    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Losowe działanie płatności zbliżeniowych
    Date: Wed, 11 Jan 2023 21:36:09 +0100

    Od kilku lat płacę wszędzie zbliżeniowo smartfonem iPhone. Mam dwie
    karty dodane do Apple Wallet. Wszystko działało sprawnie na iPhone SE
    (tym starszym), 7 Plus i 12 Mini do około połowy 2022 roku. Wtedy
    zaczęły pojawiać się okazjonalnie trudności - przy niektórych
    zbliżeniach czas oczekiwania na "piknięcie" był podejrzanie długi. A
    przy innych transakcjach wszystko szło normalnie. Stopniowo na
    przestrzeni ostatnich paru miesięcy coraz częściej były problemy i teraz
    już tylko niektóre transakcje dochodzą do skutku, a większość w ogóle
    nie. Tzn. na terminalu pojawia się komunikat "zbliż kartę", ja zbliżam
    smartfon i nic się nie dzieje przez kilka minut, aż terminal rezygnuje.
    Usterka sprzętowa telefonu, czy da się to jakoś naprawić?
    Nie pomogło usunięcie i dodanie od nowa kart.
    Zadzwoniłem do banku i sympatyczny konsultant powiedział mi, że
    "zresetował" moją kartę (cokolwiek by to miało znaczyć) i żadnej poprawy.
    Jakieś pomysły?