  • 1. Data: 2004-05-16 14:57:10
    Temat: Nordea (dla ex-LG)
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,

    miałem kiedyś konto w LG, potem wchłonęła to Nordea i mam teraz konto Solo,
    na razie bezpłatne, ale ... kto pamięta do kiedy - do konca maja czy
    czerwca? - i ile wynosi tam okres wypowiedzenia?

    A może kilka słów dlaczego warto tam zostać?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 2. Data: 2004-05-16 16:18:28
    Temat: Re: Nordea (dla ex-LG)
    Od: "omfumu" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A może kilka słów dlaczego warto tam zostać?

    Nie ode mnie. Ode mnie usłyszysz dlaczego warto stamtąd spingżać.

    Miałem tam kredycik mieszkaniowy (w LG). Od 1 stycznia zaczęły się kłopoty.
    Otóż w dawnym LG każda nadpłata (choćby niewielka) była - zgodnie z
    regulaminem (o co mniejsza) a także w zgodzie z moją umową (a to już
    niełatwo obalić) - księgowana onlajn. To znaczy system automatycznie
    przeliczał i zmieniał harmonogram spłat. Ludzie natomiast drukowali go raz
    na kwartał i przesyłali.

    Od 1 stycznia system Nordei owszem przyjmował nadpłaty ale nie zdejmował ich
    z zadłużenia czyli odsetki płaciłem tak jakbym nie nadpłacał.

    Zwróciłem uwagę obsłudze. Uzgodniliśmy że czekamy miesiąc może coś się
    zmieni, bo w podobnej sytuacji byli wszyscy.

    Po miesiącu, zwróciłem się z procedurami reklamacyjnymi. Dowiedziałem się,
    że - przy dobrej woli Prezesa - po wyczerpaniu wszystkich procedur
    reklamacyjnych (co według wstępnych wyliczeń może zająć do 6 miesięcy), mogę
    otrzymać przeprosiny od banku, uzasadnienie, że dla mnie jednego nie będą
    zmieniać swojego drogo nabytego systemu it, oraz, na znak wieczystej
    przyjaźni otrzymam kubek z logo banku.

    Na moją uwagę, że jest to bezprawne, odpowiedziano, owszem, ale my nic nie
    poradzimy na to.

    Ponieważ obsługa zawsze była w tym oddziale przemiła oraz - co rzadkie -
    ARCYkompetentna, stwierdziłem, że nie będę im przymnażał pracy, o której - z
    pewnością, której źródła nie ujawnię - wiedziałem, że skończy się jedynie na
    kubku.

    Straty na nieaktualizowanych odsetkach wynosiły mnie 1 Euro dziennie.

    Uważam, że Bank ten jest bardzo wytaniony, a niemożność ingerencji człowieka
    w arcysprawiedliwe postanowienia systemu it (informatycznego) na -
    podkreślam - żadnym szczeblu, sprawia, że poczułem się jak w orwellowskiej
    rzeczywistości 1984.

    Piszę to w czasie przeszłym, ponieważ stwierdziłem, że przenoszę kredyt
    gdzie indziej oraz spłacę ten bank.

    Cztery miesiące po 30 dni po 1 Euro dziennie - to razem 120 Euro - co daje
    jakieś 600 PLN straty.

    Niedużo, a doświadczenie ogromne.

    Od czasu zwłaszcza jak dane mi było zapoznać się ze składem Rady Nadzorczej
    Banku, złapałem się mocno za głowę i ... spingżyłem.

    Koszt 600 PLN jako koszt mobilizacji do zapoznania się z ofertą rynkową jest
    w sumie kosztem odczuwalnym, ale warto było.

    Tym niemniej nie polecam.

    Pozdrawiam

    omfumu

  • 3. Data: 2004-05-16 20:14:41
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > na razie bezpłatne, ale ... kto pamięta do kiedy - do konca maja czy
    > czerwca? - i ile wynosi tam okres wypowiedzenia?

    tez mnie ta sprawa bardzo interesuje i z niecierpliwoscia czekam na jakas
    wiadomosc czy zamykac juz konto czy nie ?

    > A może kilka słów dlaczego warto tam zostać?

    gdyby warunki pozostaly (bezplatne prowadzenie i bezplatne przelewy) to
    uwzgledniajac teraz bezplatna VC i wysokie odsetki na lokacie (4.7-5%)
    byloby to bardzo atrakcyjne konto. Jesli warunki sie zmienia to raczej konto
    trzeba bedzie zamknac.

    D.

  • 4. Data: 2004-05-16 21:20:47
    Od: Szczepan Kuzniarz <s...@w...pl>

    Witam,

> [...]
    >
    > Zwróciłem uwagę obsłudze. Uzgodniliśmy że czekamy miesiąc może coś się
    > zmieni, bo w podobnej sytuacji byli wszyscy.

    Też mam wątpliwą przyjemność posiadania kredytu w Nordei przeniesionego z LG.
    Sprawę nadpłat można rozwiązać - niezbyt wygodnie ale skutecznie. Zamiast
    samodzielnego przelewu przez internet trzeba wysłać do oddziału faks "Proszę
    o zaksięgowanie kwoty xxx z rachunku bieżącego na poczet wcześniejszej spłaty
    kredytu". Kompletny idiotyzm, ale skoro tak wolą...

    Pozdrawiam,

    Szczepan Kuźniarz