  • 11. Data: 2015-09-28 01:38:39
    Temat: Re: Mille nie jest gorszy od Citiego -- do 7 stówek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MichalL" 560860dd$0$563$6...@n...neostrada.pl

    > Nie zrozumiałeś.

    > Jeżeli umawiam się z Tobą, że ci załatwię transport za zwrot kosztów, to znaczy że
    policzę sobie za paliwo, ewentualnie zużycie
    > samochodu i ewentualnie koszt kierowcy.

    Nie umówię się tak. Zapytam, ile to będzie kosztowało w plnach.
    Mille z Tobą zawarł umowę tego typu? Mnie próbowano sprzedać
    tak nowy samochód -- cena miała być wpisana przy odbiorze. :)
    Oczywiście nie zawarłem tej umowy.

    > Ale to nie oznacza, że mogę zażądać za transport dowolna kwotę.

    Pytam raz jeszcze: Mille tak z Tobą umówił się?

    > W szczególności nie doliczam w takiej sytuacji zysku.

    > Chyba, że się umówiliśmy że transport będzie kosztował 100 PLN i ty się na to
    zgodzisz. Mnie to może kosztować złotówkę.
    > Ale wtedy w umowie nie będę nic mówił o zwrocie kosztów.

    Trudno mi uwierzyć w to, że Mille umówił się tak niekonkretnie,
    dlatego proszę o potwierdzenie. (bądź zaprzeczenie)

    > Sądy są takie jacy są obywatele.

    Nie w Polsce. Tutaj sądy są zdominowane przez bolszewickie dzieci.
    (dzieci, wnuki itd.) Kolejny sędzia, będąc kandydatem na sędziego,
    musi być zaakceptowany przez sędziowskie środowisko -- bez tego
    raczej ;) aplikacji sędziowskiej nie rozpocznie.

    Ponoć podobnie jest w świecie mediów. (chodzi mi o establishment:
    Dominikę głupią jak kamień, Kraśkę -- es/u/beckiego wnuka, Kubę, Lisa...)

    > Jeżeli Twój jest bolszewicki, to znaczy że wyrósł w bolszewickim otoczeniu.
    Współczuję otoczenia.

    IMO cała Polska była zbolszewizowana. Dziesiątki lat trwała bolszewizacja,
    a poprzedziła ją eksterminacja żydów i inteligencji pozostałej po latach
    rozbiorów...

    > Sądy w demokracjach są niezawisłe.

    Ale to nie znaczy, że mogą bredzić. :) (a białostockie sądy bredzą)

    > W demokracji zmiana partii rządzącej nie wpływa na wyroki sądów.

    ROTFL!!! Albo inaczej -- masz rację!!! ;) Nie sama zmiana władzy
    wpłynęła na brak TK dla ZZiobry, lecz zagrożenie w postaci
    zmiany władzy. ;)

    > Chyba, że nowi rządzący nie są demokratyczni i poukładają wszystko po swojemu.

    Toż ,,układanie po swojemu'' to główny punkt programu Kaczyńskiego.
    Stale i stale to przypomina!!! Nawet teraz, niedawno o tym mówił!!!
    Twoim zdaniem on wygrywa niedemokratycznie?

    > Przerabialiśmy ten model do 1989. Nie działa.

    Jaki model i co nie działa?
    Do 1989 roku mieliśmy PRLę -- satelicką ojczyznę, niemal republikę ZSRR.
    Po 1989 roku sądy polskie nie zostały zdekomunizowane. W ZSRR była
    oficjalna pierestrojka, a w Polsce -- była gruba kreska.

    Być może sądy Kaczyńskiego nie wywloką prochów Jaruzelskiego
    z Powązek, ale choć uznają tego generała za mordercę/zbrodniarza.

    -=-

    O tym, że Polska nie jest państwem sprawiedliwym, mówią i zwykli
    ludzie w TV, i zwykli ludzie ,,na ulicy'', i wielcy w TV, i ci
    sami wielcy podczas formalnych rozmów międzynarodowych... (ADuda
    chociażby)

    Ale może masz rację z tą niedemokratycznością? -- toż trudno uwierzyć
    w uczciwość ostatnich wyborów samorządowych. Jednak na DTuska przed
    10 laty naprawdę głosowano masowo w RP...

    -=-

    IMO polskim obywatelom nadal nic do polskich sądów bazujących wciąż
    na ustroju bolszewickim, panującym w radzieckiej Rosji i następnie
    (po rozbiorze Białorusi i Ukrainy) w ZSRR... Obecny parlament polski
    kalkuje prawa Zachodu, ale sądy są w Polsce nadal bolszewickie.

