  • 1. Data: 2009-03-19 22:58:40
    Temat: Lokata dla wspólnoty mieszkaniowej - gdzie?
    Od: Marek <n...@s...no>

    Jaki bank jest najkorzystniejszy do ulokowania środków zgromadzonych
    na funduszu remontowym. Myślimy o lokacie (lokatach) i tutaj jest
    problem, bowiem wspólnoty przez banki nie są traktowane jak osoby
    fizyczne, stąd trudność z dotarciem do najciekawszej oferty.

    dziękuję i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-03-20 08:07:30
    Temat: Re: Lokata dla wspólnoty mieszkaniowej - gdzie?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na ten temat to prawie pisałem pracę, niestety oferta jest jak już zauważyłeś uboga,
    różni spryciarze podsuwali fundusze itp. (lincz emerytek gotowy ;))
    Wygląda na to, że podobnie jak z lokatami dla osób fizycznych najlepsze jest konto...
    bieżące, zdaje się w "Polbanku" na dzisiaj.
    Poza tym możesz zaproponować uchwałę włascicieli (bo może to przekraczać tzw. zwykły
    zarząd) o ulokowaniu środków w obligacjach, np. rocznych lub 2-letnich czy jak tam
    wolicie, tu nawet emerytki powinny się zgodzić, a takiego wysokiego oprocentowania
    nie dają raczej żadne lokaty.
    Zacząłbym od wizyty w PKO BP jak otworzyć rachunek dla obligacji na Wspólnotę.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-03-20 10:19:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > problem, bowiem wspólnoty przez banki nie są traktowane jak osoby
    > fizyczne, stąd trudność z dotarciem do najciekawszej oferty.

    moja wspólnota ma konto w BZ WBK i tam też zakładam lokaty, obecnie jest
    to 4,5%

    księgowość pewnie dostałaby na głowę, gdybym nagle zaczął przelewać
    pieniądze do innego banku...poza tym tam (jeżeli konto byłoby na os.
    fiz.) bank pobrałby podatek, a po przelaniu kasy na konto wspólnoty
    znowu należałoby obliczyć podatek - za dużo zachodu

    i tak najwięcej zarabiamy na nieterminowych płatnościach lokatorów,
    obecnie 13% w skali roku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-03-20 10:26:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > i tak najwięcej zarabiamy na nieterminowych płatnościach lokatorów,
    > obecnie 13% w skali roku ;-)

    Hehe... i tak oto "wspolnota" zaczyna zyc wlasnym zyciem. Administracja,
    przywileje, a klienci (lokatorzy) tylko do ssania kasy ;). U mnie juz za
    dzialalnosc w zarzadzie wspolnoty dostaja 2tys. miesiecznie...

    MK

  • 5. Data: 2009-03-20 10:46:55
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nieźle, w KB lokaty 1-12 mies. 3,2-3,6% (ale stałe).
    Tyle że wspomniany Polbank oferuj zdaje się wiecej na bieżącym.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-03-21 23:29:04
    Od: "Beniowa" <p...@i...public>

    Użytkownik "Marek" <n...@s...no> napisał w wiadomości
> [...]
    > bowiem wspólnoty przez banki nie są traktowane jak osoby
    > fizyczne, stąd trudność z dotarciem do najciekawszej oferty.

    Sprawdz DnB Nord (www.dnbnord.pl), oni maja jakas oferte dla "dziwnych"
    podmiotow (wspolnot, stowarzyszen itp.).

    Beniowa