  • 1. Data: 2004-12-04 17:42:28
    Temat: Numer konta w Polsce dla niemieckiego urzędu
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Trochę góglowałem, ale nie bardzo mogę znaleźć. Jeśli było, to proszę o
    wskazanie...
    Nie bardzo znam się na bankach, więc jeśli palnę jakąś głupotę, to też
    przepraszam...
    Mam rachunek walutowy (w BPH) w Polsce i chciałbym, żeby mi niemiecki US
    przelał tam pieniądze (zwrot podatku). Przysłali mi formularz, w który
    mam wpisać swój nr konta. Ten mój nr jest takiej postaci:
    12 3456 7890 1234 5678 9012 3456

    Tymczasem Niemcy chcą, żeby im wpisać:
    Bankleitzahl (miejsce na 8 cyfr)
    Geldinstitut (to chyba nazwa banku słownie? - jest miejsce na 32 znaki)
    Kontonummer (10 cyfr).

    W tym wątku http://tinyurl.com/3wzpw kol. Markus Sprungk podaje, że to
    dotyczy to banków niemieckich i żeby nie wypełniać. Czyli po prostu
    napisać na marginesie, że to bank w Polsce i napisać ten numer?

    Jeszcze w poniedziałek w razie czego pójdę do BPH, ale wątpię, żeby pani
    z okienka umiała mi powiedzieć.

    Pozdrawiam
    - Szwejk

  • 2. Data: 2004-12-04 17:58:50
    Temat: Re: Numer konta w Polsce dla niemieckiego urzędu
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczy to banków niemieckich i żeby nie wypełniać. Czyli po prostu
    > napisać na marginesie, że to bank w Polsce i napisać ten numer?

    Nie zapomnij dopisac PL na pocztku - PL12 3456 7890 1234 5678 9012 3456
    Podaj im Swift code BPH

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2004-12-04 23:28:20
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie zapomnij dopisac PL na pocztku - PL12 3456 7890 1234 5678 9012 3456
    > Podaj im Swift code BPH

    Tyle wystarczy. Teraz w każdym kraju UE, ale też w Szwajcarii chyba też i
    Norwegii ustalili IBANowskie formaty. Kazdy kraj ma inne. U nas jest PL i 26
    cyfr, w norwegii NO i ileśtam cyfr, w niemczech DE i tez ileśtam cyfr.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2004-12-05 10:55:05
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-05 00:28 :

> [...]
    >cyfr, w norwegii NO i ileśtam cyfr, w niemczech DE i tez ileśtam cyfr.

    Ok, dziękuję Wam obu za pomoc.
    - Szwejk

  • 5. Data: 2004-12-05 10:58:16
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 04 Dec 2004 17:42:28 GMT, Wojtek Szweicer
    <w...@p...onet.pl> wrote:

    >Jeszcze w poniedziałek w razie czego pójdę do BPH, ale wątpię, żeby pani
    >z okienka umiała mi powiedzieć.

    Szkoda czasu.
    Aby otrzymac przelew spoza kraju musisz podac kod swift (zwany tez BIC
    - Bank Identification Code), ktory w przypadku banku BPH brzmi
    BPHKPLPK oraz numer swojego rachunku poprzedzony literkami PL
    I tyle. Nie zaszkodzi tez podac pelnej nazwy banku, tak na wszelki
    wypadek..
    A jak beda chcieli czegos wiecej, to powiedz im zeby spadali na drzewo
    ;)

    G.