  • 21. Data: 2020-02-26 12:01:36
    Temat: Re: Limit hipoteczny i inne sposoby na zakup nieruchomości
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 lutego 2020 09:28:44 UTC+1 użytkownik Robert Sierant napisał:

> [...]
    wiedzieć, takie to wykopalisko (że, jak już pisałem, mogą nawet w banku nie wiedzieć
    ;)

    sensie kredytu odnawialnego nie można tego nazwać, bo jednak część kapitału trzeba co
    miesiąc oddać i nie powiększa on sumy dostępnego kredytu - wzbogacony o taki dodatek,
    że od sumy kapitału kredytu odejmowana jest suma, jaką aktualnie posiadasz na koncie
    - i odsetki naliczane są od tej zmniejszonej sumy.

    > tak z czystej ciekawości, pójdź do dowolnej placówki ww. i zapytaj o to,
    > 99% pracowników nawet o tym nie słyszała, nie wspomnę o znaniu
    > jakichkolwiek procedur

    Przecież pisałem, że nie liczę na uzyskanie tego.
    Po pierwsze dlatego, że to jednak żubr (tutaj klauzula opt-out dla Pani z oddziału na
    pl. Hallera w DC, która odnalazła w papierowej kartotece moje 20$ po 10 latach i
    zmienie systemu w banku - choć jednak powiem, że bez mojej determinacji w dotarciu do
    prawdy to by się nie udało ;)
    Po drugie sądzę, że i tak będzie to na tyle drogie, że nie będzie się opłacać -
    multibank pewnie się na tym przejechał, ludzie "bilansowali" nie tyle swoją kasą, co
    wyciąganą za darmo z KK tego samego multi (np. przez sławne kokos.pl) - i to jeszcze
    KK wciśnięte im za obietnicę obniżenia marży ;>
    Więc pewnie droższe sporo od zwykłej hipo.
    No i opłacalność znika, jeśli nie ma opłat za wcześniejszą spłatę zwykłej hipo.
    Ale to nie znaczy, że tego "nie ma" ;>
    Tyle że zabawić się w "tajemniczego klienta" nie tak łatwo, trzeba by przyjść z
    prawdziwą umową przedwstępną. Choć w gruncie rzeczy mogę sobie taką podpisać np. z
    tatą.
    No, ale to jednak żubr.

  • 22. Data: 2020-02-26 12:17:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > nie tyle swoją kasą, co wyciąganą za darmo z KK tego samego multi
    > (np. przez sławne kokos.pl) - i to jeszcze KK wciśnięte im za
    I tak się rodzą plotki.
    Nie kokos, tylko bluecash. Poza tym wyciąganie kasy z KK to jednak był
    epizod; przyjemny, całkiem długi, ale epizod.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 23. Data: 2020-02-26 12:35:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 lutego 2020 12:19:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    > Nie kokos, tylko bluecash. Poza tym wyciąganie kasy z KK to jednak był
    > epizod; przyjemny, całkiem długi, ale epizod.

    A kokos nie? Przynajmniej przez jakiś czas, bo oczywiście mogli się szybko połapać.
    Bluecash oczywiście też.

    "Długi epizod" - czy to nie oksymoron?

    Pewnie, że było miło ale się skończyło - tak jak mechanizm bilansujący.
    Chodzi jednak o to, że te dwie sprawy były w tym samym czasie, czyż nie? I dzięki
    temu znakomicie razem działały - bo jednak trzymanie tak wyciągniętej kasy na
    lokacie/KO dawało jednak mniej zysku, niż bilansowanie sobie nią kredytu - nawet
    hipo, ale i hipo będzie miało wyższy % od lokaty czy KO.

    I czy dobrze strzeliłem, że wzięcie KK zmniejszało marżę na hipo? ;>
    W innych bankach zmniejszało, więc czemu w multi miało tak nie być?

  • 24. Data: 2020-02-26 13:05:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A kokos nie? Przynajmniej przez jakiś czas, bo oczywiście mogli się szybko połapać.
    Bluecash oczywiście też.
    Nie.

    > "Długi epizod" - czy to nie oksymoron?

    Może i tak.

