  • 1. Data: 2002-11-06 15:09:22
    Temat: PKOBP źle liczy RRSP
    Od: t...@p...onet.pl

    Wydaje mi się, że PKOBP źle liczy RRSP. Przykład z ich strony internetowej dla
    kredytów mieszkaniowych
    kwota kredytu: 50000 PLN
    oprocentowanie: 9,19% (8,19%+marża 1,00%)
    prowizja: 1,2%
    opłata przygotowawcza: 50 PLN
    ilość rat miesięcznych: 120
    stałe raty kapitałowe.
    Podają, że RRSP = 9,84%. Mi wychodzi 9,97% plus minus 0,02% w zależności czy
    uwzględnię dni wolne lub nie. Róznica niby niewielka (0,10%) ale tego typu
    róznice i większe występują także przy innych produktach. Może ktoś to też
    sprawdzi. Tensor1
    PS. Drobna ciekawostka. W znanym dodatku do Rzeczpospolitej z dnia 25 września
    (dotyczącym kredytów konsumenckich) "interesujący" artykuł napisała Pani Magda
    Kopcińska specjalista bankowy z PKOBP. Podawała tam rózne wyliczenia RRSP.
    Praktycznie co druga stopa była błędnie wyliczona. Mająć takich specjalistów,
    nie dziwię się wartością RRSP podawnych na stronie www.pkobp.pl. A może się
    mylę. To odszczekam. Tensor1.