    From: "seb2k5" <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Oszczędzanie w funduszach dla nowicjusza :)
    Date: Thu, 3 Aug 2006 13:13:09 +0200

    Witam.

    Domyślam się, że takich pytań było wiele i właśnie część z nich sobie
    przeglądam w archiwum
    ale ja mam troszkę konkretniejsze pytanie więc pozwole sobie je zadać :)

    Chciałbym zacząć oszczędzać jak najbardziej efektywnie i korzystając z SFI w
    mBanku kupować
    jednostki funduszy. Plan zakłada przeznaczenie na ten cel 300 zł miesięcznie
    a inwestycja długoterminowa: 5-10 lat.

    Czy możecie mi poradzić jak podzielić tą kwotę między różne rodzaje funduszy
    ?
    Mi przychodzi na myśl inwestowanie 1/3 w fundusze akcyjne i 2/3 w hybrydowe
    lub np 1/2 w hybrydowe i 1/2 w FRP.

    Wybrałbym 3 fundusze z każdego typu, w który inwestuje i cyklicznie kupował
    jednostki każdego z nich.
    Np. Miesiąc 1:
    - 100 zł na FA 1
    - 200 zł na FH 1
    Miesiąc 2
    - 100 zł na FA 2
    - 200 zł na FH 2
    itd w kółko.

    Ewentualnie śledząc notowania w danym miesiącu mógłbym np kupić jednostki
    tylko FA lub tylko FH w zależności od opłacalności
    i prognoz.

    Wydaję mi się, że rozdzielenie pieniędzy na większą ilość funduszy da
    większe bezpieczeństwo ale domyślam się, że zmniejszy zyski.
    W każdym razie chciałbym aby moje pieniądze zarabiały ok 10-15% rocznie.

    Co w takim razie radzicie ? :)
    Czy fundusze akcyjne są opłacalne jeśli chodzi o tak długie terminy ?
    Jak wybrać fundusz, który za 10 lat będzie dobrze stał ? :)

    Z góry dzięki za odpowiedzi i wszelkie rady.
    Pozdrawiam.