  • 1. Data: 2002-02-07 10:40:24
    Temat: Obligacje zerokuponowe?
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Czy zyski z obrotu obligacjami zerokuponowymi sa wolne od zryczaltowanego
    podatku 20% dla osob fizycznych?
    Oprocentowane maja byc odsetki lub dyskonto, a tu jezeli kupie i sprzedam
    ten papier na gieldzie takie zjawiska nie wystepuja. Czy dobrze mysle?

  • 2. Data: 2002-02-07 19:49:31
    Temat: Re: Obligacje zerokuponowe?
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote in message <3c625980$1@news.vogel.pl>...
> [...]
    >Oprocentowane maja byc odsetki lub dyskonto, a tu jezeli kupie i sprzedam
    >ten papier na gieldzie takie zjawiska nie wystepuja. Czy dobrze mysle?

    Diabli wiedza, jak to Belka traktuje, ale tak na chlopski rozum, to cena, po
    ktorej kupujesz i sprzedajesz uwzglednia zamortyzowane dyskonto. Przeciez
    trzymajac obligacje "konsumujesz" czesc tego dyskonta, wiec teoretycznie
    powinienes zaplacic podatek od tej amortyzacji. No chyba, ze kupisz i
    sprzedasz tego samego dnia.
    Ale - powtarzam, nie czytalem ustawy i nie wiem zbyt wiele o podatkach :))
    pzdr
    wkg