  • 1. Data: 2009-11-08 20:42:30
    Temat: Lokata OPEN FINANCE - naliczanie
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Witam

    Zalozylem wlasnie lokate w OF - wydaje sie byc póki co najlepsza na
    rynku - innej nie znalazlem. Nie mniej zastanawia mnie jedno. Przykladowo -
    w systemie OF podczas wypelniania wniosku wpisujemy 10000 zl, na 3 miesiace
    z np. odnawianiem (bez znaczenia). I system podaje wysokosc odsetek: 143,43
    zl. Natomiast ja robia symulace dla tej kwoty przyjalem: 5,65% / 365 dni w
    roku = 0,02% dziennie. I teraz jesli mamy dzienna kapitalizacje to po jednym
    dniu mamy 10002 zl a po 90 dniu wg moich obliczen mamy 10183,65 zl... Gdzie
    te 40 zl im znika, albo co ja zle wyliczylem ?:)

    Im wieksza kwota/ilosc lokat tym róznica wieksza... dla rentownosci calej
    lokaty :)

    Vonn79

  • 2. Data: 2009-11-08 20:54:58
    Temat: Re: Lokata OPEN FINANCE - naliczanie
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Uzytkownik "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:hd7ak8$grh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > wyliczylem ?:)
    >
    > Im wieksza kwota/ilosc lokat tym róznica wieksza... dla rentownosci calej

    Sam sobie odpowiem - kwestia zaokraglania ;) ja mialem do 2 miejsc po
    przecinku, a oni pewnie licza do 4
    Wtedy dziennie 0,0155% dziennie ;)

  • 3. Data: 2009-11-08 20:55:15
    Od: Wojtek <o...@e...rivnet>

    "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl> wrote:

> [...]
    > albo co ja zle wyliczylem ?:)
    >
    > Im wieksza kwota/ilosc lokat tym róznica wieksza... dla rentownosci

    Przyokrągliłeś za bradzo.

    10000 * 5,65% / 365 = 1,5479

    --
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-11-08 22:27:15
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wyliczylem ?:)
    >
    > Im wieksza kwota/ilosc lokat tym róznica wieksza... dla rentownosci calej

    Licza tak jak trzeba, codziennie zaokraglaja np 2.315 do 2.32 lub 2.314 do
    2.31. Przy krotkim terminie (3-m) nalezy tak dobrac kwote, zeby wystartowac
    z pierwszym korzystnym dla nas zaokragleniem. Im termin dluzszy, tym ma to
    mniejsze znaczenie, gdyz i tak po pewnym czasie wskoczymy na 'gorsze'
    zaokraglanie.

  • 5. Data: 2009-11-09 15:04:08
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On 2009.11.08 21:54, Vonnegut79onVAIO wrote:

    > Sam sobie odpowiem - kwestia zaokraglania ;) ja mialem do 2 miejsc po
    > przecinku, a oni pewnie licza do 4
    > Wtedy dziennie 0,0155% dziennie ;)

    Dalej źle. Zaokragla się kwotę odesetek, a nie procent dzienny.

    --
    Mar