  • 1. Data: 2002-03-08 13:24:46
    Temat: No to zaczela sie zabawa z liczeniem odsetek...
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Wlasnie zerwalem lokate eMax. Od razu na obrotach konta wyskoczyly mi po
    kolei: naliczone odsetki, korekta odsetek z tytulu obnizenia odsetek za
    zerwanie lokaty i podatek belkowe. Zrobilem wlasne obliczenia i zgodzily mi
    sie pierwsze dwie kwoty ale za chiny nie chce wyjsc trzecia. Po
    dokladniejszym przyjrzeniu sie obliczeniom wychodzi na to, ze mBank naliczyl
    odsetki od kwoty skorygowanych odsetek ale nie od 01 marca tak jak mowi
    ustawa tylko do 28 lutego! Zeby bylo ciekawiej za okres 01-08 marca nie
    naliczyli podatku...
    Rozmawialem z telecentrum (obsluga bardzo, bardzo mila): maja "przygotowac"
    wyjasnienia i oddzwonia. Ciekawe jak oni to liczyli...
    Jak sie dowiem szczegolow to sie odezwe -moze pomoge innym, ktorym tez za
    bardzo nie wychodza obliczenia z rzeczywistoscia...
    Pozdrawiam Wall.
    P.S. Wszystkiego najlepszego wszystkim paniom z okazji swieta dnia kobiet.:)

  • 2. Data: 2002-03-08 13:29:58
    Temat: Re: No to zaczela sie zabawa z liczeniem odsetek...
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wall" <w...@i...pl> wrote in message news:a6ae2c$ck5$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Jak sie dowiem szczegolow to sie odezwe -moze pomoge innym, ktorym tez za
    > bardzo nie wychodza obliczenia z rzeczywistoscia...

    Podaj swój algorytm skoro Ci się nie zgadza.

    > P.S. Wszystkiego najlepszego wszystkim paniom z okazji swieta dnia
    kobiet.:)

    Dziękuję ;-)
    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-03-08 14:15:31
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Podaj swój algorytm skoro Ci się nie zgadza.

    Prosze bardzo:
    data zawarcia lokaty (dzien zaksiegowania) 20.02.2002
    data waluty (dzien naliczenia odsetek) 08.03.2002
    Odsetki naliczone:
    [1]: od 20.02 do 28.02=kwota lokaty*ilosc dni*11,60%/365
    [2]: od 01.03 do 08.03=kwota lokaty*ilosc dni*8,85%/365

    Korekta odsetek (pomniejszenie ods. od lokaty o polowe najnizszego oproc.):
    [3]: od 20.02 do 28.02=kwota lokaty*ilosc dni*4,13%/365
    [4]: od 01.03 do 08.03=kwota lokaty*ilosc dni*4,13%/365

    Podatek=([2]-[4])*20%

    Zeby bylo ciekawie bank liczyl (wg zgodnosci kwot koncowych):

    [3]: od 20.02 do 28.02=kwota lokaty*ilosc dni*4,65%/365

    Podatek=([3])*20%

    -jezeli policze tak jak wyzej wg banku to kwoty korekt i podatku sie
    zgadzaja. No ale podatek jest liczony nie od [2]-[4] ale od [3] czyli od
    korekty odsetek!

    Pozdrawiam Wall.

  • 4. Data: 2002-03-08 16:04:40
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wall" <w...@i...pl> wrote in message news:a6ah1g$9qh$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > [3]: od 20.02 do 28.02=kwota lokaty*ilosc dni*4,13%/365
    > [4]: od 01.03 do 08.03=kwota lokaty*ilosc dni*4,13%/365

    [ciach...]

    Nie wiem co to jest, ale z pewnością nie jest to algorytm naliczania podatku
    od odsetek :-)))

    1. Kwota odsetek
    2. Kwota odsetek zaokrąglona do 1 zł = Podstawa opodatkowania
    3. Kwota bazowa podatku = 20% z podstawy opodatkowania
    4. Faktyczna kwota podatku = Kwota bazowa podatku zaokrąglona do 10 gr.
    :-)))

    Dla rachunków walutowych przelicza się odsetki walutowe na złotowe przez pkt
    1, kwotę z pkt 4 przekazuje do US, następnie przelicza się spowrotem na
    walutę i taką kwotę księguje na rachunku walutowym.

    Ufff :-)
    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-03-08 19:00:18
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > 1, kwotę z pkt 4 przekazuje do US, następnie przelicza się spowrotem na
    > walutę i taką kwotę księguje na rachunku walutowym.

    A czy to sie liczy odrebnie dla kazdego rachunku, czy tez dla sumy odsetek
    na wszystkich rachunkach (na przyklad emax+ekonto, albo n x subkonto w
    inteligo - tu chyba razem, bo te subkonta sa na wspolnym numerze, a roznia
    sie tylko nazwa, tak) ?

    marekz

  • 6. Data: 2002-03-09 10:22:39
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

> [...]
    > 1, kwotę z pkt 4 przekazuje do US, następnie przelicza się spowrotem na
    > walutę i taką kwotę księguje na rachunku walutowym.

    Żadne uff. W ogóle nie zrozumiałeś jaki algorytm Ci podałem. To co
    zaprezentowałem to kwota wyjściowa do naliczania podatku -a więc dalej
    będzie tak jak opisałeś w swoich 4 punktach. Problem, z tym, że właśnie ta
    kwota do naliczania jest w bardzo dziwny sposób wyliczana. A swoją drogą to
    właśnie tak naliczałem podatek od kwoty końcowej i się nie zgadza z
    wyliczankami mBank. :(((.
    Pozdrawiam Wall.

  • 7. Data: 2002-03-09 10:23:57
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na wszystkich rachunkach (na przyklad emax+ekonto, albo n x subkonto w
    > inteligo - tu chyba razem, bo te subkonta sa na wspolnym numerze, a roznia

    Odrebnie dla kazdego rachunku, na ktory beda wplywaly odsetki pomniejszone o
    podatek.
    Pozdrawiam Wall.

  • 8. Data: 2002-03-11 00:08:10
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wall" <w...@i...pl> wrote in message news:a6cnos$9eo$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > będzie tak jak opisałeś w swoich 4 punktach. Problem, z tym, że właśnie ta
    > kwota do naliczania jest w bardzo dziwny sposób wyliczana.

    No to przepraszam, że żyję ;-) Dla mnie TO jest algorytm naliczania podatku.
    Ty podałeś bardziej algorytm wyliczania odsetek.

    > A swoją drogą to
    > właśnie tak naliczałem podatek od kwoty końcowej i się nie zgadza z
    > wyliczankami mBank. :(((.

    Reklamację złożył? :-)

    K. Kowalski

  • 9. Data: 2002-03-11 08:45:14
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    > No to przepraszam, że żyję ;-) Dla mnie TO jest algorytm naliczania
    podatku.
    > Ty podałeś bardziej algorytm wyliczania odsetek.

    OK. Źle się wyraziłem. A tak swoją drogą to algorytm wyliczania odsetek jest
    podstawą do wyznaczenia kwoty do opodatkowania :))) -także nie musisz
    przepraszać, że żyjesz :))).

    > Reklamację złożył? :-)

    A i owszem złożył. Nawet miły pan na telecentrum zapewnił mnie, że złożył
    właśnie zamówienie do ich księgowości, że zajmą się sprawą i dadzą mi
    odpowiedź -tylko ciekawe kiedy? :(.

    Pozdrawiam Wall.