  • 31. Data: 2019-10-19 19:22:13
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1ho7s9px14vq6$....@4...net

    > Ma duzy % kredytow walutowych.
    > I mimo ze automatu nie ma, to zagrozenie wisi.

    Ponoć Mille niedawno (po ogłoszeniu wyroku TSUEnami)
    wydał oświadczenie, z którego wynika, że nie ma dużo
    (bo już sporo przewalutował) i nie jest zagrożony.

    Pamiętam 20%, ale nie wiem, co to 20%.
    [nie jestem mocny w rachunkach]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2019-10-19 19:27:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5daa0d72$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > Powtarzasz się i mataczysz. Masz w tym jakiś cel?

    IMO powtarza się (bo nie przyjmujesz do wiadomości)
    lecz nie mataczy. Chyba nie myślisz, że ten wyrok
    TSUE z automatu zmieni wszystkie (czy wszystkie
    z jakiejś) grupy umowy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 33. Data: 2019-10-20 17:01:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 19:22:13 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 1ho7s9px14vq6$....@4...net
    >
    > Ponoć Mille niedawno (po ogłoszeniu wyroku TSUEnami)
    > wydał oświadczenie, z którego wynika, że nie ma dużo
    > (bo już sporo przewalutował) i nie jest zagrożony.

    Przewalutowal? Ciekawe ... na jakich warunkach ?

    Ale ja wlasnie czytam, ze ma sporo, ale twierdzi, ze wyrok ich nie
    dotyczy.

    J.

  • 34. Data: 2019-10-20 20:43:19
    Od: z <...@...pl>

    Ty to chyba wątpisz w organy praworządności europejskiej ;-)

    Po co się wyrywałeś. Trzeba było na TSUE poczekać.

    Czasami w tym bagnie i jaka perła się objawi.
    Ale to trwaaaaaaa.... A to nie są tanie rzeczy ;-)

    Ostatnio planują ;-) uszczelniać VAT, walczyć z optymalizacją podatkową
    przedłużać żywotność urządzeń i ujednolicać płace minimalne

    Normalnie jacyś oszołomi zaczęli tam lobbować ;-)

  • 35. Data: 2019-10-20 20:49:27
    Od: z <...@...pl>

    Wziąłeś kredyt na ,,dorobek życia'' i nie wiesz, jaki...

    Na dorobek życia biorą debile a od spraw papierkowych mam ludzi. ;-)
    W umowie mam franki ale w kontekście wykładni TSUE to niewiele zmienia.
    Może tylko termin zapukania do mnie ładnego pana z banku ;-)

    Bo wiesz. Nie każdy jest takim geniuszem jak Ty. Ty się znasz na
    wszystkim a jak czegoś nie wiesz to przydeptujesz to masą niepotrzebnego
    BLOGA.
    Ktoś niedługo napisze pracę magisterką na temat: "Leszek przeciwieństwo
    czy dopełnienie Animki" ;-)

  • 36. Data: 2019-10-20 20:52:05
    Od: z <...@...pl>

    > ZTCW banki od dawna wiele uczyniły w tej
    > sprawie -- trochę z obowiązku, trochę z rozsądku...

    Co uczyniły? Przecież do tej pory szły w zaparte. Teraz czują że dalej
    się nie da. A wyrok Tsue jest tylko dopełnieniem zmieniającego się w
    ostatnich miesiącach orzecznictwa w polskich sądach.
    Wiadomo nie masz kredytu to sprawy znasz pobieżnie ;-)

    Upossss. Ale mu pojechałem po ambicji ;-)

  • 37. Data: 2019-10-20 20:58:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-18 o 21:41, J.F. pisze:
    > Tak, ale:
    > -kredyt musi byc indeksowany, bo jak zaczniesz wykreslac z
    > denominowanego, to kwota kredytu w walucie zostanie,

    Wyrok Tsue trzeba czytać całościowo. Z poziomu klienta nie ma różnicy.
    Dostał w złotówkach.
    Gdyby wyrok dotyczył denominowanych wyrok byłby identyczny.
    Naruszone zostały interesy konsumenta przez mocniejszą stronę umowy
    która zagwarantowała sobie brak ryzyka.
    A wiedziała że RYZYKO JEST. ;-)

    To kwestia zasad na jakich UE jest zbudowana. Nie można gwałcić i
    zbezczeszczać... jak się weszło do tego grona to trzeba trzymać poziom
    demokracji i poszanowania mniejszości i tych słabszych.

    NO NIE MOŻNA! ;-)

    Ale można się podjarać takim bełkotem NIE? To musi być uzależniające.
    Dlatego te brukselskie stołki tak oblegane.

  • 38. Data: 2019-10-20 21:04:28
    Od: z <...@...pl>

    Może kiedyś jak znajdę chwilkę. ;-)

    Teraz opieram się na autorytetach z tych samych publikatorów co
    interpretowały inne wyroki TSUE. i je pochwalały.

    oczywiście zapoznałem się też z opiniami banksterki.

    Generalnie wszyscy twierdzą że banki sobie nagrabiły i poniosą
    konsekwencje. Pytanie tylko czy małe czy duże.

    Twoje ściemnianie i próby zagmatwania tematu są dziś tylko śmieszne.

    A jeszcze kilka lat temu twardziele z za okienka wyrażali dumne
    politowanie na oszołomskie utyskiwania.

    Pacz pan co to się na tym świecie porobiło ;-)

  • 39. Data: 2019-10-20 21:06:45
    Od: z <...@...pl>

    > Chyba nie myślisz, że ten wyrok
    > TSUE z automatu zmieni wszystkie (czy wszystkie
    > z jakiejś) grupy umowy...

    Wprost nie. Ale czyżbyście nie poznali MOCY TSUE? ;-)

  • 40. Data: 2019-10-20 21:14:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Naruszone zostały interesy konsumenta przez mocniejszą stronę umowy
    > która zagwarantowała sobie brak ryzyka.
    > A wiedziała że RYZYKO JEST. ;-)

    Z takim rozumowaniem jest pewien drobny problem. Widoczny w byłym ZSRR,
    aczkolwiek tam ryzyko jest nieco inne. Mianowicie, bardzo trudno znaleźć
    kogoś, kto chce w takich warunkach robić interesy.
    --
    Krzysztof Hałasa