    > Pewnie, że było miło ale się skończyło - tak jak mechanizm bilansujący.
    > Chodzi jednak o to, że te dwie sprawy były w tym samym czasie, czyż
    > nie? I dzięki temu znakomicie razem działały - bo jednak trzymanie tak

    Nie. Mechanizm bilansujący był długo przed (i był bardzo przydatny
    niezależnie od wyciągania kasy z KK) i długo po (aczkolwiek stopniowo go
    psuli) tym jak działał bluecash.

    > wyciągniętej kasy na lokacie/KO dawało jednak mniej zysku, niż
    > bilansowanie sobie nią kredytu - nawet hipo, ale i hipo będzie miało
    > wyższy % od lokaty czy KO.

    Wyobraź sobie, że były takie czasy, że na lokacie miałem więcej niż na
    hipo :P (Krótko, ze 3 mies. ale jednak). Ale fakt poza tym "zdarzeniem",
    ja wyciągałem i wrzucałem na bilansowanie.

    > I czy dobrze strzeliłem, że wzięcie KK zmniejszało marżę na hipo? ;>
    Nie. Przynajmniej mi nie.

    > W innych bankach zmniejszało, więc czemu w multi miało tak nie być?

    Może jednak SPRAWDŹ, jak było zamiast pisać co Ci sie wydaje.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 25. Data: 2020-02-26 13:42:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 lutego 2020 13:09:10 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    połapać. Bluecash oczywiście też.

    > Nie.

    A ja jestem przekonany, że również.
    Tylko że nie ten kokos, co jest teraz, tylko poprzedni(?) - w każdym razie zajmowali
    się wymianą walut i można było za walutę płacić mTransferem - a ściślej zasilać konto
    złotówkowe, które też można było opróżniać (bez wymiany waluty oczywiście).

    > Nie. Mechanizm bilansujący był długo przed (i był bardzo przydatny
    > niezależnie od wyciągania kasy z KK) i długo po (aczkolwiek stopniowo go
    > psuli) tym jak działał bluecash.

    No to nie nie, tylko tak.
    Czy napisałem, że przez cały czas istnienia mechanizmu bilansującego było dostępne
    wyciąganie kasy z KK?
    Albo że te okresy dokładnie się pokrywały?
    Sam piszesz - o ile dobrze rozumiem - że przez cały czas, gdy można było wyciągać
    kasę z KK, można było mieć mechanizm bilansujący.
    A że zapewne "dobry", czyli nieobarczony opłatami, mechanizm bilansujący trzeba było
    założyć wcześniej, niż pojawiła się możliwość dojenia KK, to już kwestia szczęścia.

  • 26. Data: 2020-02-26 13:55:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    zasilać konto złotówkowe, które też można było opróżniać (bez wymiany waluty
    To może jednak sprawdź co masz na myśli, bo ja telepatą nie jestem i na
    dodatek nie kojarzę takiego kantoru(?)

    > No to nie nie, tylko tak.
    > Czy napisałem, że przez cały czas istnienia mechanizmu bilansującego było dostępne
    wyciąganie kasy z KK?

    "te dwie sprawy były w tym samym czasie," to jest cytat, zgadnij od
    kogo.

    EOT z mojej strony, chodziło mi tylko o sprostowanie, tego co piszesz, a
    w przepychanki nie chce mi się bawić.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 27. Data: 2020-02-26 22:27:01
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]
    prawdziwą umową przedwstępną. Choć w gruncie rzeczy mogę sobie taką podpisać np. z

    w PeKaO SA możesz złożyć wniosek bez umowy przedwstępnej, możesz nawet
    nieruchomości wybranej nie mieć, oni najpierw robią analizę finansową i
    dopiero po pozytywnej pytają co chcesz kupić

    więc co do zasady, da się

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 28. Data: 2020-02-26 22:29:17
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 12:17, Kamil Jońca pisze:

    > I tak się rodzą plotki.
    > Nie kokos, tylko bluecash. Poza tym wyciąganie kasy z KK to jednak był
    > epizod; przyjemny, całkiem długi, ale epizod.
    >

    > KJ

    kokos to ta firma pożyczkowa? teraz takie akcje też można robić, ale
    (curve, revolut) pozwalają na mniejszą skalę...