  • 1. Data: 2002-10-14 12:59:04
    Temat: Nowe oprocentowanie w GE
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam,

    Na poznizszym linku
    http://www.gebankmieszkaniowy.pl/index.php?typ=e
    jest nowa tabela z oprocentowaniem kredytow mieszkaniowych w GB.
    Czy ktos moze mi doradzic wg ktorej stopy oprocentowanie jest korzystniejsze?
    Na pierwszy rzut oka Libor od PSPjest tanszy. Czy nie ma tam zadnego haczyka
    dla takich laikow jak ja?
    Prosze o pomoc
    THX!!!

  • 2. Data: 2002-10-14 14:14:09
    Temat: Re: Nowe oprocentowanie w GE
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Na pierwszy rzut oka Libor od PSPjest tanszy. Czy nie ma tam zadnego haczyka

    Zawsze należy wybierać wg. zasady, której bank nie może zmienić w trakcie
    spłaty kredytu. Oznacza to, że kredyt oparty na bazie WIBOR (w PLN) lub LIBOR,
    EURIBOR (w walucie) jest korzystniejszy. Nalezy tylko dowiedzieć się o
    marżę.
    PS. Przegladając nową tabelę zauwazyłem, że mają bardzo drogoe kredyty w PLN.
    W innych bankach jest znacznie lepiej. Na przykład Kredyt Bank oferuje kredyty
    oprocentowane w wysokości WIBOR3M+1%, co przy stawce WIBOR3M=7,9% (srednia z
    ostatnich 10 dni roboczych września) daje 8,9%.

  • 3. Data: 2002-10-14 14:21:30
    Od: j...@p...onet.pl

    W miedzyczasie dowiedzialem sie ze marza wynosi 3,13% i ma to byc stale.
    Czy to duzo?

  • 4. Data: 2002-10-14 15:00:11
    Od: t...@p...onet.pl

    > W miedzyczasie dowiedzialem sie ze marza wynosi 3,13% i ma to byc stale.
    > Czy to duzo?
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    Na początek musisz sie zdecydować czy bierzesz kredyt w walucie czy w PLN. Czy
    nmarza 3,13% to dużo?. Zalezy w jakiej walucie kredyt czy może w PLN.

  • 5. Data: 2002-10-14 15:04:29
    Od: j...@p...onet.pl

    euro

  • 6. Data: 2002-10-15 06:57:58
    Od: t...@p...onet.pl

    > euro
    >
    > --
    Jeżeli w EURO to marża powyżej EURIBOR na poziomie 3,13% jest przyzwoita.
    Proponuje jednak abys bardzo powaznie zastanowił sie nad kredytem w PLN.
    Pamiętaj, że kredyt denominowany dostaniesz po kursie kupna walut a bedziesz go
    spłacał po kursie sprzedazy. W konsekwencji oprocentowanie na dzisiaj bedzię o
    co najmniej 1-2% wieksze niz EURIBOR+3,13%. A co bedzie gdy kurs sprzedaży
    wzrosnie-bardzo prawdopodobna sytucja. Ja bym na to nie poszedł. Z wyjatkiem
    kredytu w CIF oprocentowanym łacznie LIBOR+marża na poziomie 3-4%. Wtedy mozna
    jeszcze ryzykować. Ewntualne przewalutowanie kredytu też Cię nie uratuje. Jak
    się na to zdecydujesz bedzie już za pózno (kurs kupna też wzrośnie) nie mówiąc
    o prowizji pobieranej przez Bank za tą usługę.

  • 7. Data: 2002-10-15 07:02:43
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    mówiąc
    > o prowizji pobieranej przez Bank za tą usługę.

    Zapomniałem dodać, że jeżeli zdecydujesz się jednak na PLN to nie korzystaj z
    GE (strasznie zawyżone oprocentowanie); przykładowo w KB 8,9% jak juz pisałem.

  • 8. Data: 2002-10-15 07:42:47
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Proponuje jednak abys bardzo powaznie zastanowił sie nad kredytem w PLN.
    > Pamiętaj, że kredyt denominowany dostaniesz po kursie kupna walut a
    [..............]

    w GE wylicza się, otrzymuje i spłaca kredyt wg kursu średniego NBP
    obowiązującego w danym dniu (więc ogłoszonego dzień wcześniej)

    opisana przez Ciebie sytuacja ma miejsce we wszystkich innych bankach (w tym
    w szczególności w PKOBP)

    ale ja też zalecam kredyt w PLN i najlepiej właśnie w PKOBP

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2002-10-15 07:45:28
    Od: t...@w...pl

> [...]
    > spłacał po kursie sprzedazy. W konsekwencji oprocentowanie na dzisiaj bedzię
    > co najmniej 1-2% wieksze niz EURIBOR+3,13%.

    Masz rację jeśli chodzi o większość banków, ale akurat w GE (kredyty brane
    jakiś rok temu) waluta była przeliczana w obie strony po kursie średnim NBP. To
    jedna z niewielu zalet ich kredytów walutaowych. Zastrzegam, że nie wiem jak
    jest teraz.

    Tom

  • 10. Data: 2002-10-15 09:07:09
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > jedna z niewielu zalet ich kredytów walutaowych. Zastrzegam, że nie wiem jak

    Nie wiedziałem o tym wyjątku. Bardzo przepraszam. Jest jednak jeszcze jedna
    pułapka. Wytłumaczę to na przykładzie. Dzisiaj otrzymałeś kredyt na 10 lat w
    wysokości 17.967,51 CHF lub 17.967,51*2,7828 = 50.000PLN; 2,7828 to kurs NBP na
    wczoraj. Zakładam dla uproszczenia, że prowizje i opłaty są zerowe oraz kurs
    NBP przez rok jest stały. Po roku spłaciłeś 1.797,75 CHF kapitału a praktycznie
    5.000 PLN i pozostało Ci do spłacenia jeszcze 16.170,76 CHF lub 45.000 PLN.
    Wtedy jednak kurs wzrósł o 10% (bardzo prawdopodobne ) i wynosi
    1,1*2,7828=3,0611. Co robisz. Natychmiast przewalutowujesz (za darmo jak Ci
    podpowiada jeden &#8222;uprzejmy&#8221;). Po tym fakcie pozostaje Ci do spłaty
    16.170,76
    *3,0611 =49.500 PLN kapitału. Co to oznacza dla Ciebie. Przez rok spłaciłeś
    5.000 PLN kapitału a w rzeczywistości tylko 500 PLN. Jeżeli myślisz, że
    przewalutujesz przed wzrostem kursów, to jesteś duchem świętym lub
    tym &#8222;uprzejmym&#8221;. Przemyśl to dobrze. Jak zauważyłeś nic nie mówię o
    odsetkach.
    Jak je uwzględnisz to będzie jeszcze gorzej.