  • 11. Data: 2014-11-11 01:20:50
    Temat: Re: Pasiak 2.0 padł (stary Mbank działa)
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-11-10 15:15, jureq pisze:

    > Pasiak nadal nie pozwala zalogować. Oprócz "starego" działa też "lajt"

    Loguje bardzo wolno. Trzeba mieć cierpliwość.
    Pewnie jeszcze tej konserwacji nie dokończyli, bo parę dni wolnych jest.

    --
    animka

  • 12. Data: 2014-11-11 02:51:52
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    koala wrote:

    [...]

    > Swoją drogą jakim trza być debilem żeby wymyślić te oddzielne profile
    > firmowe...ok dla form działalności typu SPJ SPZOO i innych z osobowością
    > prawną ma sens - ale przy DG zupełnie nie.

    Problemem starego interfejsu mBank (takiego żółtego) było to, że jak
    otrzymywałeś dostęp do rachunku prowadzonego dla kogoś innego, to normalnie
    miałeś ten rachunek na liście. W ten sposób jeżeli zaczynałeś pracę w
    firmie, która miała swoje konta na tym serwisie i miałeś mieć dostęp do tych
    kont, to nie było możliwości stworzenia dla Ciebie odrębnego loginu z
    dostępem tylko do tych dodatkowych kont, tylko otrzymywałeś to na swoim
    oryginalnym loginie. To jest dopiero debilizim.

    Zdaje się, że teraz podział na bankowość firmową i osobistą jest dalszą
    mutacją tego debilizmu. Czyli nadal w pracy musisz się logować do swojej
    bankowości osobistej, tylko że konta firmowe masz osobno wydzielone.

    Ogólnie pod tym względem mBank jest tragicznym przykładem jak architekci
    rozwiązań IT potrafią być ograniczeni i krótkowzroczni. Nie da się mieć
    więcej niż jednego "profilu użytkownika" w bankowości elektronicznej mBank
    przypadającego na tego samego klienta.

    Zasadniczo rozumiem, że jak ktoś ma finanse osobiste w banku to może go to
    rzeczywiście mało interesować, ale jeżeli komuś się trafia taka sytuacja, że
    w pracy musi mieć dostęp do firmowego konta na tym samym serwisie, to jest
    to sytuacja bardzo niewygodna.

    --
    Wysłane z pola.

  • 13. Data: 2014-11-11 08:49:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 02:51, janek z pola pisze:

> [...]
    > dostępem tylko do tych dodatkowych kont, tylko otrzymywałeś to na swoim
    > oryginalnym loginie. To jest dopiero debilizim.

    Jesteś pewny takiego rozwiązania?
    Przecież wtedy pracodawca musiałby mieć dostęp
    też do pracowniczego loginu i jego finansów w tym banku.
    Albo nie mieć kontroli nad poczynaniami pracownika na swoim koncie.

  • 14. Data: 2014-11-11 10:07:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Nov 2014 02:51:52 +0100, janek z pola <a...@e...pl>
    wrote:
    >. To jest dopiero debilizim.

    Bo? Po co dodatkowy login?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-11-11 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik animka a...@t...wp.pl ...

    > Loguje bardzo wolno. Trzeba mieć cierpliwość.
    > Pewnie jeszcze tej konserwacji nie dokończyli, bo parę dni wolnych jest.

    U mnie po tej awarii około godziny 10 potem juz wszystko działało jak
    nalezy.

  • 16. Data: 2014-11-11 21:39:48
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    cef wrote:

    > Jesteś pewny takiego rozwiązania?
    > Przecież wtedy pracodawca musiałby mieć dostęp
    > też do pracowniczego loginu i jego finansów w tym banku.
    > Albo nie mieć kontroli nad poczynaniami pracownika na swoim koncie.

    Ustanawiani pełnomocnictwa jest jednokierunkowe. To, że pracodawca daje
    komuś dostęp do rachunku bankowego firmowego nie oznacza, że jednocześnie
    pracodawca uzyskuje dostęp do rachunków osobistych pracowników. Jedynie
    pracownicy otrzymują dostęp do rachunku firmowego... no i widzieli go w
    żółtym serwisie obok swoich rachunków osobistych.

    --
    Wysłane z pola.

  • 17. Data: 2014-11-11 21:54:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 21:39, janek z pola pisze:

> [...]
    > pracownicy otrzymują dostęp do rachunku firmowego... no i widzieli go w
    > żółtym serwisie obok swoich rachunków osobistych.

    Nie wierzę w tę jednokierunkowość - oznaczałoby to, że na loginie pracownika
    można podać inne hasło i zalogować się tylko do serwisu firmowego
    pracodawcy.