  • 1. Data: 2020-01-14 07:58:29
    Temat: Podatek bankowy płacą klienci
    Od: j...@j...org

    https://www.money.pl/banki/podatek-bankowy-placa-kli
    enci-sektor-notuje-coraz-gorsze-wyniki-6467519452465
    282a.html

    Podatek bankowy płacą klienci. Sektor notuje coraz gorsze wyniki

    Mijają cztery lata od ogłoszenia przez PiS tzw. podatku bankowego. Do budżetu z
    tego tytułu
    wpłynęło łącznie 17 mld zł. Rząd może odtrąbić sukces, w przeciwieństwie do
    klientów. Banki
    przerzuciły na nich koszty daniny - poprzez wzrost kosztów prowizji i kredytów i
    spadek
    oprocentowania depozytów.

    Pan zapłaci, Pani zapłaci...

  • 2. Data: 2020-01-14 10:13:58
    Temat: Re: Podatek bankowy płacą klienci
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 07:58:30 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:

    > Pan zapłaci, Pani zapłaci...

    Ale nie tan Pan czy Pani, co głosują na PiS.
    Albo zapłacą w kosztach pożyczek, jakie biorą - ale i tak nie będą w stanie tego
    policzyć i zrozumieć...

    Z drugiej strony to jednak demagogia pewna - bo niech się w końcu zdecydują, czy
    banki przerzuciły ten podatek na klientów, czy też mają gorsze wyniki.
    No chyba że mają gorsze wyniki z tego powodu, że przerzuciły na klientów ;>

  • 3. Data: 2020-01-14 11:00:00
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, January 14, 2020 at 6:14:00 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > No chyba że mają gorsze wyniki z tego powodu, że przerzuciły na klientów ;>

    Jedno chyba nie wyklucza drugiego.

    Chyba też nie stracili najbogatsi klienci, którzy nie muszą się posiłkować kredytami
    (poza tym, że potencjalnie stracili na odsetkach od depozytów, ale tu też jest pewien
    limit, ile zamożny klient depozytów będzie trzymał; bo resztę będzie trzymał po
    prostu gdzie indziej - nieruchomości, papiery wartościowe itp.).

  • 4. Data: 2020-01-14 13:05:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Jan 2020 22:58:29 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):

    > Pan zapłaci, Pani zapłaci...

    Suweren nie ma oszczędności, więc nie płaci. Jak już jakaś kasa wpadnie, to
    najlepiej ją przepić; wtedy nawet inflacja niestraszna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-01-14 20:26:19
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Suweren nie ma oszczędności, więc nie płaci. Jak już jakaś kasa wpadnie,
    > najlepiej ją przepić; wtedy nawet inflacja niestraszna.

    Zliż Pan szybko, póki trzyma procenty.