  • 1. Data: 2002-11-12 14:53:43
    Temat: MoneyGram do Polski i 60 dni oczekiwania - !!!
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    hi

    otrzymalem ostatnio International Money Order z Travellers Express
    MoneyGram...
    poszedlem z tym do PEKAO SA - glowny oddzial i powiedzili mi ze zrealizuja
    to w przeciagu 8 tygodni !!!
    pobieraja za to oplate minimum 10 zl... a efekt moze byc niepewny...

    z tym miedzynarodowym przekazem pienieznym (a nie jest to CHYBA nic innego
    jak czek) otrzymalem informacje: ze nie ma kompletnie zadnych kosztow dla
    mnie jako odbiorcy czeku, bo juz nadawca zaplacil $4.

    co jest grane ?
    - jaki to "express" skoro mam czekac na pieniadze dwa miechy ?
    - dlaczego kurde my jestesmy "sto lat za murzynami" bez obrazy ?
    - dlaczego mam jeszcze tyle za to zaplacic ?

    Monfeo

  • 2. Data: 2002-11-12 19:48:23
    Temat: Re: MoneyGram do Polski i 60 dni oczekiwania - !!!
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

  • 3. Data: 2002-11-12 19:56:08
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    Musisz sie z tym pogodzic. Twoj czek najprawdopodobniej mial zostac przyjety
    do inkasa i dlatego tak dlugie oczekiwanie.
    I jezeli moge cos dodac od siebie to jest to standardowe postepowanie banku
    i tak postapilby kazdy bank rowniez na zachodzie dlatego te "sto lat za
    murzynami" tu nie pasuje, nikt nie wezmie odpowiedzialnosci za kawalek
    papierka, ktory moze zostac podrobiony.
    Mamy ere expresowych przekazow, swiftow, itp. Ale za to musisz zaplacic
    (przyjanjmniej 15 dolcow). Wtedy dostaniesz kase w ciagu kilku minut.

    kleo

  • 4. Data: 2002-11-12 20:24:47
    Od: Dawid Świtała <c...@o...pl>

    > hi

    Był gnój w BGŻ na duże pieniądze i inkaso obecnie jest bardzo wnikliwie
    sprawdzane ..

  • 5. Data: 2002-11-15 09:02:29
    Od: "Redaktor" <r...@g...pl>

    normalna procedura, muszą sprawdzić czy nie jest podrobiony itd.
    ale za to czek jest (chyba) gratis - czeka się 3 tygodnie
    w PKO BP nieco więcej, (ok. 6) plus do tego zastaw za czek

  • 6. Data: 2002-11-15 18:13:57
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

    przecież MoneyGram jest przekazem a nie czekiem O CO TU CHODZI?
    jest on /teoretycznie/ wypłacany w ciągu 15 minut przez PeKaO SA.

  • 7. Data: 2002-11-15 20:12:47
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    Moneygram jest firmą ktora przesyla pieniadze w rozny sposob. Jedna z nich
    sa expresy moneygram (te z Pekao) o inne to te w formie czekow o ktorych
    pisze Monfeo.

  • 8. Data: 2002-11-22 11:42:06
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    na tym czeku jest napisane doslownie "international money order" - wiec jest
    to przekaz
    dokladnie z TravellersExpress MoneyGram ...
    ale w banku powiedzieli ze to jest czek - wiec ja nic juz z tego nie
    rozumiem, na realizacje tego mam czekac 8 tygodni - podziekowalem tak dlugo
    czekac nie bede i czek jest do kasacji...

    co maja mi przyslac ze Stanow bym poszedl z tym do banku i od reki dostal
    pieniadze ? (nie mam rachunku w Pekao SA)

    Monfeo

  • 9. Data: 2002-11-22 18:58:42
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    > co maja mi przyslac ze Stanow bym poszedl z tym do banku i od reki dostal
    > pieniadze ? (nie mam rachunku w Pekao SA)

    Western union money transfer - do odebrania w WBK, PBK SA
    moneygram - do odebrania Pekao

    Szybko w ciągu kilku minut, ale drogo. Przesyłają kasę a ty ją masz po kilku
    minutach. Operacja jest jednak droższa od zwykłego przekazu, o którym
    piszesz