypełnić wszystkie swoje zobowiązania w
    terminie. Do tego dołącz ksero Twojej kopii rezygnacji z karty.

    > --byc moze - ja sie nie znam.. ---

    A piszesz poniżej, że jesteś klientką banku od 97 r. i regularnie
    czytasz pbb.

    > --- tu masz racje -- ale -- reklamacje zlozyl za mnie bank - do
    Centrum Kart
    > i Czekow -- na ktora dostalam odpowiedz ze zostala rozpatrzona
    pozytywnie..

    Pani Kazia z działu A składa reklamację pani Jasi z działu B tej
    samej firmy. A co Ciebie to może obchodzić? Podpisywałaś umowę z CKC?
    Niech sobie ich wewnętrzne reklamacje fruwają jak stado wróbli w parku
    miejskim - Ty masz prawo liczyć na skuteczność wykonania Twoich
    dyspozycji. Nie wykonane - Twoja reklamacja, zamiast mydlenia oczu.
    Skoro czytasz grupę od dawna, to powinnaś wiedzieć (choć być może pisało
    się tutaj o tym rzeczywiście baaaardzo dawno temu), że w Pekao SA zawsze
    były problemy na linii oddziały-CKC. CKC zawsze miało nieaktualną bazę
    klientów i bujało w obłokach. Wiele osób skarzyło się na przysyłane po
    kilku latach od zamknięcia rachunku wznowione Maestro. Nie natknęłaś się
    nigdy na pbb na takie informacje?

    > --- to starsza kobieta - mi sie wydaje ze ona doskonale wiedziala ---

    I o to chodzi - Ty też jesteś starą klientką, więc jeśli ona -
    wiedząc, na czym polega błąd - wciskała Ci kit o swoim zaskoczeniu
    niespodziewanie nienormalną sytuacją, to nie powinnaś traktować jej
    poważnie ani czuć się zobowiązana do uprzejmości za jej współczucie i
    chęć nieszablonowego postępowania.

    > --- nie musze miec potwierdzenia - bo jak dzwonie do CKC to twierdza
    ze
    > karta zostala zlozona do zamkniecia 29 stycznia. --
    > wiec jakgdyby wszystko sie zgadza..

    Tylko Ci się wydaje, że nie musisz mieć potwierdzenia. Zresztą
    spójrz jeszcze raz na całą sytuację. Ja na Twoim miejscu, mając pisemną
    rezygnację z karty z potwierdzeniem jej złożenia albo poszedłbym
    bezpośrednio do naczelnika stosownego wydziału, albo napisał skargę jak
    wyżej, załączając kopię złożonej rezygnacji, całość wysyłając do
    centrali. I w żadnym wypadku do CKC - oni mnie nie interesują, nie wiąże
    mnie z nimi żadna umowa.

    > --- jak cos to naprawde zapomne o tych 32,50....
    > bo jak na razie to pewno wiecej wydam na telefony , wizyty, telefony,
    > jeszcze jakby doszly do tego listy.. to juz w ogole..

    Tylko w lipcu daj znać, czy przyszła wznowiona Visa i pojawiło się
    obciążenie konta prowizją :-)

    Nie

    > mam dowod na to ze jej nie ma. - to mowia mi w kazdym oddziale Pekao
    S.A.

    Jak wyżej - jak pojawi się wznowiona, to zaczniesz się zastanawiać,
    czy jednak ta stara karta była, czy jej nie było.

> [...]
    banku
    > uwazalam za .... -- niewiarygodne-- lub niedotyczace mnie.. --

    A z jak wielu produktów - oprócz czystego rachunku ROR korzystałaś
    (kredyt, limit kredytowy, karty debetowe, kredytowe, zlecenia stałe,
    polecenie zapłaty itp.)? Może za mało było tych produktów, żeby można
    było - mimo usilnych starań - dać znać klientowi, że pomyłki to
    specjalność tego banku? Nie ma takiego banku, w którym nie ma wpadek.
    Dobry bank można poznać po tym, ile jest tych wpadek, czy przez lata
    powtarzają się w kółko te same, jak bank realizuje reklamacje klientów,
    czy klient ma rację, jeśli rzeczywiście ma rację. Na kilka "papierków
    lakmusowych" już znasz odpowiedź. O innych można poczytać na tej grupie.