    Wiele lat korzystałem w białostockich sądach z uprzywilejowanej pozycji
    społecznej za sprawą swej wyjątkowej pozycji na białostockiej uczelni,
    co tępiło moją uwagę. Teraz, gdy w tych sądach staję niemal jako zwykły
    Polak, widzę polskie sądy inaczej, niż widziałem 20 lat temu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-10-02 01:32:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MichalL" 560860dd$0$563$6...@n...neostrada.pl

    > Sądy w demokracjach są niezawisłe. W demokracji zmiana partii rządzącej nie wpływa
    na wyroki sądów. Chyba, że nowi rządzący nie są
    > demokratyczni i poukładają wszystko po swojemu. Przerabialiśmy ten model do 1989.
    Nie działa.

    http://www.wprost.pl/ar/500639/Oswiadczenie-Kaminski
    ego-Wyrok-godzi-w-elementarne-poczucie-sprawiedliwos
    ci/

    Oświadczenie Kamińskiego: Wyrok godzi w elementarne poczucie sprawiedliwości

    2015-03-30 17:24

    ,,Dzisiejszy wyrok godzi w elementarne poczucie sprawiedliwości, jest kuriozalny,
    rażąco niesprawiedliwy i niezrozumiały'' -- napisał w oświadczeniu do dzisiejszego
    wyroku Sądu Rejonowego Mariusz Kamiński, były szef CBA. ,,Inny skład tego samego
    Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w 2012 roku umorzył to postępowanie
    z powodu braku cech przestępstwa'' - dodał.

    I co Ty na to?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-10-03 22:13:03
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    W skrócie:

    1. Hitler (miliony trupów) i Putin (trochę mniej, ale jednak) wygrali
    demokratycznie, a potem przejęli całość władzy dla siebie. Demokracja daje
    wolność wyboru, ale nie gwarantuje przyzwoitości rządzących. Jeżeli ktoś nie
    potrafi iść na kompromis i potrzebuje 100% władzy dla realizacji swoich
    (prywatnych, zwanych narodowymi) celów, to jest to niebezpieczne dla życia i
    majątku innych.

    2. o tym co robi Millennium czytaj tu: http://millennium.arkis.pl/

    MichalL

  • 14. Data: 2015-10-04 01:23:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MichalL" 561036d4$0$590$6...@n...neostrada.pl

    > 2. o tym co robi Millennium czytaj tu: http://millennium.arkis.pl/

    Pobieżne czytanie sprowadza się do stwierdzenia -- problemem jest kurs franka.
    Mam swoje zdanie na ten temat (nawet je zamieściłem na tej grupie przy okazji
    poprzedniego skoku kursu franka) ale w jakim celu mam drażnić ludzi? Może
    jedynie dodam wypowiedzi bankowców:

    -- ja płacę teraz ratę o 120 złotych wyższą niż przed 15 stycznia,
    ale nadal ten kredyt jest dla mnie opłacalny

    -- dopiero wówczas można by mówić o nieopłacalności, gdyby frank
    kosztował 6 złotych; pomijam problemy ludzi rozwodzących się,
    którzy muszą natychmiast spłacić kredyt

    Sam nie mam takiego kredytu i nie zaciągnąłbym takiego -- z uwagi na
    wysokie ryzyko kursowania franka. Jednak znam masę ludzi zarabiających
    wg scenariusza:

    -- pożycz mi; albo zarobię, albo stracimy razem...

    Problem jest znacznie poważniejszy, niż można przypuszczać w pierwszej chwili.
    Przez dziesięciolecia Polacy marzyli o wyrwaniu się spod panowania sowieckiego,
    co następowało etapami. Po wejściu RP do UE, kurs franka stale spadał a ceny
    mieszkań rosły od ,,dawna'', co dawało możliwość łatwego zarabiania. Skoki
    kursu franka załamały dobry humor frankowiczom -- jasne stało się, że trzeba
    szukać nowych metod zarabiania pieniędzy...

    Znam dwie osoby żyjące z ,,jasnowidzenia'' -- obie twierdzą (twierdziły,
    gdy rozmawiałem z nimi) że kursowanie walut czy papierów wartościowych
    jest przewidywalne. Te osoby zyskują (bądź kiedyś zyskiwały) na takich
    operacjach finansowych. ZTCW -- żadna z tych osób nie zaciągnęła kredytu
    we frankach, ale nie to jest tutaj dla mnie istotne.

    Istotne jest, że te dwie osoby zarabiały, bo rozumiały mechanizmy, które
    wykorzystywały. Czy ktokolwiek (lekarz, architekt, naukowiec) zyska na
    tym, czego nie pozna dostatecznie dobrze? IMO -- nie.

    Obecni frankowicze przypominają ludzi bawiących się czymś, czego nie
    rozumieją. (i czego zrozumieć -- nie chcą)

    Problemem (tym znacznie poważniejszym) jest *konieczność znalezienia
    lepszych metod bogacenia się*, jako że:

    () kredyty frankowe stają się niebezpieczne
    () mieszkania nie będą drożały, gdyż:
    - wszystko tanieje
    - brak przyrostu naturalnego
    - świat pędzi do przodu a ,,wnuki'' nie chcą żyć tak, jak dziadkowie

    Nowe mieszkania są lepsze pod wieloma względami od starych. I gorsze zarazem?
    Boom mieszkaniowy sprawił, że kupowano wszystko, przez co traciła jakość, ale
    teraz, gdy emocje opadają, nowe mieszkania muszą być konkurencyjne względem
    starych pod wieloma względami...

