  • 1. Data: 2015-09-17 18:53:10
    Temat: CHF cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ETS klientow nie poprze
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rzecznik-generalny-E
    TS-Kredyty-walutowe-to-nie-instrument-finansowy-7278
    526.html

    Ustawa sie rozmyje
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rzadowa-pozyczka-zam
    iast-pomocy-dla-frankowcow-3409299.html

    frankowicze wracaja do sadu
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zwyciestwo-frankowco
    w-z-Getin-Banku-pozew-wraca-do-sadu-7278115.html

    Czyli jak na razie - z duzej chmury maly deszcz.

    J.

  • 2. Data: 2015-09-18 13:32:13
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

> [...]
    w-z-Getin-Banku-pozew-wraca-do-sadu-7278115.html
    > Czyli jak na razie - z duzej chmury maly deszcz.

    Żeby frankowicze jeszcze się nie przejechali.

    Mogą sobie taki pasztet ukręcić, że wywalczą przed sądem, trybunałem,
    czy innym organem, że kredyty frankowe nieważne, więc przymusowo
    przewalutowanie na zł. W międzyczasie kurs wróci na "normalny" poziom, a
    frankowicze będą już złotówkowiczami i będą płacili złotowe - czytaj
    wyższe - raty :-) No i oczywiście będą musieli jeszcze wyrównać za
    niskie raty płacone od otrzymania pieniędzy do przewalutowania...

  • 3. Data: 2015-09-18 14:10:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-18 o 13:32, Poldek pisze:
> [...]
    > wyższe - raty :-) No i oczywiście będą musieli jeszcze wyrównać za
    > niskie raty płacone od otrzymania pieniędzy do przewalutowania...

    A może być jeszcze inaczej

    "Umowy kredytowe denominowane we frankach zostały zawarte w ramach
    prowadzenia działalności gospodarczej przez banki, a roszczenia związane
    z prowadzaniem działalności przedawniają się z upływem trzech lat.
    Jeżeli niezawisłe sądy potwierdzą, że umowy kredytów denominowanych we
    franku są nieważne od początku, oznacza to, że roszczenia banków o zwrot
    udostępnionych kwot kredytu zgodnie z art. 118 Kodeksu Cywilnego już
    dawno się przedawniły, tj. z upływem trzech lat od terminu wymagalności
    liczonym od dnia udostępnienia kredytu lub jego transzy."

    http://www.kancelaria.lex.pl/czytaj/-/artykul/banki-
    powinny-podziekowac-za-przewalutowanie-wedlug-propoz
    ycji-sejmu-i-brac-co-poslowie-daja-bo-niezawisle-sad
    y-moga-nie-byc-takie-hojne

    Może lepiej dla banków żeby jakaś sankcjonująca ustawa jednak przeszła :-)

  • 4. Data: 2015-09-18 14:12:18

    "Jednakże stosowanie takiej konstrukcji nie oznacza, że klient otrzymał
    kredyt w CHF, lecz swoistego rodzaju spekulacyjny instrument finansowy
    oparty jedynie o konstrukcję umowy kredytu, a to jest już sprzeczne z
    celem umowy kredytu."