    W każdym razie ja na Twoim miejscu do sierpnia nie spałbym
    spokojnie, mając nadzieję, że nie ubywa mi z konta kolejnych
    kilkadziesiąt złotych.

    Od 1998 r. jestem klientem bankowości internetowej. Ile to będzie?
    Niech policzę... 14 kwietnia minęło 5,5 roku. I wiesz co Ci powiem?
    Załóż sobie konto w takim banku, w którym _JAK_NAJMNIEJ_ będziesz
    musiała mieć do czynienia z człowiekiem i jak najmniej od człowieka i
    jego ułomności lub widzimisię będzie zależało, a jak najwięcej zrobi
    maszyna.
    Będziesz spać spokojniej :-)

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 9. Data: 2004-04-17 18:43:20
    Od: "mk" <n...@b...pl>

> [...]
    > które musiałaś wykonać, żeby wypełnić wszystkie swoje zobowiązania w
    > terminie. Do tego dołącz ksero Twojej kopii rezygnacji z karty.

    -- w poniedzialek spodziewam sie telefonu z banku - jak nic nie powiedza
    madrego - zrobie tak jak sugerujesz..

    > A piszesz poniżej, że jesteś klientką banku od 97 r. i regularnie
    > czytasz pbb.

    ---- i od 97 roku nigdy nie mialam z bankiem problemu!!! --- a co do
    czytania - to tak jak pisalam - uwazalam ze problemy mnie nie dotycza..

> [...]
    > klientów i bujało w obłokach. Wiele osób skarzyło się na przysyłane po
    > kilku latach od zamknięcia rachunku wznowione Maestro. Nie natknęłaś się

    --- czytam grupe od kilku miesiecy - i musze przyznac ze nie wpadly mi w oko
    takie informacje., zreszta juz mam nauczke i chyba sie wyniose z banku.

> [...]
    > niespodziewanie nienormalną sytuacją, to nie powinnaś traktować jej
    > poważnie ani czuć się zobowiązana do uprzejmości za jej współczucie i

    ---nie bylam uprzejma - w takich sytuacjach nigdy nie jestem - tyle ze tak
    czy siak nic to nie zmienia.

> [...]
    > wyżej, załączając kopię złożonej rezygnacji, całość wysyłając do
    > centrali. I w żadnym wypadku do CKC - oni mnie nie interesują, nie wiąże

    --- tylko wierz mi - to i tak nic nie da, nikt nie poczuje sie winny tego co
    sie stalo i nikt nie poniesie konsekwencji.. :-( niestety.

    > Tylko w lipcu daj znać, czy przyszła wznowiona Visa i pojawiło się
    > obciążenie konta prowizją :-)

    --- obiecuje... --- dam znac na pewno..

> [...]
    > czy klient ma rację, jeśli rzeczywiście ma rację. Na kilka "papierków
    > lakmusowych" już znasz odpowiedź. O innych można poczytać na tej grupie.

    -- masz racje, nie korzystalam z wielu produktow banku.. wplywaly pieniadze,
    wybieralam kase, mialam 2 karty (visa i mastercard - chyba debetowe)
    pozatym nic. i nie bylo problemow..

    > W każdym razie ja na Twoim miejscu do sierpnia nie spałbym
    > spokojnie, mając nadzieję, że nie ubywa mi z konta kolejnych
    > kilkadziesiąt złotych.

    tego sie juz zaczelam bac. bo tak naprawde, prawdopodobnie gdyby nie to , ze
    obecnie korzystam z pekao24 nigdy bym nie zauwazyla znikniecia tych 32,50...

> [...]
    > musiała mieć do czynienia z człowiekiem i jak najmniej od człowieka i
    > jego ułomności lub widzimisię będzie zależało, a jak najwięcej zrobi

    mialam nadzieje ze jak otworzyli pekao24 - bedzie lepiej... mniej wizyt i
    telefonow do banku.. hmmm... - blad..- mam teraz wiecej obaw...
    a tak na marginesie - w jakim banku masz konto? moze sie przeniose?

    pozdr
    mk

  • 10. Data: 2004-04-17 20:04:07
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>