  • 1. Data: 2005-05-08 21:24:14
    Temat: Multibank
    Od: lemurek <l...@U...pl>

    Czy ktos z grupowiczow ma konto firmowe w Multibanku, czy mozecie je
    polecic?
    dziekuje ze wszelkie odpowiedzi.
    pozdrawiam
    lemurek

  • 2. Data: 2005-05-09 08:39:08
    Temat: Re: Multibank
    Od: tabek <t...@g...pl>

    lemurek wrote:
    > Czy ktos z grupowiczow ma konto firmowe w Multibanku, czy mozecie je
    > polecic?
    > dziekuje ze wszelkie odpowiedzi.
    > pozdrawiam
    > lemurek

    Witam

    Założyłem konto w Multibanku przy okazji wzięcia komercyjnego kredyty
    studenckiego ponad rok temu. Zdecydowanie na plus fachowa i kompetentna
    obsługa. Opłata w moim przypadku wynosi 1zł za rachunek i 1zł za kartę.
    Następnie gdy zacząłem stałą pracę zaoferowano mi kartę kredytową.
    Jestem bardzo zadowolony z posiadania konta w owym banku i polecam go innym

    Pzdr.

  • 3. Data: 2005-05-09 08:41:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    tabek <t...@g...pl> wrote:
    > Jestem bardzo zadowolony z posiadania konta w owym banku i polecam go
    > innym

    Ale pytanie bylo o rachunek firmowy, a nie osobisty ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-05-09 12:10:52
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Ja mam i żona moja także. Ja mam względnie niedużo operacji i tylko od czasu
    do czasu solidniejsze obroty, więc niewiele mam do powiedzenia - ani mnie to
    konto ziębi, ani parzy. Jednak małżonka ma regularnie solidne obroty, wiele
    zleceń stałych i przelewów i z tego punktu widzenia muszę powiedzieć, że
    konto jest wygodne. Jako zalety wymieniłbym:
    - szybki i raczej bezawaryjny dostęp inetowy
    - raczej przejrzysty i dość funkcjonalny interface
    - natychmiastowe przelewy między własnym i kontami firmowymi i ror w multi
    - łączne koszty na akceptowalnym poziomie
    - sprawne realizowanie zleceń przez system, również przelewów do zus i us
    - wygodny, chociaż nie na 100%, system wyciągów i historii konta (dla mnie
    to ważne)

    Jako wady:
    - nie zawsze jednoznaczny opis operacji w trakcie wykonywania (to w PKO
    Inteligo jest lepsze - osobna kategoria "zasoby nierozliczone")
    - brak automatycznie wydawanej karty płatniczej do konta
    - nadmiernie skrupulatne procedury bezpieczeństwa podczas wymiany
    dokumentów - niech no się tylko komuś przywidzi, że na przesłanych papierach
    "chyba się coś z podpisem nie zgadza", cała kołomyja zaczyna się od
    początku, mimo, że inne, solidnie sprawdzone dane nie budzą wątpliwości.
    - zaporowe warunki udzielania kredytów, np. odnawialnego i wydawania kart
    (gdyby wszystkie banki tak ustalały zdolność kredytową, to mieszkałbym nadal
    w wynajętym mieszkaniu i jeździł rowerem, ale byłbym bogatszy o ładne parę
    tysięcy odsetek rocznie) - moim zdaniem klient, który ma od wielu miesięcy
    nie budzące wątpliwości obroty i operacje na koncie rzędu kilkunastu tysięcy
    miesięcznie powinien dostać kredyt odnawialny czy kartę kredytową nieco
    łatwiej niż ktoś z ulicy, kogo bank nie zna zupełnie. W związku z tym wolimy
    dać zarobić innemu bankowi, a nie są to wcale banalne kwoty jak na sektor
    drobnych przedsiębiorców. Moim zdaniem marketing (lub decydenci) tego banku
    spoczywa na laurach i szkodzi całej firmie, bo łatwo jest stracić dobrego
    klienta, który np. chciałby uruchomić trochę kapitału zewnętrznego dla
    poprawienia swojej płynności, a nie ma ochoty przechodzić urzędowej gehenny
    dla paru tysięcy złotych. Z tego co słyszę, w multi nawet nie warto o to
    pytać - a marketing tego banku nie robi nic, aby mnie wyprowadzić z błędu.
    Dlatego wolę raczej wziąć kredyt w citi, bo tam sprawdzili mnie raz i teraz
    to oni nie dają mi spokoju z kolejnymi ofertami, sami się pchają drzwiami i
    oknami. Dla niezainteresowanego to męczące, ale dla potrzebującego to
    wygodne.
    A powinno być w multi tak - "panie ładny, ma pan u nas średnio 10 tys.
    obrotów miesięcznie od dobrych dwóch lat, chcemy panu zaproponować linię
    kredytową np. do 20 tys. zł, jeśli tylko zechce nam pan przesłać ostatnie
    trzy pity-5 or something - wystarczy wypełnić wniosek na stronie, podpisać
    elektronicznie i resztę sami załatwimy". Albo - "jako stabilnemu klientowi
    możemy panu zaproponować KK z limitem 12000 i promocyjną zerową płatnością
    za pierwszy rok, czy możemy ją już panu wysłać". No i - dla klienta
    firmowego bank, oprócz różnych multiplanów i funduszy inwestycyjnych,
    powinien podłączyć złącze leasingowe - choćby i jako pośrednik. Na moim
    przykładzie - mam zamiar wyleasingować samochód albo jakieś urządzenie do
    firmy - to szukam po różnych EFL-ach i Raiffeisenach, tam udowadniam im kto
    ja jestem i jak prosperuję itd. A multi gucio z tego ma, poza złotówką co
    miesiąc za przelew. A gdyby mieli zakładkę "leasing" i sensowną, sprawnie
    realizowaną ofertę, to zarobiliby na mnie sporo, bo raz że znają moją
    sytuację, choćby i z historii konta i jednak zmniejszają sobie ryzyko, a
    dwa, że przy nieznacznej różnicy ofert konkurencji załatwiłbym sprawę z
    nimi, choćby z lenistwa. W końcu jeśli ktoś powiedział "a" i prowadzi
    rachunki firmowe, to niech powie "b" i zapewni źródło kapitału dla swoich
    klientów - w końcu po to, u licha, jest bank! A MSP zapewniają w naszym
    kraju 50% PKB, zaś wykorzystują może 15% kapitału kredytowego - przypomina
    się bajka o sprzedawcy butów i Murzynach w Afryce.

    To, że rozpisałem się o wadach, nie znaczy jednak, że uważam multi za zły
    bank, nie - po prostu jest to niezły koń roboczy do codziennej walki z
    przelewami. Ale kredytową śmietankę będzie spijać konkurencja :), a oni
    obsługując obroty rzędu nastu tysięcy zarobią miesięcznie naście złociszy -
    IMO gówniany interes, ale przecież to ich ból, nie nasz :)

    T.