  • 11. Data: 2008-06-13 09:58:33
    Temat: Re: Paypal - karta
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 12 Jun 2008 19:38:26 +0100, kashmiri napisał(a):

    > Tak. I to drugie zwykle jest znacznie tańsze - PayPal dolicza sporoą
    > prowizję do każdego przewalutowania.

    Z moich doświadczeń to kurs dolara stoi u nich całkiem dobrze - reszta
    już trochę gorzej.

    Xenocide

  • 12. Data: 2008-06-14 21:02:10
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> napisał w wiadomości

    > NIGDY NIKOMU NIE PODAWAJ PINU Z KARTY. NIGDY.
    > Żadna autentyczna strona internetowa nigdy nie zażąda PIN-u do karty.
    >
    > Co do procedury:
    >
    > 1. PayPal pobierze z karty, mniej więcej tak samo, jak to robi sklep,
    > kiedy płacisz kartą. Transakcję zobaczysz na wyciągu bankowym (przez www w
    > mbanku - na początku pod "bieżące blokady").

    Kiedy place karta w sklepie to wlasnie autoryzuje albo pinem, albo podpisem.
    Rozumiem, ze tutaj to normalnie "przelatuje". Czyli jak nie daj Boze taka
    karta mi zginie, to kazdy sobie bedzie mogl ja zarejstrowac w takim paypalu
    i bedzie placz?

    > PS. Widać, że dopiero zaczynasz z płatnościami przez internet. Jak
    > będziesz miał chwilę, to poczytaj dokładnie przewodniki, nawet na stronach
    > swojego banku, żeby (1) wiedzieć, na co uważać i nie zostać oszukanym np.
    > przez phishing, (2) nie wisieć godzinami na infolinii, jak coś nie
    > zadziała, (3) nie przekroczyć dostępnego limitu karty.

    Masz racje z takimi platnosciami, tzn. karty kredytowe dopiero zaczynam. Ale
    tradycyjne przelewy internetowe oczywiscie nie sa mi obce. Phishing wiem co
    to jest. Pytanie, czy majac limit w mbanku np. na 5000 moge wyslac max. 5000
    ale dysponujac tymi srodkami, czy moge zrobic debet na 5000? Karta visa
    elektron.

    Dzieki za informacje.

    MarkX

  • 13. Data: 2008-06-14 21:41:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Cze, 23:02, "MarkX" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > karta mi zginie, to kazdy sobie bedzie mogl ja zarejstrowac w takim paypalu

    Bardzo ciekawe pytanie.

    Jesli ktos zna dane personalne i dane karty, czy moze ja zarejestrowac
    w Paypal, podszywajac sie pod wlasciciela karty, a nastepnie
    wyprowadzic gotowke z konta czy karty?

  • 14. Data: 2008-06-14 21:56:29
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 14 Jun 2008 14:41:46 -0700 (PDT), krzysztofsf wrote:

    > Jesli ktos zna dane personalne i dane karty, czy moze ja zarejestrowac
    > w Paypal, podszywajac sie pod wlasciciela karty, a nastepnie
    > wyprowadzic gotowke z konta czy karty?

    Jeszcze musi mieć wgląd w historię transakcji/wyciągi - rejestracja karty
    wymaga podania kodu z opisu transakcji weryfikacyjnej.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 15. Data: 2008-06-14 22:05:13
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze musi mieć wgląd w historię transakcji/wyciągi - rejestracja karty
    > wymaga podania kodu z opisu transakcji weryfikacyjnej.

    Fakt o tym zapomnialem :)

    pozdrawiam
    MarkX

  • 16. Data: 2008-06-14 22:32:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Cze, 23:56, Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> wrote:

    > Jeszcze musi mieć wgląd w historię transakcji/wyciągi - rejestracja karty
    > wymaga podania kodu z opisu transakcji weryfikacyjnej.

    No to mnie uspokoiles - bo nie mam paypal i sie zaniepokoilem.

  • 17. Data: 2008-06-14 23:43:26
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpisem. Rozumiem, ze tutaj to normalnie "przelatuje". Czyli jak nie daj
    > Boze taka karta mi zginie, to kazdy sobie bedzie mogl ja zarejstrowac w

    Tak jak koledzy podpowiedzieli: przez PayPal se ne da.
    Za to zgubioną kartą da się zrobić zakupy (na twój koszt) na tysiącach
    innych portali. Dlatego albo: (a) karty nie gubić, (b) nie używać do
    płatności internetowych - ustawić limit na 0, (c) wymazać kod CVV2 - pomaga
    głównie na skimming. Poza tym - tak jak mówiłem, poczytaj, na czym polega
    dokonywanie płatności karcianych online, na co uważać (np. zabezpieczenia
    stron, keyloggery w kompie, itp.), jaką ponosisz odpowiedzialność, a jaką
    bank, czy nie przyda Ci się ubezpieczenie karty, itd itd.

> [...]
    > wiem co to jest. Pytanie, czy majac limit w mbanku np. na 5000 moge wyslac
    > max. 5000 ale dysponujac tymi srodkami, czy moge zrobic debet na 5000?

    Możesz nawet na więcej i powstanie niedozwolony debet, więc uważaj.

    k.

  • 18. Data: 2008-06-15 05:37:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> wrote in message

    > płatności internetowych - ustawić limit na 0, (c) wymazać kod CVV2 -
    > pomaga głównie na skimming.

    A jak brak mozliwosci odczytanie CVV2/CVC2 zabezpiecza przed skimingiem?
    IMHO nie ma tu najmniejszego zwiazku.

    MK

  • 19. Data: 2008-06-15 10:06:32
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    > "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> wrote in message

    > A jak brak mozliwosci odczytanie CVV2/CVC2 zabezpiecza przed skimingiem?
    > IMHO nie ma tu najmniejszego zwiazku.

    Tzn. miałem na myśli jeden z najczęstszych typów: zapamiętywanie danych z
    karty przez sprzedawcę / filmowanie karty ukrytą kamerą. Brak CVV2/CVC2
    utrudnia łątwe wykorzystanie karty w internecie .

    To jest podobno najczęstsza przyczyna fraudów karcianych - przechwycenie
    wszystkich danych (dane z paska + PIN) jest ponoć dużo rzadsze.

    k.

  • 20. Data: 2008-06-16 10:21:48
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

> [...]

    > itd itd.

    > Możesz nawet na więcej i powstanie niedozwolony debet, więc uważaj.

    No wiec jezeli istnieje taka mozliwosc, to co daje ustawienie limitu na 0?
    Czy limit 0 = brak mozliwosci technicznej transferowania kasy? Czy bedzie
    jakas roznica miedzy limitem 0 zl a 1 zl? Idealnie byloby gdybym dostal
    limit X na platnosci internetowe, ale DYSPONUJAC srodkami. W praktyce na
    ekoncie i tak nie ma kasy (albo niewielka), wszystko jest na emax+. No ale
    jak sie da zrobic debet to kicha :/

    MarkX