  • 1. Data: 2011-03-16 16:57:24
    Temat: Numer KK
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    Sklep wymaga skanu KK w celu potwierdzenia faktu jej posiadania.
    Pomijając fakt takiej potrzeby to chciałem się zapytać czy zasłaniając
    przy skanie cyfry od 7-14 (czyli udostępniając 6 pierwszych i 2
    ostatnie) narażam się na ewentualne problemy?
    Tak przy okazji to może ktoś rozszyfrować znaczenie poszczególnych grup
    cyfr, tzn. które to cyfry kontrolne, które wskazują na konkretny bank, a
    które na nr rachunku karty?

  • 2. Data: 2011-03-16 17:46:50
    Temat: Re: Numer KK
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > Tak przy okazji to może ktoś rozszyfrować znaczenie poszczególnych grup
    > cyfr, tzn. które to cyfry kontrolne, które wskazują na konkretny bank, a

    <http://gizmodo.pl/gadgets/16317/co_oznaczaja_te_wsz
    ystkie_cyfry_wybite_na_karcie_kredytowej.html>
    = <http://skroc.pl/cyfry_na_karcie>

    <http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/banki.html> = <http://skroc.pl/vi>

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2011-03-16 17:57:57
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-16 17:57, Krzysiek pisze:
    > Sklep wymaga skanu KK w celu potwierdzenia faktu jej posiadania

    ?????????????????????????????

  • 4. Data: 2011-03-17 08:02:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Mar 2011 17:57:24 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > ktoś rozszyfrować znaczenie poszczególnych grup cyfr, tzn. które to
    > cyfry kontrolne, które wskazują na konkretny bank, a które na nr

    Pierwszy raz słyszę o takich praktykach ale radziłbym raczej uważać w
    takim przypadku i nic nie wysyłać. Jeżeli to możliwe to najlepiej kupić
    po prostu gdzie indziej.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2011-03-17 08:17:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Pierwszy raz słyszę o takich praktykach ale radziłbym raczej uważać w
    > takim przypadku i nic nie wysyłać. Jeżeli to możliwe to najlepiej kupić
    > po prostu gdzie indziej.

    Ja się z tym się z tym spotkałem kilkukrotnie. Zazwyczaj w najmniejszych
    biurach podróży i polskich i zagranicznych ale chyba nie tylko, miałem tez
    za dwa przypadki innych sklepów. Oni chyba te transakcje realizują jako
    telefoniczne i stąd jest im "potrzebny" skan karty. Ja bez oporów takie
    skany wysyłałem (mam do takich celów wydzielone dwie karty, na których da
    się ustawiać limity dla transakcji różnych typów). Niemniej jednak gdyby to
    był ten przypadek, to skan z zasłoniętymi cyframi byłby nieprzydatny.

  • 6. Data: 2011-03-17 12:33:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2011 09:17), MarekZ wrote:
    [...]

> [...]
    > których da się ustawiać limity dla transakcji różnych typów). Niemniej
    > jednak gdyby to był ten przypadek, to skan z zasłoniętymi cyframi byłby

    U mnie wielokrotnie się zdarzyło że chcieli skan. Raz w moneybookers,
    kilka razy w różnych serwisach w US. Zawsze zamazywałem cyfry, nigdy nie
    kazali przysyłać "odmazanych".

    p. m.

  • 7. Data: 2011-03-18 23:59:02
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 17 Mar, 09:02, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Pierwszy raz słyszę o takich praktykach ale radziłbym raczej uważać w
    > takim przypadku i nic nie wysyłać. Jeżeli to możliwe to najlepiej kupić
    > po prostu gdzie indziej.

    Mnie zdarzyło się bodaj w Adoramie lub BHPhoto - więc w renomowanych
    sklepach foto. Ale napisałem, że nie ma mowy itp. - chyba jednak
    woleli nie tracić klienta i przyjęli transakcję.

    mucher