  • 1. Data: 2004-05-16 14:31:22
    Temat: Jak obliczyc % na miesiac
    Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl>

    Przypuscmy ze wplacam 500zl na 3%; jak obliczyc procent w skali miesiaca;

  • 2. Data: 2004-05-16 23:49:19
    Temat: Re: Jak obliczyc % na miesiac
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Przypuscmy ze wplacam 500zl na 3%; jak obliczyc procent w skali miesiaca;

    500 razy 0,03 razy ilosc dni w miesiacu podzielone przez 365. Dla miesiaca
    30-dniowego 1,23, 31-dniowego 1,27

    marekz

  • 3. Data: 2004-05-17 10:27:07
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    MarekZ z adresu: <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > 500 razy 0,03 razy ilosc dni w miesiacu podzielone przez 365. Dla
    > miesiaca 30-dniowego 1,23, 31-dniowego 1,27

    Podszedłeś do tego matematycznie, zapominając, że bankowcy potrafią
    zagmatwać dokładnie wszystko. Niektóre banki, dla obliczania oprocentowania,
    przyjmują np., że rok ma 360 dni a miesiąc 30.
    To tak dla ułatwienia, a dokładnie: żeby klient za cholerę nie wiedział ile
    odsetek mu się należy ;-)

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 4. Data: 2004-05-17 10:37:13
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) wrote:

> [...]
    > oprocentowania, przyjmują np., że rok ma 360 dni a miesiąc 30.
    > To tak dla ułatwienia, a dokładnie: żeby klient za cholerę nie

    Rok 360-dniowy już od dawna jest niezgodny z prawem bankowym i chyba
    nikt go już nie stosuje

  • 5. Data: 2004-05-17 10:54:29
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    jureq z adresu: <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):

    > Rok 360-dniowy już od dawna jest niezgodny z prawem bankowym i chyba
    > nikt go już nie stosuje

    Kiedyś widziałem taki zapis w regulaminie lokaty, ale to rzeczywiście było
    parę lat temu.
    Czyżby już teraz było "normalnie", czyli tak, jak podał MarekZ?

  • 6. Data: 2004-05-17 14:34:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    > Kiedyś widziałem taki zapis w regulaminie lokaty, ale to rzeczywiście
    > było parę lat temu.
    > Czyżby już teraz było "normalnie", czyli tak, jak podał MarekZ?

    tak jest - teraz dla środków już od ładnych kilku lat trzeba stosować 365 dni
    natomiast kredyty wolno liczyć wg "kalendarza bankowego" jak kiedyś nazywało się
    liczenie każdego miesiąca za 30 dni
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-05-17 17:38:09
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Szczepan Majdański wrote:
    > Przypuscmy ze wplacam 500zl na 3%; jak obliczyc procent w skali miesiaca;

    3%/12 ;) Jeśli kapitalizacja jest częstsza niż roczna to musisz obliczyć
    stopę efektywną.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\