  • 11. Data: 2015-10-03 10:18:41
    Temat: Re: O co chodzi w loterii paragonowej?
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2015-10-03 09:30, 666 pisze:
    > Bedziesz miał do wyboru: płacić u fryzjera lub dentysty 30 zł bez
    > paragonu lub 50 zł z paragonem.
    > Co wybierasz?

    30 zł u fryzjera? U mego cena za strzyżenie męskie od kilku lat się nie
    zmienia i wynosi 12 zł. Bez paragonu oczywiście. Z paragonem byłoby 13
    zł bo VAT na usługi fryzjerskie wynosi 8%. Jakim więc cudem wyszło ci,
    że po opodatkowaniu twego fryzjera zamiast 30 zł musiałbyś płacić 50 zł?

  • 12. Data: 2015-10-03 10:29:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Chodzi o to, żeby kupujący byli zainteresowani uzyskaniem paragonu, co
    > zmusi sprzedających do ich wydrukowania. Bo czasem jest tak, że tych
    > paragonów nie drukują, a służby skarbowe nie są w stanie wszystkiego
    > wyłapać.

    Chodzi też chyba o zabieranie tychże paragonów, bo jeśli sprzedawca go
    zatrzyma, to chyba może coś kombinować ze stornem.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2015-10-03 13:00:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dąbrowski n...@a...pl ...

> [...]
    > zł bo VAT na usługi fryzjerskie wynosi 8%. Jakim więc cudem wyszło ci,
    > że po opodatkowaniu twego fryzjera zamiast 30 zł musiałbyś płacić 50 zł?

    Doliczył jeszcze dochodówke i szczyptę przesady :)

    A sama cena - moze wział srednia? Pan 12, pani 100 i juz...

  • 14. Data: 2015-10-03 13:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dąbrowski n...@a...pl ...

    > Także prywatnych stacjach paliwowych. Ile razy tankuję olej napędowy
    > to zawsze o paragon muszę się upominać.

    Ale to juz z innych powodów...

  • 15. Data: 2015-10-03 13:48:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Oct 2015 10:18:41 +0200, Dąbrowski napisał(a):

    > 30 zł u fryzjera? U mego cena za strzyżenie męskie od kilku lat się nie
    > zmienia i wynosi 12 zł. Bez paragonu oczywiście.

    U mnie tez bylo 12, ale teraz jest 20.
    Nie wiemm - koszta wzrosly, czy checi zarobku.

    > Z paragonem byłoby 13
    > zł bo VAT na usługi fryzjerskie wynosi 8%. Jakim więc cudem wyszło ci,
    > że po opodatkowaniu twego fryzjera zamiast 30 zł musiałbyś płacić 50 zł?

    Teoretycznie, a potem sie okaze, ze za duzo zarabia, to mu karta
    podatkowa nie przysluguje, ksiegowa musi zatrudnic itp.

    J.

  • 16. Data: 2015-10-03 16:31:22
    Od: gruby <g...@o...pl>

    > Teoretycznie, a potem sie okaze, ze za duzo zarabia, to mu karta
    > podatkowa nie przysluguje, ksiegowa musi zatrudnic itp.
    >
    > J.

    Karta podatkowa przysługuje bez względu na dochód i ilość nabitych
    paragonów. Bedzie co najwyżej tak jak pisali wyżej będziesz płacił
    drożej za usługę i tyle . Tu nie chodzi o twój interes tylko o interes
    US :]

  • 17. Data: 2015-10-03 17:49:43
    Od: " 666" <...@...6>

    Coś mi się obiło o uszy (u fryzjera oczywiscie ;)) że dla fryzjerów wprowadzają
    obowiązek kas fiskalnych.

    -----

  • 18. Data: 2015-10-03 19:35:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 7...@g...co

    : W małych lokalnych sklepimach,

    dają

    : warzywniakach,

    dają

    : barach piwnych

    nie wiem

    : niewydawanie paragonu jest notoryczne.
    : O weterynarzach, dentystach czy innych lekarzach nie wspomnę.

    Dentysta też daje mi dwa kwitki -- paragon i ślad po płatności kartą.
    Do weterynarzy nie chadzam od lat. [stać mnie teraz na więcej]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-10-03 19:36:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" 560f8ccc$0$27513$6...@n...neostrada.pl

    > Także prywatnych stacjach paliwowych.

    Są jeszcze państwowe? ;)

    > Ile razy tankuję olej napędowy to zawsze o paragon muszę się upominać.

    Ja zawsze (chyba zawsze) biorę fakturę.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2015-10-03 19:38:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" 560f8f68$0$594$6...@n...neostrada.pl

    > 30 zł u fryzjera?

    Cena zależy od wielkości miasta/wioski.

    > U mego cena za strzyżenie męskie od kilku lat się nie zmienia i wynosi 12 zł.

    Jak jadę za miasto -- oszczędzam na fryzjerze. :)
    Bywa, że różnica opłaca koszt wyjazdu. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'