  • 11. Data: 2002-02-26 13:43:09
    Temat: Re: O tym jak VISA całkowicie legalnie na mnie zarobiła
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Grzegorz Janoszka <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Słuchaj, anulowanie transakcji i zwrot pieniędzy nie oznacza (przynajmniej
    > dla mnie) kolejnej możliwości zarobku dla banku.

    Cóż, możesz zaprzeczać, że świat jest taki, jaki jest.

    > Ja nie sprzedawałem żadnych dolarów bankowi. Jeśli przy zatwierdzaniu
    > transakcji i jej anulowaniu są stosowane różne kursy, to dla mnie to jest
    > jawne oszustwo.

    Oszustwo by to było, gdyby takich regulacji nie było w umowie. Tymczasem
    one są, więc nie tyle oszustwo, co pieniactwo i nieprzeczytanie tego, co
    się podpisało.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 12. Data: 2002-02-26 16:42:58
    Od: "Ltd" <d...@i...pl>

    "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > operacji na rachunku i co widzę:
    >
    > 2002-01-09 zakup za 5.55 Euro z 2002-01-05 potrącono 20.75

    > 2002-01-10 zakup za 5.55 Euro z 2002-01-05 potrącono 20.98

    > 2002-01-16 zakup za 5.55 Euro z 2002-01-05 zwrot zwrócono 19.43

    > Czyli VISA całkowicie legalnie zarobiła na mnie 55 gr. Co najciekawsze:
    > Przez tydzień, między drugim obciążeniem a zwrotem kursy euro i dolara
    > rosły, a nie malały!!
    > Ciekawe, że zwrotu dostałem mniej (przy wyższym kursie) niż zapłaciłem.
    >
    > Ja wiem, dla mnie 55 gr. to nie jest dużo.
    >
    > Ale pomyślcie, że VISA tak zrobi od co trzeciej osoby... Niezły bajer,

    Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego banki w Polsce tak mocno promuja vise,
    przeciez i tak zarabiaja na przeliczeniu, a my musimy tracic dwa razy: raz
    przy przeliczeniu euro-usd i drugi raz usd-pln.
    Biorac pod uwage iz Polska lezy blizej strefy euro niz strefy dolara,
    dyskryminacja MC jest nieuzasadniona. Z drugiej strony Visa powinna obciazac
    bank w takiej walucie w jakiej jest tranzakcja.

    Ltd.

  • 13. Data: 2002-02-26 18:56:38
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Ltd" <d...@i...pl> wrote in message

    > Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego banki w Polsce tak mocno promuja vise,

    Ktoś może wie, jakie prowizje dostają banki od operacji z Visy i MC? Może tu
    tkwi wyjaśnienie? No bo albo dają lepsze prowizje albo lepiej dają w łapę
    :)))

  • 14. Data: 2002-02-26 19:02:06
    Od: "Jacek Q." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    obciazac
    > bank w takiej walucie w jakiej jest tranzakcja.

    W walucie Botswany na przykład ?

    Jacek Kurowski

  • 15. Data: 2002-02-26 19:14:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Ltd" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    obciazac
    > bank w takiej walucie w jakiej jest tranzakcja.

    Z punktu widzenia bankow taka 'dyskryminacja' jest uzasadniona ;). Jakby
    poszperac w archiwum grupy to mozna znalezc np. cos takiego ;)
    http://groups.google.com/groups?q=euro+group:pl.bizn
    es.banki+author:MK&hl=pl&selm=9ov8lc%249gr%241%40new
    s.tpi.pl&rnum=10

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl