  • 1. Data: 2020-02-24 18:17:36
    Temat: MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!
    Od: Pechowiec <t...@g...com>

    ... no chyba że ktoś musi, albo mi nie uwierzy.

    Pierwsze wątpliwości co do Millenium miałem, gdy parę lat temu okazało się, że ich
    karta (Visa debitowa) nie zadziałała w podróży służbowej do Chin. Było przez chwile
    mrocznie, bo zatrzymałem się z porządnym hotelu, mając świadomość, że zleceniodawca
    pokryje wszystkie wydatki ponad zaliczkę. A tu nic nie działało, a na podróż na dwa
    dni jedynie nie brałem juanów. W efekcie musiałem pożyczać od kontrahentów, wstyd. A
    po powrocie bank z mruganiem oczkami idiotki powiedział, ze to przecież dla mojego
    dobra blokowali wszystkie transakcje poza UE. Tyle ze ja o tym nie wiedziałem, w US
    działo, w innych krajach też.

    No dobra. "Bywajet", nie tylko karta Millenium nie działała w Chinach, żadna polska
    karta tam mi nie działała, inne banki podobnie się tłumaczyły, za to od razu
    odblokowały to, a Mille nie, u nich się ponoć nie dało, trzeba tuz przed wyjazdem.
    Natomiast parę tygodni temu ktoś się mi włamał na konto w Millenium. "Nieuprawnione
    użycie karty". Zgłosiłem, zablokowali, zgłosiłem na policję, a z policyjnym kwitem do
    banku. Ale miałem już dość, zwł, ze wchodzenie do mojego własnego konta było równie
    upierdliwe, jak włamywanie się do cudzego. Nie czekając na wynik reklamacji,
    zamknąłem więc konta i wszystkie subkonta. I dobrze zrobiłem, bo od E-włamywacza
    dostałem potem bardzo niepokojące maile, sugerujące, że u niego mam jakąś
    subskrypcję. Pewnie dalej usiłował doić tę kartę, ale karta i konto przestały
    istnieć. Reklamację oczywiście uwzględniono i przysłano SMS że przyjdzie list, oraz
    papierowy list, że mogę wyłudzoną kwotę odzyskać, albo przelewem przez Millenet
    (którego już przecież nie mam), albo przez infolinię, albo przez wizytę w banku. Do
    infolinii się nie dodzwoniłem. Ale dziś miałem czas, wziąłem książeczkę, kolę i
    poszedłem do banku.

    Przy trzykrotnych wizytach (po godzinie-dwie) w banku nie zdołałem wszystkiego
    załatwić, bo wbrew listowi, nie da się tego "ot tak". Trochę się pośmiałem, przy
    trzech nasiadówach przeczytałem ze dwa rozdziały książeczki, odstałem swoje by
    odebrać resztkę (10zł!!! sic!) która zostawiłem na koncie na poczet kosztów rozwodu z
    bankiem, zdobyłem obietnicę, że albo przeleją te paręset, którego dotyczyła
    reklamacja, albo zginą próbując (przeurocza pracowniczka naprawdę bardzo się starała
    i była bardzo uprzejma, ale system banku jest taki, że opór materii ją pokonał, mimo
    jej niewątpliwego profesjonalizmu).

    No. Więc jak macie czas i lubicie te klymaty, to się bawcie. Beze mnie.

  • 2. Data: 2020-02-24 20:32:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pomijając nominację do nagrody darwina za wyjazd na koniec świata z polską debetówką,
    to całkiem miła historia.
    A i tak masz farta, że zdarzyła się w milku - oni mają portugalskie procedury, ale i
    portugalski sposób szkokenia personelu.
    A i na ładną panią trafiłeś (z obserwacji - w milku powyżej średniej ;)
    W skarbonce czy żubrze zajęłoby to 2-3 dnie, a nie godziny - jeślibyś w ogóle
    załatwił, a nie trafił na taką megierę, jaką w żubrze raz miałem.
    No i powiedz, na co zmieniłeś?

  • 3. Data: 2020-02-24 23:04:32
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > No. Więc jak macie czas i lubicie te klymaty, to się bawcie. Beze mnie.

    Mnie wkurzyli, jak nie chcieli przyjąć banknotu 100 EUR, bo się którejś
    z pań nie podobał. Czy jest fałszywy? Nie. To proszę przyjąć. Nie.
    Dlaczego? Bo jest zgięty i jakiś dziwny. Taki był mniej więcej dialog.
    Banknot był oczywiście w porządku.

    Oczywiście później założyłem konto, jak dawali chyba 300 PLN za
    założenie i szybciutko po wypłacie bonusu zamknąłem. Chociaż taka
    satysfakcja*)

    ___
    *) satysfakcja najlepsza smażona

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2020-02-25 11:56:17
    Od: t...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 20:32:33 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
> [...]
    > W skarbonce czy żubrze zajęłoby to 2-3 dnie, a nie godziny - jeślibyś w ogóle
    załatwił, a nie trafił na taką megierę, jaką w żubrze raz miałem.

    Darwin za to? Jak masz pełne konto i kilka debitowych? Jak do tej pory wszędzie
    wszystko działało? Nie dam se zrobić kredytowej, mam rozrzutną rodzinę i się boję.

    A detale odpisałem na mail, bo zaskoczyło mnie, że Google z automatu zrobiło mi
    subskrypcję tej grupy i każdy post podesłał też jako mail. Przepraszam cię za
    mailowanie.
    (Już to wyłączyłem. Jak ja loobię być tak zaskakiwanym, no rozkoszne..)

  • 5. Data: 2020-02-25 14:34:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 11:56:19 UTC+1 użytkownik t...@g...com napisał:

    > Darwin za to? Jak masz pełne konto i kilka debitowych?

    No, może aż tak źle nie było, bo miałeś od kogo pożyczyć, a i pewnie przez te dwa dni
    byś z głodu nie umarł - chyba że z hotelu by wyrzucili, spać musiałbyś na ulicy (bo
    np. nie byłoby czym zapłacić za dojazd na lotnisko, gdzie te dwie doby dałoby radę
    się przemęczyć, a przynajmniej pod dachem i w miarę bezpiecznie) - i w końcu by Cię
    porwali i wycięli organy do transplantacji ;)

    > Jak do tej pory wszędzie wszystko działało?

    No ale to nie były aż takie końce świata.
    Podobno państwa dzielą się na rozwinięte, rozwijające się i jakieś tam zupełnie
    prymitywne.
    Letnie igrzyska olimpijskie były do tej pory 4 razy w krajach rozwijających się - w
    Meksyku, ZSRR, właśnie w Chinach oraz w Brazylii.
    Podobno Polska też jest krajem rozwijającym się - a takie Czechy, Słowacja, Grecja i
    państwa bałtyckie (a nawet Islandia) - są rozwiniętymi.

    > Nie dam se zrobić kredytowej, mam rozrzutną rodzinę i się boję.

    Ale kto każe od razu wyrabiać dodatkowe wszystkim członkom rodziny?
    No chyba że zostanie to potraktowane jako zdrada małżeńska ;>

> [...]
    mailowanie.
    > (Już to wyłączyłem. Jak ja loobię być tak zaskakiwanym, no rozkoszne..)

    Nie musisz przepraszać, bo i tak tego maila nie dostałem, nawet w spamie sprawdzałem.
    Więc jeśli to nie tajemnica to przekopiuj na grupę.

  • 6. Data: 2020-02-25 17:18:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Podobno Polska też jest krajem rozwijającym się - a takie Czechy, Słowacja, Grecja
    i państwa bałtyckie (a nawet Islandia) - są rozwiniętymi.

    Już w 2018 nas przesunęli do rozwiniętych.

  • 7. Data: 2020-02-25 18:38:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 17:18:40 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    Grecja i państwa bałtyckie (a nawet Islandia) - są rozwiniętymi.

    > Już w 2018 nas przesunęli do rozwiniętych.

    To pewnie zależy kto ;)
    Więc kto przesunął?
    Ale wypić za to można ;>

  • 8. Data: 2020-02-25 18:38:46
    Od: z <...@...pl>

    Mam tam konto ze 20 lat.

    Tak to h...y bank. Jak wszystkie inne ;-)

  • 9. Data: 2020-02-25 18:58:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    Grecja i państwa bałtyckie (a nawet Islandia) - są rozwiniętymi.

    > To pewnie zależy kto ;)
    > Więc kto przesunął?
    > Ale wypić za to można ;>

    Jakieś agencje, które klasyfikują.
    Googiel podpowiada, że w 2017 (za Forbes):

    Agencja indeksowa FTSE Russell ogłosiła w nocy z piątku na sobotę wyniki
    corocznej klasyfikacji krajów pod względem statusu rozwoju. Polska
    została przekwalifikowana z rynków rozwijających się (Emerging Markets)
    do rozwiniętych (Developed Markets). Decyzja wejdzie w życie we wrześniu
    2018 r., zapewniając okres przejściowy na przystosowanie się do zmiany
    statusu.

  • 10. Data: 2020-02-25 19:06:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Rynki" to jeszcze nie "kraje".