  • 1. Data: 2008-06-12 06:24:57
    Temat: Paypal - karta
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

    Mam 3 karty. Visa Accord Auchan, Visa elektron mBank i Mastercard Cetelem.
    Potrzebuje ze swojego paypala przelac na innego paypala kase. Niestety albo
    nie umiem, albo sie nie da zarejstrowac tych kart w paypalu. Pytanie jest
    takie, czy cos zwojuje tymi kartami, czy musi koniecznie byc wypukla? Jakis
    czas temu cos mi sie obilo o uszy, ze mbank umozliwia transakcje
    internetowe, ale trzeba ustawic limit. Cetelem nie jest aktywowana, z karta
    mbanku nic nie robilem. W powszechnym uzyciu mam visa accord.

    Jak sie nie da, to jak najlatwiej, najszybciej (i najtaniej) przelac kase z
    Polski do UK. Najlepiej wplacajac funty.

    pozdrawiam
    MarkX

  • 2. Data: 2008-06-12 06:28:24
    Temat: Re: Paypal - karta
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "MarkX" <markx@__oop.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie umiem, albo sie nie da zarejstrowac tych kart w paypalu. Pytanie jest
    > takie, czy cos zwojuje tymi kartami, czy musi koniecznie byc wypukla?

    Nie.
    > Jakis
    > czas temu cos mi sie obilo o uszy, ze mbank umozliwia transakcje
    > internetowe, ale trzeba ustawic limit.

    Tak, telefoniczmie, załątwisz to w 5 minut.
    Przerabiałem to w zeszłym tygodniu, Visa Elektron umożliwia mi już
    płacenie przez internet, jak wypukła. Zarejestrowałem ją w PayPalu.

    > Jak sie nie da, to jak najlatwiej, najszybciej (i najtaniej) przelac kase z
    > Polski do UK. Najlepiej wplacajac funty.

    Najszybciej jednak PayPalem.

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2008-06-12 06:56:59
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

    Użytkownik "Marcin P." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Tak, telefoniczmie, załątwisz to w 5 minut.
    >Przerabiałem to w zeszłym tygodniu, Visa Elektron umożliwia mi już
    >płacenie przez internet, jak wypukła. Zarejestrowałem ją w PayPalu.

    O to super. Trzeba na to jakies srodki przelewac? Czy masz po prostu limit?
    Jak to wyglada w praktyce? I jak jest z przewalutowaniem? To bank ustala
    kurs, czy jakos paypal? Przepraszam, ale jeszcze nigdy tego nie robilem i
    totalna lama ze mnie. Sa jakies wyciagi, czy tylko online?

    MarkX

  • 4. Data: 2008-06-12 07:42:22
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 12 Jun 2008 08:56:59 +0200, MarkX napisał(a):

> [...]
    > limit? Jak to wyglada w praktyce? I jak jest z przewalutowaniem? To bank
    > ustala kurs, czy jakos paypal? Przepraszam, ale jeszcze nigdy tego nie

    Masz dwie opcje albo przewalutuje Ciebie PP albo przyjdzie obciążenie na
    kartę w oryginalnej walucie transakcji (w Twoim przypadku funty). Sprawdź
    też ofertę moneybookers - generalnie jest tam taniej niż w PP.

    > Sa jakies wyciagi, czy tylko online?

    Nie rozumiem o co ci chodzi?

    Xenocide

  • 5. Data: 2008-06-12 08:47:27
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:g2qk0u$45q$2@news.dialog.net.pl...

    > Masz dwie opcje albo przewalutuje Ciebie PP albo przyjdzie obciążenie na
    > kartę w oryginalnej walucie transakcji (w Twoim przypadku funty).

    Tzn przy przelewaniu za pomoca paypala bede mogl wybrac jedna z opcji?

    >Sprawdź
    > też ofertę moneybookers - generalnie jest tam taniej niż w PP.

    Akurat ja i druga osoba mamy paypala i nie bedziemy zakladac nowego konta w
    moneybookers.

    > Nie rozumiem o co ci chodzi?

