  • 41. Data: 2013-06-02 22:27:54
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.06.2013 21:43, zgred pisze:

    > Z resztą - państwo polskie nie istnieje. Istnieje polska autonomia w UE.

    Krycha! To ty? ;->

  • 42. Data: 2013-06-02 22:29:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.06.2013 22:01, zgred pisze:

    > Najrozsądniejszą inwestycją jest kupno kałacha, wiadra naboi, skrzynki
    > granatów... Wtedy ktoś będzie się z Tobą liczył.

    Tia, to od razu kup sobie parę czołgów i brygadę wsparcia...

    Teabaggers... nie tylko w USA ;->

  • 43. Data: 2013-06-02 22:31:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Owszem, ale nie da ich na lokatę. W praktyce za coś zapłaci, co będzie
    > znajdować się na koncie jakiegoś innego przedsiębiorcy, zazwyczaj
    > nieoprocentowanym, ten z kolei zapłaci... itd.

    "W praktyce" to osadu na ROR nie można wykorzystywać w całości do kredytów.
    I nie, nie wystarczy zostawić sobie "3.5%" na depozycie w NBP.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2013-06-02 22:32:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-02, zgred <z...@e...com> wrote:

    [...]

    > Pieprzysz. Pani Gienia nie wpłaca na lokatę, tylko na zerooprocentowany
    > ROR, w dodatku firmowy, którego prowadzenie i czynności kosztują. Pani
    > Gienia rozlicza się z właścicielem hurtowni, kierowcą, właścicielem
    > lokalu, swoją sprzątaczką - ze wszystkimi bezgotówkowo, z których 4/5
    > też płaci za prowadzenie firmowego RORu, a pieniądze oglądają tylko
    > wtedy, jak dają na tacę.

    To jest bardzo prosta wizja świata. Finansowanie kredytów hipotecznych
    pieniędzmi z ROR? No proszę Cię.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2013-06-02 23:13:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 02 Jun 2013 22:01:14 +0200, zgred <z...@e...com> wrote:

    >A myślisz, że jak trzymasz na półce te papierki z podpisem bufetowej
    >(czy czyim-tam, bo dawno nie oglądałem), to "państwo" nie może ich
    >jednym dekretem unieważnić?
    >Już to parę razy braliśmy.

    ostatnio tylko raz z przelicznikiem "politycznym", a inne wymiany były
    jednak "liniowe".
    "Cypryzacja" lokat jednak jest znacznie prostsza dla rządzących, a
    odpowiednia propaganda przeciw "kułakom" i "bogaczom" (bo biedni
    przecież nie mają lokat, a jakis próg pewnie będzie) dopełni dzieła.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 46. Data: 2013-06-02 23:35:24
    Temat: Re: akcje
    Od: "Wojowik" <g...@d...pl>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Aktualnie powstają w Brukseli ustawy mające robić takie akcje zupełnie
    > legalnie.

    Bredzisz.
    Sam to wymyśliłeś, czy nasłuchałeś się Rydzyka albo innych pisdzielców ?
    Aktualnie powstają w Brukseli ustawy mające na celu dodawnie oleju
    do takich pustych głów jak twoja.

  • 47. Data: 2013-06-03 00:33:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" kog4ii$92r$...@n...news.atman.pl

    > Owszem, ale nie da ich na lokatę. W praktyce za coś zapłaci,
    > co będzie znajdować się na koncie jakiegoś innego przedsiębiorcy,
    > zazwyczaj nieoprocentowanym, ten z kolei zapłaci... itd.

    Zwykle dlatego ktoś jest przedsiębiorcą, iż wie, jak zdeponować korzystnie dla
    siebie.

    > Nie wiem co to znaczy "niebotycznie" :)

    Więc zajrzyj do tego, co wcześniej napisałeś w tym
    wątku, a zauważysz że wiemy, co to tutaj znaczy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2013-06-03 00:34:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zgred" 51ab9aaf$0$1269$6...@n...neostrada.pl

    > Pieprzysz. Pani Gienia nie wpłaca na lokatę, tylko na
    > zerooprocentowany ROR, w dodatku firmowy, którego
    > prowadzenie i czynności kosztują. Pani Gienia

    Nie Pani Gienia, ale zgred tak czyni. :)

    > rozlicza się z właścicielem hurtowni, kierowcą, właścicielem
    > lokalu, swoją sprzątaczką - ze wszystkimi bezgotówkowo, z których 4/5

    4/5 zgredów tak czyni. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2013-06-03 01:51:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." koet5q$3t9$...@n...news.atman.pl

    > Jak informuje Open Fajans, w ciągu 2 miesięcy z rynku wybrano lokaty na kwotę 9.7
    mld złotych.

    Czy ten monitoring widzi różnicę pomiędzy lokatą i kontem oszczędnościowym?
    Być może ludzie z lokat przesiedli się na oszczędne? A może wisienki, czy
    raczej orzeszki zaszkodziły? Toż z uwagi właśnie na orzeszkowe dochody
    trzeba trzymać pieniądze na RORach, zamiast na lokatach.

    Ile to jest 9.7 mld plnów? Dużo czy mało? Na ,,łebka'' to tyle, co nic.

    9700/385=25,1948051948052

    Flaszka na głowę. A ile na dorosłego? Ze 2 flachy?
    A ile na orzeszkobiorcę? 50 litrów? ;) Jeśli co
    setny człek w Polsce żywi się orzeszkami, mamy
    na jednego raptem dwa i pół kplna... A ile nam
    potrzeba na osobę, aby zaspokoić Dobre czy wiewiórki?

