  • 1. Data: 2003-11-06 18:07:15
    Temat: Re: [OT] wyjazd do czech
    Od: "Andrzej Baranowski" <i...@S...onet.pl>

    Korzystalem z karty VISA Multibanku i przy wyplatach z bankomatu kurs byl
    zawsze lepszy niz kurs kantorowy w Poznaniu (lepiej wyplacic raz jedna
    wieksza kwote).
    pzdr
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-11-07 09:57:41
    Temat: [OT] wyjazd do czech
    Od: "Ryszard" <r...@p...com.pl_USUN_TO>

    Witam!
    Moze ktos sie orientuje:)
    Co najbardziej oplaca sie gdy jade do Pragi
    1) kupic korony u nas?
    2) placic tam VISA (czy maestro mozna tez?)
    3) czy wybrac kase z bankomatu w czechach?

    czy nasze polskie karty bankomatowe sie do czegos mi tam przydadza?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2003-11-07 10:05:40
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bofqel$bei$...@a...news.tpi.pl,
    Ryszard <r...@p...com.pl_USUN_TO>:
> [...]
    > 1) kupic korony u nas?
    > 2) placic tam VISA (czy maestro mozna tez?)
    > 3) czy wybrac kase z bankomatu w czechach?

    To zalezy, z jakiego korzystasz kantoru (i takze jakie masz karty). Kantory
    blizej granicy sa korzystniejsze i wtedy zwykle oplacalnosc wypada w takiej
    kolejnosci jak podales.
    Natomiast jak jestes np. z Poznania, to wtedy odwroc kolejnosc 1) i 2).
    W przypadku nielicznych kart lub duzych kwot, rowniez punkt 3) moze
    wyprzedzic punkt 1)

    > czy nasze polskie karty bankomatowe sie do czegos mi tam przydadza?
    Nawet w Polsce juz takich kart prawie nie ma, wiec nie ma sensu tego
    rozwazac, ale pewnie sie nie przydadza.
    Natomiast typowe karty platnicze przydadza sie do punktow 2) i 3) powyzej.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-11-07 10:19:17
    Od: "Ryszard" <r...@p...com.pl_USUN_TO>

    > Nawet w Polsce juz takich kart prawie nie ma, wiec nie ma sensu tego
    > rozwazac, ale pewnie sie nie przydadza.

    myslalem io mestro PKOSA

    thx

  • 5. Data: 2003-11-07 10:37:19
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Andrzej Baranowski" <i...@S...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Korzystalem z karty VISA Multibanku i przy wyplatach z bankomatu kurs byl
    > zawsze lepszy niz kurs kantorowy w Poznaniu (lepiej wyplacic raz jedna
    > wieksza kwote).

    fakt trzeba policzyc ile wyplacic ;-) i chyba lepiej pobrac wiecej niz "na
    styk" :-)
    braklo mi na koniec 100 koron :-)) oczywisie wyplata z bankoamtu i po
    powrocie mialem cos taiego na wyciagu:
    wyplata 9,... zl - oplata 10 zl :-))))))

  • 6. Data: 2003-11-07 13:10:28
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    > powrocie mialem cos taiego na wyciagu:
    > wyplata 9,... zl - oplata 10 zl :-))))))

    To z autopsji:
    VE z Millennium S.A.:
    13-08-2003 Brno - CESKOSLOVENSKA OBCHODNI BANKA 1700 CZK - 233,17 PLN +
    3,50 PLN prowizji.

    PS: obecnie prowizja dla VE z Millennium SA wynosi 5 PLN. Sprawdzę to
    jutro we Lwowie.

  • 7. Data: 2003-11-07 15:08:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Grzegorz Niedzwiecki <n...@a...sggw.waw> PS: obecnie prowizja dla
    VE z Millennium SA wynosi 5 PLN. Sprawdzę to
    > jutro we Lwowie.

    no i cos napisali w regulaminie o 1%

  • 8. Data: 2003-11-07 19:33:39
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:bogchg$of8$1@news.onet.pl...

    > no i cos napisali w regulaminie o 1%

    A ten % od gotowkowych czy bezgotowkowych?

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2003-11-07 20:04:10
    Od: "krzys" <p...@l...localdomain>

    On Fri, 07 Nov 2003 10:57:41 +0100, Ryszard wrote:

> [...]
    > 1) kupic korony u nas?
    > 2) placic tam VISA (czy maestro mozna tez?)
    > 3) czy wybrac kase z bankomatu w czechach?
    BARDZO polecam kartę przedpłaconą ING BS.
    Czas założenia - u mnie trwało to 20 minut ( pani pierwszy raz zakładała),

    operacje bezgotówkowe bez prowizji, bankomat niezależnie od kwoty bodajże
    3 procent...
    Mocno porównywalen z kantorami.

    na Ukrainie wyszło mi lepiej niż w co najmniej połowie kantórów.

    Czyli BEZ WTPIENIA
    2) najkorzystniejsze
    1) jeśli po sensownym kursie - wbrew pozorom przy granicy nie zawsze
    najtaniej.
    3) jak najbardziej z porzadnej prowizjami karty - i tu ta karta ING jest cacy
    Zdaje sie,że jest to MAESTRO....

    Aha, nie trzeba żadnego specjalnego rachunku czy coś... po prsotu dowód i
    pieniadze na kartę wpłącane...

  • 10. Data: 2003-11-07 20:06:53
    Od: "krzys" <p...@l...localdomain>

    > braklo mi na koniec 100 koron :-)) oczywisie wyplata z bankoamtu i po
    > powrocie mialem cos taiego na wyciagu:
    > wyplata 9,... zl - oplata 10 zl :-))))))
    A ja katą ING wypłąta 20 hrywien
    wartość 17 złotych
    prowizja 51
    GROSZY