    Jeszcze raz -- tym problemem jest koniec ,,ery'' bardzo łatwego/prymitywnego
    zarabiania wg schematu:

    -- naciągnę bank na kredyt
    -- kupię mieszkanie
    -- wynajmę
    -- ratę spłacę wynajmem
    -- za jakiś czas sprzedam mieszkanie bardzo drogo

    Tak mogą zarabiać masy, ale tylko iluzorycznie, i tylko przy sporym przyroście
    naturalnym. Iluzje muszą pryskać; przyrost zanikał na domiar złego...

    Problem wykracza poza wartość franka wyrażona złotówkami czy liborem...

    -=-

    BTW -- dlaczego na franka są chętni? Bo jest niski libor. Co wówczas, gdy
    libor skoczy w górę? Prawdopodobnie kurs franka spadnie. Jednak nadal
    pozostanie problem:

    -- tak prymitywny mechanizm nie może dać zysku wszystkim ludziom.

    Co może dać? Produkcja, handel, rolnictwo, usługi...
    Czy handel nieruchomościami nie da zysku?...
    Może dać, ale|:

    () tylko pokornym, którzy zrozumieją to, czym chcą zająć się
    () da (mniej więcej) tym mniejszy, im więcej ludzi tym zajmie się.

    Trzeba szukać nowych źródeł zarabiania -- to jest ten **poważny problem**.
    Wysoki kurs franka to pikuś... Nie ceny franka obawiają się frankowicze.

    -=-

    Ciebie poprosiłem o odpowiedź -- której nie udzieliłeś.

  • 15. Data: 2015-10-04 13:18:23
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Przeczytaj dokładnie, ze zrozumieniem, a nie pobieżnie. Znajdziesz tam wiele
    przykładów na działania banku Millennium niezgodne z umową, prawem,
    zaleceniami KNF, UOKiK oraz dobrymi obyczajami.
    Poczytaj przynajmniej to:
    http://millennium.arkis.pl/2015/09/25/pozew-grupowy-
    dot-unww-zlozony-w-sadzie/

    Problemem nie jest kurs franka. Kurs franka tylko zwielokrotnił problem.
    Problemem jest fakt złego przygotowania umów przez bank millennium a potem
    ich niedotrzymywania.
    Bankom wygodnie jest zrzucać wszystko na kurs franka. Ale to tylko bardzo
    słaba linia obrony. Podejście Millennium jest następujące :"umowa umową, ale
    my i tak musimy wyjść na swoje". Żenada.

    MichalL

  • 16. Data: 2015-10-05 00:22:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MichalL" 56110b05$0$8371$6...@n...neostrada.pl

    > Przeczytaj dokładnie, ze zrozumieniem, a nie pobieżnie.

    Nie widzę odpowiedzi na zadane pytanie. Oglądałem (chyba wczoraj)
    program (niemal z konieczności) o ostatnim (; krzyku Kościoła. ;)
    Padło w programie pytanie, ale zabrakło odpowiedzi. Pomyślałem,
    że nie warto rozmawiać z kimś, kto uchyla się od odpowiadania.

    Jeśli mam być konsekwentny -- muszę podobnie potraktować Ciebie.
    Interlokutor nie odpowiedział na pytanie mniej więcej takie:

    -- obrzydliwe, że ksiądz tak czyni, czy obrzydliwe jest to, co ten ksiądz czyni?

    Chodziło o to, czy równie obrzydliwe jest ,,całowanie się''
    dwóch zwykłych (niesakralnych, niekonsekrowanych) pedałów.

    IMO wiadomy ksiądz to podpucha Kościoła -- brzydzicie się pedała-księdza,
    lecz na głowie stajecie, aby wprowadzić w życie ustawę pozwalającą pedałom
    adoptowanie dzieci. Franciszek znany jest z takich ekscesów, więc być może
    i tym razem tak właśnie postąpił.

    BTW -- drogo Polacy płacą za ,,pomoc'' Zachodu:

    () drogi zbudowane wg widzimisie Zachodu
    () pedały i lesbijki na świeczniku
    () obcy Syryjczycy zamiast polskich żydów (zatrutych przez
    Gitlerowców i wygonionych przez Wiesława) i polskich Kazachów...

    Ale i drogo Anglię kosztują Polacy -- pragnący ,,prawnie'' obalić rządy,
    które karmią Polaków.

    Póki nie dasz odpowiedzi -- nie będę z Tobą rozmawiał.
    Nie pytam Cię o coś, co jest nieważne w tej rozmowie.
    Bez tej odpowiedzi nie ma możliwości rozmawiania.

> [...]

    jest fakt złego przygotowania umów przez bank
    > millennium a potem ich niedotrzymywania.

    Nie będę czytał, póki nie uzyskam odpowiedzi na postawione pytanie.

    > Bankom wygodnie jest zrzucać wszystko na kurs franka. Ale to tylko bardzo słaba
    linia obrony. Podejście Millennium jest
    > następujące :"umowa umową, ale my i tak musimy wyjść na swoje". Żenada.

    [fakt -- żenada!!! na swoje? a gdzie zysk, z którego opłacą mnie?!]

    No, być może... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'