    KBBZWBK 300
    BGZ 300 (teraz 500)
    Dobre 1667

    Wielu ma nie jedno konto Dobre, ale kilka...

    Część pieniędzy trzeba trzymać na RORach, aby stale lać -- to
    tu, to tam... Część z tego znika, gdy przelew zlecimy za późno,
    zwłaszcza wówczas, gdy zlecimy tak w łikend... Ile lać?

    Alior 2000
    Citi 2000
    BGZ 5000
    Mille 1000
    EB 1000 (teraz chyba 1500)

    Razem daje to ponad 10 kpln -- ja profilaktycznie leję nieco więcej,
    niż wymagają regulaminy. Oczywiście te pieniądze nie muszą być stale
    poza lokatami -- starczy 5 kpln na zaspokojenie wszystkich potrzeb?
    I tak, i nie. Miesiąc niby ma ponad 30 dni a przelew potrafi iść
    błyskawicznie, jednak naprawdę przelewy zabierają sporo czasu.
    Ponadto niejeden obsługuje nie jedno, ale kilka kont -- ja na
    przykład nie leję tą samą piątką kilka razy, ale staram się
    zaspokoić wszystko w miarę możliwości naraz -- tak więc nie
    mogę ulokować kilkunastu tysięcy pln.

    IMO może tak być, że znaczna część z tych 9.7 mld plnów
    po prostu idzie na obsługę orzeszkową a tym większa idzie
    na tę obsługę, im niższe są procenty lokat a wyższe zyski
    z orzeszków czy wiśni. Kto będzie codziennie dolewał po
    200 pln na Dobre, gdy lokacyjne %% niewiele dają? Toż
    czas to także pieniądz -- po co lać 10 razy po 2 hpln,
    skoro można raz a dobrze polać ze 2 kpln?...

    Gdy w kieszeni mam kilkaset plnów i wezmę w realnym świecie 2 razy
    po dwie setki -- zechcę to wszystko wpłacić do mBanku we wpłatomacie
    na... ROR oczywiście... A nie zawsze zdążę tego samego dnia to przelać
    na oszczędne, bo być może nie zdążę a być może zapomnę... Gdy %% na
    kontach oszczędnych są małe a ryzyko utraty 5 plnów za kolejny
    przelew z mBankowego oszczędnego jest duże -- być może w ogóle
    nie przeleję na oszczędne, bo drobne ciułanie przez kilka lat
    pochłonąć może jeden nieopatrzny przelew z oszczędnego?...

    Ale zamiast do mBanku -- mogę do EB? Mogę, ale tam jest offlajnowa cisza nocna. ;)
    [przerywana krótkimi okrzykami z lotu rodem: ,,kurwa mać!!! znowu nie ma moich
    pieniędzy!! nie widzę mojej dzisiejszej wpłaty, więc jak mam zlecić przelew?!?!?]

    Zatem zamiast na oszczędne w EB wpłacę na ROR? Na szczęście jakoś oprocentowany?

    Ale jeśli tylko pobiorę 2 setki lub 2 razy po 2 setki?
    Może nie zechcę tego wpłacać, skoro na koncie wiele nie dadzą %%?

    IMO 9.7 mld to mało w zestawieniu z realnością ;)
    [czymkolwiek ona jest] wiśniowo-orzechową i malejącymi %% lokacyjnymi...
    Być może bez ww. orzeszków i wiśni nie byłoby tej ucieczki tych 9.7 mld...

    Albo inaczej -- IMO wiara w to, że pieniądz wreszcie krąży
    i zarabia (inaczej niż poprzez wiśnie i orzechy) jest błędem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2013-06-03 02:50:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" koglpr$rne$...@s...aioe.org

    > Ile to jest 9.7 mld plnów? Dużo czy mało? Na ,,łebka'' to tyle, co nic.

    > 9700/385=25,1948051948052

    Mylić się (ja uważam, że 'mylenie się', nie 'mylić się') jest rzeczą ludzką.
    Dopiero siedząc na sedesie ;) (tak kiedyś nazywano pewien duży komputer
    o ogromnej wówczas mocy obliczeniowej -- pewnie nieco ;) mniejszej niż
    mają dzisiejsze smartfony) zauważyłem, że niecałe 10 mld na niespełna ;)
    40 mln musi dać nie flachę, ale znacznie więcej... I odtworzyłem z pamięci
    białkowej proces obliczeniowy, w którym lepsze (bo dokładniejsze określenie
    liczby ludzi w Polsce) dało gorsze efekty. Zamieniłem albowiem 38 na 385
    zamiast na 38.5 -- co dało w konsekwencji wiadomy błąd flachowy. Oczywiście
    10 tałzenów dzielone przez 40 daje nie 25, ale 250...

    Czy zatem reszta moich wywodów jest błędna? IMO w znacznej mierze tak.

    Ale czy to znaczy, że nie jestem psem? -- IMO nie, gdyż psy być może też są omylne.

    > Albo inaczej -- IMO wiara w to, że pieniądz wreszcie krąży
    > i zarabia (inaczej niż poprzez wiśnie i orzechy) jest błędem.

    Przeciętny orzechożerca zabrał 25 kpln.
    Ale zabrał i z lokat, i z oszczędnych, czy zabrał z lokat?
    Meritum (ponoć swoisty lider w oszczędzaniu) zrezygnował
    z lokat na rzecz kont oszczędnych. Może tu jest pies :)
    pogrzebany?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'