  • 1. Data: 2004-02-26 11:30:25
    Temat: Luki w mBanku
    Od: "Redtown" <R...@k...pl>

    Luki w mBanku by jerry
    2004-02-26 11:58:12 :: Bugs - 154 czytania
    Na początku były próby przechwycenia haseł dostępu do kont bankowych
    oraz numerów kart płatniczych klientów polskiej filii Citibanku. Następnie
    doszło do próby wyłudzenia pieniędzy z internetowych kont bankowych banku
    Inteligo. Tym razem mamy poważne luki w mBanku.

    Osoby posiadające konto w mBanku mogą bez problemu poprzez odpowiednią
    manipulację zmiennych poszerzyć swoje prawa użytkownika, co daje dostęp do
    niedostępnych z założenia sekcji panelu, takich jak zmiana limitów dla kart
    kredytowych, transakcji bezgotówkowych itp.

    Problem polega w głównej mierze w samej metodzie przesyłania
    informacji poprzez formularze gdzie wysyłana jest duża ilość informacji
    m.in.: każdorazowo imię, nazwisko, numer karty.

    Kolejny problem dotyczy błędu SQL injection, który występuje na forum
    mBanku. Zmienne (np. w "Szukaj") przekazywane były bezpośrednio do zapytań
    bez dodania "slashy".

    Co ciekawsze, odkrywca błędu którym jest Michał Słowik przekazał te
    informacje do mBanku - omówił istotę błędu oraz metody jakimi można usterkę
    wyeliminować. Niestety informatyk mBanku po wysłuchaniu stwierdził, że
    informacje, jakie zostały przekazane nie są dziurą a niedociągnięciem.
    Przyznał racje, że przykładowy panel zmiany limitów nie powinien być
    dostępny dla użytkowników (zresztą jest nie ukończony) ale nie można dzięki
    niemu nic wykraść więc nie jest to dziurą.

    W momencie opisania artykułu, błąd SQL Injection na stronach mBanku
    został poprawiony niestety problem, jaki istnieje w panelu nadal jest
    aktywny.

    Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie Michała Słowika
    (autora odkrycia błędu). http://www.codehack.pl/mbank.html

    za www.hacking.pl

  • 2. Data: 2004-02-26 12:44:57
    Temat: Re: Luki w mBanku
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 26 Feb 2004 12:30:25 +0100, w <c1klo4$mpd$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Redtown" <R...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > informacji poprzez formularze gdzie wysyłana jest duża ilość informacji
    > m.in.: każdorazowo imię, nazwisko, numer karty.

    Od kiedy zainstalowałem Operę i widzę co znajduje się w każdym URL-u strony,
    zauważyłem, że fajnie można sobie "spersonalizować" mbank :)).

    Coś tak czułem, że z tego coś wyniknie, bo trudno przy tak zaprojektowanym
    systemie utrzymać bezpieczeństwo na rozsądnym poziomie :] Wszystko powinno być
    robione w sesjach, a przekazywanie zmiennych za pomocą URL to raczej nadaje się
    do amatorskich zastosowań...

  • 3. Data: 2004-02-26 12:46:19
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Redtown" <R...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > doszło do próby wyłudzenia pieniędzy z internetowych kont bankowych banku
    > Inteligo. Tym razem mamy poważne luki w mBanku.

    Co to znaczy "strona mBanku"? Chodzi o forum czy o strony transakcyjne?

    KK

  • 4. Data: 2004-02-26 12:57:20
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    KK wrote:
    [...]
    > Co to znaczy "strona mBanku"? Chodzi o forum czy o strony transakcyjne?

    Strony transakcyjne. Tyle, ze ja nie bardzo wierzę człowiekowi który na
    własnej stronie nie potrafi odpowiednio kodowania ustawić.

    KJ

    --
    KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu
    (J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 5. Data: 2004-02-26 13:39:08
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Radosław Popławski dnia 2004-02-26 13:44 napisał(a) co następuje:

    > Od kiedy zainstalowałem Operę i widzę co znajduje się w każdym URL-u strony,
    > zauważyłem, że fajnie można sobie "spersonalizować" mbank :)).

    Rzeczywiście :) Teraz to zauważyłem...

    Ciekawe, czy tak "spersonalizowany" przelew można "wypluć" z mBanku? Bo
    na ekranie wygląda tak, że można nadać przelew _od_ MYSZKI MIKI ;-)

    Jeśli ktoś jest chętny do testów, to niech przyśle mi na priva numer
    konta w mBanku - poślę grosik, zobaczymy jakie będą dane w przelewie
    przychodzącym :)

    Marek

  • 6. Data: 2004-02-26 13:50:32
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał w
    wiadomości news:c1kt1v$ps9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś jest chętny do testów, to niech przyśle mi na priva numer
    > konta w mBanku - poślę grosik, zobaczymy jakie będą dane w przelewie

    Wyslij sam do siebie z eKonta na eMax, albo odwotnie.
    Nie stracisz grosika:)

    Pozdrawiam

    Marcin

    lu78 (at) go2 (dot) pl

  • 7. Data: 2004-02-26 13:54:38
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Marek Madej dnia 2004-02-26 14:39 napisał(a) co następuje:

    > Ciekawe, czy tak "spersonalizowany" przelew można "wypluć" z mBanku? Bo
    > na ekranie wygląda tak, że można nadać przelew _od_ MYSZKI MIKI ;-)

    Niestety (?), nie można ;-)

    Marek

  • 8. Data: 2004-02-26 14:05:03
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    >       Luki w mBanku by jerry

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=122
    351&t=122351

    Jacek

  • 9. Data: 2004-02-26 14:11:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > Jeśli ktoś jest chętny do testów, to niech przyśle mi na priva numer
    > konta w mBanku - poślę grosik, zobaczymy jakie będą dane w przelewie

    Chyba to jednak nie działa. Rzeczywiście w danych pojawia sie np. MYSZKA
    MIKI ale jak przelałem grosza znajomej to ona w szczegółach ma moje dane, a
    nie disney'owskiej postaci :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 10. Data: 2004-02-26 14:13:36
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Kamil Jońca napisał:

    > Strony transakcyjne. Tyle, ze ja nie bardzo wierzę człowiekowi który na
    > własnej stronie nie potrafi odpowiednio kodowania ustawić.

    ?? - Ma przecież iso-8859-2... Ach, faktycznie, w tagach trochę

    Pzdr
    PWZ