  • 1. Data: 2002-10-21 12:53:27
    Temat: co to sie dzieje wąski ???
    Od: m...@p...onet.pl

    Jestem pierwszy raz na tej grupie i na początek pozdrawiam.
    Więc tak: pomocy !!!
    żona się krzywo patrzy bo nie chcę wziąć kredytu na auto.
    byliśmy u znajomych w weekend, kolo kupił samochód. - kredyt na 3.5 % na 6 lat
    nowe auto. Liczyłem. Wysokość raty po 6 latach wszystko się zgadza. - gdzie
    jest więc zasadzka ??? a może kredyty na 3 % w taraz w Polsce to normalka.
    Wzął to w którymś z banków trzyliterowy skrót - nie przypomne sobie teraz (
    było za dużo wódeczki).
    Macie jakieś sugestie o co chodzi, to pomóżcie bo zawala się w takiej chwili
    mój cały "światopogląd".
    a i jeszcze jedno, tak w dwóch słowach:
    dlaczego kredyt w euro jest tańszy, a w frankach jeszcze tańszy (banki
    udzielają tych kredytów w Polsce czy kapitał jest zagraniczny) ???

    pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-21 14:59:01
    Temat: Re: co to sie dzieje wąski ???
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > żona się krzywo patrzy bo nie chcę wziąć kredytu na auto.

    Zmień żonę, albo daj jej po łbie, bo głupia
    Rozumiesz ją - weź kredyt. Razem będziecie za 6 lat się "cieszyć":-(

> [...]
    lat
    > nowe auto. Liczyłem. Wysokość raty po 6 latach wszystko się zgadza. -

    W tym, że albo wymagany jest duży udział własny, albo duża jest prowizja
    startowa, albo jest to system "argentyński".

    a może kredyty na 3 % w taraz w Polsce to normalka.

    A ile tego kredytu ? 100 tys zł? 10 tys zł 1 tys zł?

> [...]
    > dlaczego kredyt w euro jest tańszy, a w frankach jeszcze tańszy (banki
    > udzielają tych kredytów w Polsce czy kapitał jest zagraniczny) ???

    Bank aby udzielić kredytu pożycza od kogoś pieniądze, np. od ludności albo
    innego banku.
    Za lokatę w złotówkach płaci 5%, zatem dokładając marżę 10% sprzedaje np. po
    15%
    waluty obce przyjmuje na 1%, zatem pożycza np. po 11%.

    Organizacja charytatywna to to nie jest. Jeżeli oprocentowanie jest niskie
    to ktoś kogoś robi w konia. I basta

  • 3. Data: 2002-10-21 15:39:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Organizacja charytatywna to to nie jest. Jeżeli oprocentowanie jest niskie
    > to ktoś kogoś robi w konia. I basta

    zapomniales, ze moze to byc kredyt w walucie + jakies duuuze prowizje itp :)

  • 4. Data: 2002-10-21 15:39:52
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    napisał w wiadomości news:ap16t9$c3k$1@news.onet.pl...
    > zapomniales, ze moze to byc kredyt w walucie + jakies duuuze prowizje itp
    :)

    Nie zapomniałem. Pisałem o prowizjach. Ale autor wątku liczył i mu się wynik
    podobał.
    Jak skorzysta, to za 6 lat się nam znowu pochwali, jaki cudowny interes
    zrobił ?????

  • 5. Data: 2002-10-21 16:38:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    m...@p...onet.pl writes:

    > byliśmy u znajomych w weekend, kolo kupił samochód. - kredyt na 3.5 % na 6
    > lat
    > nowe auto. Liczyłem. Wysokość raty po 6 latach wszystko się zgadza.

    Bez "prowizji" albo "odsetek platnych z gory"?
    Teraz banki musza podawac rzeczywista stope procentowa, to wlasnie bylo
    3.5%?

    > dlaczego kredyt w euro jest tańszy, a w frankach jeszcze tańszy (banki
    > udzielają tych kredytów w Polsce czy kapitał jest zagraniczny) ???

    Bank ponosi mniejsze ryzyko kursowe.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2002-10-21 20:33:56
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >Bank ponosi mniejsze ryzyko kursowe.
    >--

    Witam.

    Oj, chyba kolega cos poplatal i to zdrowo :)))

    Banki polskie rozliczaja sie w zlotowkach, wiec na kredytach i lokatach nie
    ma ryzyka kursowego ( no bo jaki kurs PLN/PLN ) ??

    Kredyt jest tanszy, bo stopy procentowe w strefie euro i w szwajcarii sa
    nizsze. Wszystko.

    pzdr
    wkg

  • 7. Data: 2002-10-21 20:48:07
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > byliśmy u znajomych w weekend, kolo kupił samochód. - kredyt na 3.5 % na 6
    lat
    > nowe auto. Liczyłem. Wysokość raty po 6 latach wszystko się zgadza. -
    gdzie

    Ty chcesz na 6 lat kredyt ???
    Po co?
    Musisz ukryć nieopodatkowane dochody?

  • 8. Data: 2002-10-21 20:55:07
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Bez "prowizji" albo "odsetek platnych z gory"?
    > Teraz banki musza podawac rzeczywista stope procentowa, to wlasnie bylo
    > 3.5%?

    Zauwaz, ze kupil samochod - ale niekoniecznie jest mowa, ze juz wg. nowych
    zasad, ktore obowiazuje od niedawna w sumie.

    Jako, ze samochod chyba ma - to znaczy, ze jednak to nie byl system
    argentynski :)

  • 9. Data: 2002-10-21 21:34:51
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:ap1pe5.

    > Jako, ze samochod chyba ma - to znaczy, ze jednak to nie byl system
    > argentynski :)

    Sugerujesz, ze sytemy argentyńskie nie wywiązują się z umowy?

    Karol

  • 10. Data: 2002-10-21 21:44:56
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    spytaj się w banku jaka jest rzeczywista roczna stopa oprocentowania kredytu