  • 11. Data: 2017-02-06 02:39:01
    Temat: Re: PayPal
    Od: T...@s...in.the.world

    Czytam z pewnym niepokojem... troche lipa z tym PayPalem,
    A co z drugim pytaniem, znaczy wykorzystanie do platnosci tego co mam na
    koncie i doplacenia karta walutowa?

    To i trzecie pytanie.
    Czy z konta PayPal mozna wycofac srodki na konto walutowe w PL? Albo na
    karte walutowa? Znaczy, bez prowzji i przewalutowan?
    --
    TA

  • 12. Data: 2017-02-06 10:50:51
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > paypal ma na pewno szerszy zakres - choć nie wiem, czy ta jednorazowa
    > zapłata kartą jest dostępna zawsze, gdy sprzedawca współpracuje z
    > paypal, czy trzeba to sobie osobno włączać. Jednak póki co bałbym się
    > zapłacić kartą USD z IKA, gdyby płatność miał obsługiwać paypal - bo
    > konta paypala nie mam i nie zamierzam póki co zakładać. Gorzej niż w
    > przypadku konta być nie może (no dobra, można sobie przestawić) -
    > może być lepiej - że dobrze zadziała bez konieczności ustawiania
    > czegokolwiek - albo rzeczywiście może być gorzej - zadziała źle, a

    Napisałem jak to jest w przypadku karty podpiętej do konta, ale
    podejrzewam, że identycznie będzie w przypadku Paypal Credit Card payment.
    Ponieważ karta z banku polskiego, to obciążenie przyjdzie w PLN nawet
    jak kwota zakupu będzie w USD.
    Nie widzę powodu, żeby robił to różnie dla ww przypadków.
    Zresztą, zadzwoń na infolinię Paypal i tam Ci pewnie potwierdzą albo i
    nie ;)

    --
    Pete

  • 13. Data: 2017-02-06 10:53:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-02-06 o 02:39, T...@s...in.the.world pisze:
    > Czytam z pewnym niepokojem... troche lipa z tym PayPalem,
    > A co z drugim pytaniem, znaczy wykorzystanie do platnosci tego co mam na
    > koncie i doplacenia karta walutowa?

    AFAIR da się.

    > To i trzecie pytanie.
    > Czy z konta PayPal mozna wycofac srodki na konto walutowe w PL? Albo na
    > karte walutowa? Znaczy, bez prowzji i przewalutowan?

    Nie można

    https://www.paypal.com/pl/selfhelp/article/jak-mog%C
    4%99-wyp%C5%82aci%C4%87-pieni%C4%85dze-i-ile-czasu-t
    o-zajmuje-faq422

    --
    Pete

  • 14. Data: 2017-02-06 11:12:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Przypadki jednak są na tyle różne, że może nie są łobuzami.
    Bo jedna sprawa to zasilanie konta paypal, które jest prowadzone w ustalonej walucie
    - a można mieć kilka w różnych walutach - i np. zasilane przez obciążanie karty - i
    wtedy mają prawo domniemywać, że jak ktoś jest z PL to ma kartę złotówkową i oferują
    swój kurs (kiepski, ale większość banków w PL ma jeszcze gorsze).
    Bo płatność z konta paypal NIE JEST płatnością kartą (zapewne nie ma np.
    chargebacku).

    Ale jeśli robią za operatora "wirtualnego" terminalu, to jeśli akceptant obciąża w
    USD, a obciążenie przyjdzie w PLN, to jest to odpowiednik "DCC bez pytania klienta".
    Tzn. jest to coś, czego robić nie wolno, ale można - ciekawe, czy nagranie rozmowy z
    infolinią, która temu zaprzeczy, przyda się do ew. reklamacji, echhh, gdybyśmy mieli
    euro to byłby święty spokój, a tak to z płatnościami w innych walutach ciągle jakieś
    utrudnienia.

  • 15. Data: 2017-02-06 12:53:17
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > która temu zaprzeczy, przyda się do ew. reklamacji, echhh, gdybyśmy
    > mieli euro to byłby święty spokój, a tak to z płatnościami w innych

    Jak sam zauważyłeś, PP jest pośrednikiem, więc może płatność rozliczyć
    jak się mu podoba. Koszty pośrednictwa są zapewne ujęte w regulaminie :)

    --
    Pete

  • 16. Data: 2017-02-12 18:55:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>