    Chodzi mi o to jak to bedzie widoczne w systemie? Normalnie sciagnie mi
    kwote w zl ktora przeleje? Mam na ekoncie przykladowo 1000 zl. Potrzebuje
    przelac 500 funtow (okolo 2100 zl). Rachunek bedzie na -1100 zl? Bede mogl
    dalej placic karta z ujemnym saldem do wysokosci limitu zadluzenia? Ile
    przyznaja limitu?

    MarkX

  • 6. Data: 2008-06-12 08:57:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MarkX pisze:

    > Ile
    > przyznaja limitu?

    :imit to ci przyznaje bank, w ktorym masz konto z karta.
    Paypala wali jaki kolor ma kroliczek...eee....to jest czy srodki
    pochodza z salda dodatniego czy limitu debetowego (w mBank kredytu
    odnawialnego) wlasciciela karty.

  • 7. Data: 2008-06-12 09:13:23
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Paypala wali jaki kolor ma kroliczek...eee....to jest czy srodki pochodza
    > z salda dodatniego czy limitu debetowego (w mBank kredytu odnawialnego)

    Ok po aktywowaniu limitu dodalem bez problemu w paypalu. Pytanie jak wyglada
    autoryzacja? Paypal bedzie pytal o pin z karty, czy po prostu przeleje
    srodki z jednego paypala na drugi? Odbiorca otrzyma pieniadze w UK juz
    przewalutowane tak?

    MarkX

  • 8. Data: 2008-06-12 09:19:05
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

> [...]
    > Paypala wali jaki kolor ma kroliczek...eee....to jest czy srodki pochodza
    > z salda dodatniego czy limitu debetowego (w mBank kredytu odnawialnego)

    I jeszcze jedno. Rozumiem, ze jak wybiore 2100 zl w paypalu to przewalutuje
    paypal, a jak wybiore 500 funtow to przewalutuje bank tak?

    MarkX

  • 9. Data: 2008-06-12 18:36:55
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

> [...]
    > wyglada autoryzacja? Paypal bedzie pytal o pin z karty, czy po prostu
    > przeleje srodki z jednego paypala na drugi? Odbiorca otrzyma pieniadze w

    NIGDY NIKOMU NIE PODAWAJ PINU Z KARTY. NIGDY.
    Żadna autentyczna strona internetowa nigdy nie zażąda PIN-u do karty.

    Co do procedury:

    1. PayPal pobierze z karty, mniej więcej tak samo, jak to robi sklep, kiedy
    płacisz kartą. Transakcję zobaczysz na wyciągu bankowym (przez www w
    mbanku - na początku pod "bieżące blokady").

    2. Waluta transakcji będzie taka, jaką ustawisz w ustawieniach profilu na
    PayPalu (tam możesz zmieniać waluty). Najpewniej będzie to PLN.

    3. Osoba tak samo otrzyma przelew w takiej walucie, jaką ma ustawioną u
    siebie na PayPalu. Najpewniej będzie to GBP, a przewalutowania dokona
    automatycznie PayPal.

    4. PayPal nie jest "w Polsce", "w UK" czy nigdzie indziej. To bank
    internetowy rejestrowany w Luksemburgu. Z tym, że użytkownikom rejestrującym
    się z UK umożliwia przelewy środków z/na ich konta bankowe w tym kraju (w
    Polsce jak dotąd nie ma takiej funkcjonalności).

    Jak by co, to dalej pytaj.

    k.

    PS. Widać, że dopiero zaczynasz z płatnościami przez internet. Jak będziesz
    miał chwilę, to poczytaj dokładnie przewodniki, nawet na stronach swojego
    banku, żeby (1) wiedzieć, na co uważać i nie zostać oszukanym np. przez
    phishing, (2) nie wisieć godzinami na infolinii, jak coś nie zadziała, (3)
    nie przekroczyć dostępnego limitu karty.

  • 10. Data: 2008-06-12 18:38:26
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze jedno. Rozumiem, ze jak wybiore 2100 zl w paypalu to
    > przewalutuje paypal, a jak wybiore 500 funtow to przewalutuje bank tak?

    Tak. I to drugie zwykle jest znacznie tańsze - PayPal dolicza sporoą
    prowizję do każdego przewalutowania.

    k.