  • 1. Data: 2002-10-21 14:55:23
    Temat: Nadużycia w transakcjach kartami płatniczymi
    Od: "overbear" <o...@p...gazeta.pl>

    Witam Serdecznie
    Poszukuje informacji na temat nadużyć w transakcjach kartami płatniczymi
    .Interesują mnie też sposoby ich wykrywania , i zastowania w tym celu Metod
    Odkrywania Wiedzy .

    Pozdrawiam Gorąco
    Jacek Pardyak

  • 2. Data: 2002-10-21 16:08:50
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "overbear"
    > Poszukuje informacji na temat nadużyć w transakcjach kartami płatniczymi
    > .Interesują mnie też sposoby ich wykrywania , i zastowania w tym celu
> [...]

    moze bedzie cos na http://cardcops.com/

    Ze 3 lata temu w ZBP byla prelekcja jednego goscia z USA - opowiadal jak
    dostali dostep do operacji karcianychroznych bankow (bez danych osobowych
    klientow) i jak tylko dowiedzieli sie o jakichs reklamacjach sugerujących
    skimming to badali czy karty sie gdzies w przeszlosci spotkaly w tym samym
    bankomacie i dniu. Po prelekcji sprawdzalem czy ich instytucja ma strone
    internetowa ale nie miala.
    Dzieki dokladnym danym i analizie znajdowali bankomaty, ktore mialy
    kiedys nakladki do skimmingu i ostrzec wlascicieli kart skopiowanych w takim
    bankomacie ale jeszcze nie użytych (lewych operacji na ich konto jeszcze nie
    wykonano). Banki sugerowały zamknięcie karty klientom.
    Zdarzylo im sie również odkryc bankomaty jeszcze gromadzące dane ze
    skimmingu
    Czy taka analiza danych podpada pod "odkrywanie wiedzy" ?? Szczerze mowiac
    jest to nowe pojęcie i dokładnej definicji nie znam
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-10-21 17:38:47
    Od: "overbear" <o...@p...gazeta.pl>

    Dziekuje bardzo za podpowiedz.
    Moja raczkujaca , jeszcze wiedza mowi, ze Metody Odkrywania Wiedzy
    wykorzystuja wybrane algorytmy uczenia sie do znalezienia regularnosci w
    zebranych danych , a nastepnie weryfikuja ich jakosc przy uzyciu narzedzi
    statystycznych. MOW pozwalaja na przyklad wykrywac naduzycia w wykorzystaniu
    kart platniczych .
    Ciekawe , czyz nie ?
    Pozdrawiam
    J Pardyak

  • 4. Data: 2002-10-21 17:40:55
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ap1dog$hgq$1@news.gazeta.pl, overbear wrote:
> [...]
    > wykorzystuja wybrane algorytmy uczenia sie do znalezienia
    > regularnosci w zebranych danych , a nastepnie weryfikuja ich jakosc

    Znaczy Data Mining?

  • 5. Data: 2002-10-21 17:56:26
    Od: "overbear" <o...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości