  • 1. Data: 2009-11-27 15:54:54
    Temat: Metoda hodowania długów w Pekao SA
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    Otóż co udało mi się wyjaśnić jak ścierwojady z Pekao SA hodują dług:
    1. spłata w pierwszej kolejności idzie na zaspokojenie odsetek i opłat.
    Szczególnie w drugim przypadku (opłat) budzi niesmak, bo łatwo doksięgować jakąś
    opłatę wywołując bezumowny debet. Ale niech będzie.
    2 . Z tym, że ścierwojady wpłatą zaspokajają PRZYSZŁE (zaksięgowane po wpłacie)
    odsetki i PRZYSZŁE (zaksięgowane po wpłacie) opłaty nieujawnione w saldzie
    rachunku na otwarcie dnia.

    Żeby sprawa nie była zbyt widoczna zamotano kwestię naliczania odsetek** i
    opłat**, które niby są naliczane ale na kontach technicznych, niewidocznych dla
    klienta. Wygląda na to, że odsetki i opłaty (jakieś, nie wiem dokładnie jakie,
    po prostu "opłaty") są naliczane na dwóch oddzielnych rachunkach technicznych
    niewidocznych dla klienta.

    Klient w banku widzi tylko jedno konto (główne) z kapitałem. W BIK dosumowane
    jest tylko jedno z kont technicznych. A całego roszczenia banku trzeba by
    dosumować jeszcze drugie niewidoczne konto techniczne.

    Jaki wniosek: jeśli klient nie wie to jego wpłata pójdzie na zaspokojenie
    niewidocznych wcześniej opłat a kapitał pozostanie niezaspokojony i pozwoli
    dalej hodować dług.

    Przykład:
    Klient ma zadłużenie* na X zł. Po ujawnieniu tego faktu spłaca X+trochę zł "na
    zapas". Klientowi wydaje się, że zostało to uregulowane i ma z głowy wyłudzaczy.
    Ótóż nie. Zaraz po (ale dopiero po niej) spłacie zostają zaksięgowane opłaty**
    na ich poczet wpłata idzie w pierwszej kolejności. Jeśli odsetki i opłaty nie są
    zerowe to wciąż pozostać może obciążenie i do tego oszuści traktuję je jako kapitał.

    *) pomijam, że w moim przypadku zadłużenie również chyba było również
    wyhodowane. Pełnej historii rachunku nie uzyskałem. Obecna historia sięga 2003
    roku i ówcześnie ponoć system był zmieniony. Po prostu historię otwiera saldo
    ujemne na kwotę Y dalej traktowane jako kapitał, od którego naliczane zostaje
    oprocentowanie.

    Bankowi Pekao SA życzę by klienci szybko się na nim poznali.

    mi

  • 2. Data: 2009-11-27 16:34:00
    Temat: Re: Metoda hodowania długów w Pekao SA
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Pier.....łem ten bank już kilkanaście lat temu tam, gdzie one mnie miał.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-11-27 16:38:08
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    mi pisze:
    > Otóż co udało mi się wyjaśnić jak ścierwojady z Pekao SA hodują dług:
    > 1. spłata w pierwszej kolejności idzie na zaspokojenie odsetek i opłat.

    GRANDA !!! SKANDAL !!! PRZED TRYBUNAŁ I SĄD WOJSKOWY Z NIMI !!!

    > Bankowi Pekao SA życzę by klienci szybko się na nim poznali.

    Pacz pan - rozejrzyj się i oglądaj jak się poznają.

    Mogę przenieść konto do ciebie ?

    6008

  • 4. Data: 2009-11-27 17:06:00
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > Mogę przenieść konto do ciebie ?

    Nie, dziękuję. Postoję.

    mi

  • 5. Data: 2009-11-27 17:20:15
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    mi pisze:

    > Nie, dziękuję. Postoję.

    To po czemu się tak użalasz nad swoją głupotą ?
    Zanim założyłeś konto - ograniczano Ci dostęp do wiedzy w
    zakresie tego jak księgowane są środki na kontach ?

    6008

  • 6. Data: 2009-11-27 17:21:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 16:54:54 +0100, mi napisał(a):

> [...]
    > ujemne na kwotę Y dalej traktowane jako kapitał, od którego naliczane zostaje

    Zamierzasz walczyć?

    I nurtuje mnie pewna kwestia. Nie przysłali ani jednego wezwania do zapłaty
    przez te pare lat (i czy mieli gdzie, znaczy czy posiadany przez nich adres
    pozostał aktualny)?

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-11-27 17:27:45
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > To po czemu się tak użalasz nad swoją głupotą ?
    > Zanim założyłeś konto - ograniczano Ci dostęp do wiedzy w
    > zakresie tego jak księgowane są środki na kontach ?

    Jeśli jesteś głupi, to przyjmij wyrazy ubolewania. Niestety nie mogę pomóc.

    Z pewnością trzymanie odsetek na niejawnym koncie i księgowanie ich dopiero po
    wpłacie klienta nie jest czymś normalnym. A już na pewno nie jest powszechną
    praktyką i nie jest konieczne.

    mi

  • 8. Data: 2009-11-27 17:41:01
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > Zamierzasz walczyć?

    Jeszcze sie zastanowię. Jednak saldo spłaciłem, klauzulę o potwierdzeniu salda
    wykreśliłem i rachunek zamknąłem. Nie chcę mieć z nimi nic wspólnego. Mam swoje
    sprawy. Pekao odradzam.

    Jak mnie wcześniej wprowadzono w błąd:
    - potwierdzono, że rachunek zamknięty.
    - pierwszą podaną kwotą, którą otrzymałem był sam kapitał, i babka powiedziała,
    że odsetki przedawnione. Potwierdział, że nie trzeba ich spłacać (Ty albo MarekZ
    o tym wspominaliście). Okazało się, że jednak bank nie uważał ich za
    przedawnione i spłata poszła w nie, a kapitał wciąż służył hodowaniu długu.

    Szczerze to wolałbym komornika, wyszedłby taniej. Dlatego też śmiem nazywać to
    hodowaniem długu.

    > I nurtuje mnie pewna kwestia. Nie przysłali ani jednego wezwania do zapłaty
    > przez te pare lat (i czy mieli gdzie, znaczy czy posiadany przez nich adres
    > pozostał aktualny)?

    Posiadali adres zameldowania gdzie zamieszkuje moja rodzina. Nie było nic przez
    ostatnie kilka lat.

    Nie wiesz jak szybko zaktualizują wpis w BIK? Jaka jest optymistyczna wersja? Bo
    z tego co widzę pesymistyczna wersja może sięgać miesięcy albo lat.

    mi

  • 9. Data: 2009-11-27 18:31:42
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 27 Lis, 18:41, "mi" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > o tym wspominaliście). Okazało się, że jednak bank nie uważał ich za
    > przedawnione i spłata poszła w nie, a kapitał wciąż służył hodowaniu długu.

    Przedawnienie nie oznacza umorzenia zobowiązania, a jedynie możliwość
    uchylenia się od jego przymusowego zaspokojenia w drodze orzeczenia
    sądowego.

    Przedawnione odsetki wciąż pozostają zobowiązaniem i bank może
    próbować w ten czy inny sposób ich dochodzić.

    Skurwysyństwem w takim wypadku jest jednak bankowy szantaż, polegający
    na groźbie wpisania klientowi do BIK tychże przedawnionych odsetek w
    przypadku ich nieuregulowania.. Poddany takiemu wymuszeniu klient,
    zwłaszcza ten, któremu zależy na credit score, płaci bez mrugnienia
    okiem choćby księżycową należność banku, bowiem wie, ze wyprostowanie
    tego zajmie mu miesiące, jeśli nie lata. Prowadzi to nie tylko do
    łamania prawa poprzez obejście przepisów o przedawnieniu zobowiązań,
    ale także umożliwia bankom hodowanie długów w sposób opisany przez
    Ciebie. Bank bowiem ma w dupie przepisy o przedawnieniu, bowiem wie,
    że BIK-owy szantaż jest na tyle silny, że klient i tak zapłaci.

    Widzę tutaj pilną potrzebę ingerencji ustawodawcy, aby do BIK mogły
    byc wpisywane wylącznie należności nieprzedawnione. Nie ma żadnego
    powodu, aby banki jako podmioty profesjonalne i mające na gruncie
    obowiązującego prawa trzy lata na przymusowe ściągnięcie odsetek,
    posuwały się do tak gangsterskich chwytów, godnych "chłopców z
    miasta", a nie ponoć instytucji zaufania publicznego.

    Pozwolę sobie otworzyć odrębny wątek na ten temat.

  • 10. Data: 2009-11-27 19:19:19
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-27 18:27, mi pisze:

> [...]
    > wpłacie klienta nie jest czymś normalnym. A już na pewno nie jest powszechną

    Ja z Pekao za dużo do czynienia nie miałem, jednak zauważyłem, że np.
    jeżeli nie ma na koncie kwoty wystarczającej na pokrycie opłaty za
    prowadzenie rachunku, to bank zamiast stworzyć z tego saldo debetowe i
    pobrać sobie tę opłatę, utrzymuje pierwotne saldo, do czasu aż zostanie
    dokonana wpłata która zaspokoi wysokość opłaty. Wtedy, znienacka, w
    historii pojawiają się przedawnione naliczenia, i bank sam sobie odciąga
    stosowną kwotę z tej wpłaty. Ale do czasu aż będzie tam kwota w
    odpowiedniej wysokości, klient nie dowie się, że są naliczane jakieś
    opłaty...